Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-13, 02:03
  #1
Medlem
Har försökt formatera om datorn hela dan men misslyckas.
Får fram detta:
http://static.pici.se/pictures/yZkBDYfBU.jpg

Var ligger felet?
Citera
2008-02-13, 02:04
  #2
Medlem
maneatingpeniss avatar
Står ju att den kan vara skadad, prova med en annan och se.
Citera
2008-02-13, 02:05
  #3
Avstängd
Cheapos avatar
är din hårddisk inställd som masterharddrive? annars kan det vara det, brukas sitta nån liten spak eller liknande på själva hårddisken
Citera
2008-02-13, 02:45
  #4
Medlem
har du en eller flera partitioner? har du fler sa kan du ju prova ta bort dom och sen formatera, eller de kanske inte gar :S
Citera
2008-02-13, 02:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheapo
är din hårddisk inställd som masterharddrive? annars kan det vara det, brukas sitta nån liten spak eller liknande på själva hårddisken
Hmm.. hur/vad menar du?
Citera
2008-02-13, 03:20
  #6
Medlem
Unbalanceds avatar
Fast SATA diskar har väll inget val för MASTER & SLAVE som IDE diskarna hade/har?
Jag skulle nog ta ur alla övriga diskar och prova igen, fungerar det inte så kan du alltid prova köra en chkdsk och efteråt prova igen.
(Inte en aning om det kan hjälpa men skadar väll inte då chkdsk kan åtgärda fel på diskar)

INFO: http://support.microsoft.com/kb/315265/sv
Citera
2008-02-13, 03:25
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Fast SATA diskar har väll inget val för MASTER & SLAVE som IDE diskarna hade/har?
Jag skulle nog ta ur alla övriga diskar och prova igen, fungerar det inte så kan du alltid prova köra en chkdsk och efteråt prova igen.
(Inte en aning om det kan hjälpa men skadar väll inte då chkdsk kan åtgärda fel på diskar)

INFO: http://support.microsoft.com/kb/315265/sv
Kan inte köra chkdsk, allt är liksom borta.. formaterade och kom in i installationsproccesen, men när det var ca 29 min kvar i nedräkningen så stannade det, har försökt göra om flera gånger, men det går inte
Citera
2008-02-13, 12:10
  #8
Moderator
memymos avatar
Hittar du disken i bios då ?
Citera
2008-02-13, 17:04
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
Hittar du disken i bios då ?
Japp det gör jag
Citera
2008-02-13, 18:16
  #10
Medlem
Tog ut en liten väldigt liten kvadrat grej som satt i hårdisken o prova den på annan ställe
Stod:
CS
Prim
Master

Den var på CS, men jag provade på prim & master, nu startar inte hårddisken längre, även när jag lägger den tillbaka på CS
Citera
2008-02-13, 19:40
  #11
Medlem
927s avatar
hinner man se master/slave inställningarna för enheterna?
Citera
2008-02-13, 20:09
  #12
Avstängd
Cheapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proffsen
Tog ut en liten väldigt liten kvadrat grej som satt i hårdisken o prova den på annan ställe
Stod:
CS
Prim
Master

Den var på CS, men jag provade på prim & master, nu startar inte hårddisken längre, även när jag lägger den tillbaka på CS
den ska stå på master iallafall, det är allt jag vet.. om den stod på cs så stod den på fel
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback