2008-02-13, 15:33
Medlem
Det borde finnas en samlingstråd för roliga saker som sagts eller hänt i skolan!

Rolig sak idag: Vi pratade om chocksymptom på psykologin och vi skulle beskriva vad de var och när de uppkom.

Elev: 'chocksymptom uppkommer efter typ våldtäkter och tsunamis'. Finns tydligen inget mellanting mellan de två!
Citera
2008-02-14, 03:53
Medlem
aerks avatar
Vart med om så mkt sjuka saker.
Mina cykel blev överbackad av matlastbilen. Han tröttnade på alla cyklar. Var kul att berätta för den suraste läraren på skolan (som just höll i sånt och annat) att det var min cykel. Skolan betalade iaf!

Btw.
Borde inte denna tråden falla under http://www.flashback.org/showthread.php?t=600669
då den tråden ändå är rätt generell med både saker som sagt och gjorts?
Citera
2008-02-29, 23:40
Medlem
Läraren skev "anal" en gång istället för "antal", det var lite lustigt.

Mattelärare skrev "vecka 0.7" istället för "vecka 7".

Det är det jag kan komma på nu
Citera
2008-02-29, 23:42
Medlem
Crossmacks avatar
Lärare läste "anal-fabet" istället för "analfabet".
Citera
2008-03-01, 00:28
Medlem
Skrot-nisses avatar
Ush

Kvinlig lärare i medelåldern sträcker upp armarna i luften för att sträcka lite på sig under en lektion, och då uppenbarar sig hennes groteskt stora svettlökar på hennes vita tröja !

dom var alldeles gula och hemska.

Lärarinnan tyckte även att BH tydligen var onödigt, så hon gick runt med nipples som puta ut en halvmeter från tröjjan...

Hemska minnen men även roligt.
Citera
2008-03-01, 02:51
Medlem
ojns avatar
Jag orkar inte kolla om det finns någon liknande tråd, så än så länge får den leva. Håll dock diskussioner som rör saker lärare sagt och gjort i http://www.flashback.org/showthread.php?t=600669. Flyttar också tråden till Roliga historer.
/Mod
Citera
2008-03-02, 15:14
Medlem
k0rv3ns avatar
Vi satt och åt hamburgare i matsalen och precis utanför kom en hästtransport förbi
Citera
2008-03-02, 20:21
Medlem
Första dagen i gymnasiet satt vi och diskuterade i våran mentorsgrupp. Läraren (kvinnlig) pekade ut genom fönstret och världens största hårväxt uppenbarade sig. Fy fan! Ett riktigt afrokrull i armhålorna. Vi hade kul åt det ett tag.
Citera
2008-03-03, 21:42
Medlem
Fan vad sjuka saker ni killar har varit med om...
Citera
2023-07-11, 02:34
Medlem
Året var 2003 och jag började gymnasiet.

Jag gick samhälls och i vår ida av skolan var det samhälls, natur, och estet.
I början av andra veckan började vi umgås med andra klasser och göra saker för att typ lära känna andra än bara i klassen.

Var en ganska chill dag där vi målade och åt fika, vissa spelade musik.
Sen dagen efter var vi vanlig klass igen och skulle visa våra målningar.
Men så kom lärarna på nåt jävla skit att man skulle säga vad man tänkte på när man såg en viss bild.

Vi alla fick någon anans målning man skulle prata om.
Folk typ ba: "ja, när jag ser denna bild tänker jag på vintern och kylan för den var mest blå och vit", eller " tänker på min sommarstuga när jag ser denna bild för huset påminner om den", osv osv, normala saker att säga.

Men då var den en kille som skulle prata, och han skulle prata om en bild där det var berg, gräs, och vatten, det var en ganska bra målning faktiskt.
Han ba" ah, asså när jag ser denna bild så tänker jag på tjejer.
Bergen här på sidorna ser ut som tuttar och den där rosa himlen får mig att tänka på mens".

Alla skrattade, inklusive jag.
Var en jävla skum grej att säga, eller alltså man skulle kunna säga sånt bland sina kompisar, men inte inför hela klassen sådär som man nyss lärt känna.

Sen blev han serriös och sa att bilden påminde honom om en film han hade sett som liten, "landet för länge sedan".
Jag har också sett den filmen eller om det var en serie och visst påminde bilden lite om det landskapet.
Senast redigerad av kryptonitmannen 2023-07-11 kl. 02:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in