2008-02-12, 23:56
Medlem
Tjo!

Sökt i forumet, men har inte fått någon klarhet i hur många gram maja man kan få ut per planta. Antar att det varierar mycket beroende på odlingsskicklighet, strain och slumpen. Men ponera att jag startar en mindre hobbyodling med två plantor. Hur mycket får jag ut? Tänkte nämligen göra en uträkning i hur många omgångar man måste odla för att täcka utgifterna för allt material.
peace
Citera
2008-02-13, 00:07
Medlem
Beror på lite hur mycket du röker men jag har just nu 2 plantor och för mig har jag räknat med en stor vinst.

Så länge du inte köper en super set-up borde du klara dig med 1-2 skördar
Citera
2008-02-13, 00:09
Medlem
piratkaptens avatar
Det är helt omöjligt att räkna per planta eftersom vissa kan vara tio ggr så stora som andra, beroende på hur länge du har den i vegetativt stadie samt vilken strain det är.
Ett gram per watt hps betecknas som riktigt bra, men är det din första odling kan du räkna med hälften.
Förhållandet mellan watt/gram när det gäller Le-lampor vet jag faktiskt inte.
Citera
2008-11-11, 00:59
Medlem
Tag_Mans avatar
Återkommande fråga som ännu är i princip "obesvarad". Det är ju självklart beror det väääldigt mycket på vilken setup man har, belysning och såvidare, men visst borde väll någon kunna ge en hint..!?

Hur många torra gram har alla ni odlare fått ur av en planta vid seriösa likså "oseriösa" odlingar.

Faktiskt en fråga som är väl värd att besvaras och tas upp!

Så kom igen nu allihopa, dela med er, hur mycket har ni fått ut av era plantor på't ungefär?
Citera
2008-11-11, 02:17
Medlem
Phatmaths avatar
Det beror väl främst på hur mycket utrymme du ger dina plantor?
Citera
2008-11-11, 12:42
Medlem
piratkaptens avatar
Som sagt HELT omöjligt att säga på inomhusodling. Lite lättare vad det gäller utomhus, för där kan kan inte omständigheterna variera riktigt lika extremt så länge man anger breddgraden.

Kan säga att jag fått i regel mellan 30-90 gram plantan utomhus nu i somras.
Odlade i mitten av skandinaven. Strainen var Frisian Dew.
Citera
2008-11-11, 14:25
Medlem
Supersonic_Flys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Som sagt HELT omöjligt att säga på inomhusodling. Lite lättare vad det gäller utomhus, för där kan kan inte omständigheterna variera riktigt lika extremt så länge man anger breddgraden.

Kan säga att jag fått i regel mellan 30-90 gram plantan utomhus nu i somras.
Odlade i mitten av skandinaven. Strainen var Frisian Dew.
Jag hade tyckt att det vore intressant om folk kunde lista vad de har fått då kan man ändå bilda sig en uppfattning istället för att skriva att det varierar mycket. Ett exempel på en mall:
Setup: i korta drag
Strain:
Tid: från plantering till skörd
Skörden: antal gram rökbara buds man fick
Citera
2008-11-11, 18:19
Medlem
Profets avatar
jag fick 8,4 gram från min diesel ryder med 60W LE
Citera
2008-11-13, 18:25
Medlem
WhiteSpeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profet
jag fick 8,4 gram från min diesel ryder med 60W LE

8,4g låter lite lite tycker jag iof så var det bara en 60w LE.. hoppas det går bättre för mig på min första odling tror jag ska köpa Led-Ufo 90w.
Citera
2008-11-13, 21:20
Medlem
Lilabanans avatar
Allt är relativt, men jag minns när jag var nybörjare och hur mycket jag hatade det svaret...

Låt oss säga att du kör 400W HPS, räkna då med ca 40-60g/planta i jord. Antagligen hamnar du runt 40.
Citera
2008-11-13, 21:31
Medlem
WhiteSpeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Allt är relativt, men jag minns när jag var nybörjare och hur mycket jag hatade det svaret...

Låt oss säga att du kör 400W HPS, räkna då med ca 40-60g/planta i jord. Antagligen hamnar du runt 40.

ja tack det låter bättre kör dock på en led lampa men den ska motsvara lite över en 400w hps (vad jag har hört) fast utan någon onödig värme.. så jag borde om jag sköter plantorna rätt (2st) få ut iaf 60-70g. 'Jag återkommer med svar hur det gick om 3 månader^^
Senast redigerad av WhiteSpeed 2008-11-13 kl. 21:35.
Citera
2008-11-13, 22:38
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteSpeed
ja tack det låter bättre kör dock på en led lampa men den ska motsvara lite över en 400w hps (vad jag har hört) fast utan någon onödig värme.. så jag borde om jag sköter plantorna rätt (2st) få ut iaf 60-70g. 'Jag återkommer med svar hur det gick om 3 månader^^

Hur många W är lampan på?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in