2008-01-08, 13:52
Medlem
hembränts avatar
En lärare skulle idag ha en genomgång med hjälp av en projektor med vanlig vga kabel emellan och så funkade det inte i första porten..

"Jaha, ettan funkade inte. Då får vi ta den i 2:an då. 2:an får det bli!"

Hahaha fy fan va jag garvade!
Här är en rolig länk för vårat program där dom har samlat flera roliga citat från olika lärare: http://web.telia.com/~u52113952/citat.htm

Fler som har roliga citat från era lärare som ni har/haft?

Citera
2008-01-08, 14:00
Bannlyst
Vad är fel med att säga 2:an då? Är du sexberoende och tror att allt med tvåan blir rumpa eller.
Citera
2008-01-08, 15:23
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightLion
Vad är fel med att säga 2:an då? Är du sexberoende och tror att allt med tvåan blir rumpa eller.

Välkommen till FB
Citera
2008-01-08, 15:36
Medlem
lycklig_mans avatar
Citat:

Blir det inte det då?
Citera
2008-01-08, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lycklig_man
Blir det inte det då?

Bara om man lever i en retarderad värld.
Citera
2008-01-08, 15:46
Medlem
TonyYayos avatar
Citat:
Bara om man lever i en retarderad värld.

Att göra dagen lite roligare kan jag inte kalla o va retarded
Citera
2008-01-08, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TonyYayo
Att göra dagen lite roligare kan jag inte kalla o va retarded

Nej, men att inbilla sig att tvåan är rumpa varje gång någon säger det ordet låter lite efterblivet IMHO.
Citera
2008-01-08, 15:54
Medlem
Carl Hamiltons avatar
En gång när jag gick i skolan var vi en grupp med killar som fick en redig utskällning av vår lärare. Utskällningen var verkligen befogad och vi bara lyssnade medan han skällde på oss. En av oss får dock en lysande idé och säger helt plötsligt: "Det var inte jag" mitt när läraren är som argast... Man kan säga att läraren inte blev mindre arg av hans kommentar...

Läraren tystnar, pekar på eleven och säger då med mycket arg röst: "Du ska passa dig jävligt noga så att din gloria inte åker ner runt halsen och stryper dig".

Vi andra tyckte givetvis att det var hur kul som helst och det gjorde oss ingenting att läraren blev mer arg på honom. Det tog bort lite av trycket på oss... Det svåra var bara att hålla masken och inte börja skratta, för det hade nog inte varit någon succé just då...
Citera
2008-01-08, 16:02
Medlem
TonyYayos avatar
Citat:
Nej, men att inbilla sig att tvåan är rumpa varje gång någon säger det ordet låter lite efterblivet IMHO.

Varför skulle det inte kunna vara rumpan, vem har bestämt att rumpan ska betyda rumpan denna diskussion kan pågå länge så vi skiter i de, men visst jag förstår vad du menar.

Dock IMO tycker jag bara att det kan vara kul att skämta lite om ett uttryck som kan "misstolkas" om man nu har de tankebanorna
Citera
2008-01-08, 16:11
Medlem
hembränts avatar
Hehe, skön lärare Hamilton.

Jeflar vilken diskussion det blev om 2:an då
Men kom igen nu folk! Någon gång har ni väl gått i skolan eller är det jag som har haft tur(otur?) med lärare?
Citera
2008-01-08, 16:22
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hembränt
http://web.telia.com/~u52113952/citat.htm

'Fysik är matte' - Håkan Deleskog

Vad är det roliga?
Citera
2008-01-08, 16:27
Bannlyst
Satt ock diskuterade hockey på en samhällslektion och då kutar läraren fram och gapar "sluta nu snacka om irlänska krogar och mörk öl!" vi blev tysta ett tag sen sätter han sig ner och börjar "det påminner om när jag var i irland en gång i tiden" och börjar berätta massa skit. Kanske inte låter kul men om man har den läraren så är det kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in