Citat:
Ursprungligen postat av Hydrolicious
Haha, det känns alltid lika jävligt att äga ut sig själv
Jag funderade också mycket på det här när jag ville starta garderobsodling. Jag fick intrycket av att första skörden skulle ge ungefär 5-20 gram per planta och sen öka succesivt med erfarenheten.
Kan ni inte skriva vilken setup ni hade
första gången och hur mycket ni fick ut då? Det hade ju varit intressantare eftersom att folk som undrar är förstagångsodlare.
hehe, ja fyfan.. speciellt som man rackade ner på någon pga stavfel
men när jag började med odling för eget medicinskt bruk så var jag väldigt noggrann och medveten om vad det var jag gjorde och satsade seriöst på allt. jag använde mig utav en 600w hps i ett utrymme som jag la ner mycket tid på för att få det tätt och ljud/ljus/lukt-isolerat. jag odlade i jord och veggade under hps-lampan i drygt fyra-fem veckor och använde näring som exempelvis
cannas produkter.. tror jag blommade dom i dryga 8 veckor och fick ut en skörd på kanske i runda slängar
150g. det var då alltså under första odlingen innan jag hade fått kloner osv... sedan byggde jag en box för kloner och veggande plantor i ett separat utrymme med bara lågenergilampor och använde utrymmet med hps-lampan endast till blomning. då blev det en grymt effektiv odling eftersom jag då kunde använda så många kloner som jag fick plats med och orkade ta hand om. som mest tror jag att jag använde mig utav
12-14 plantor över en kvadratmeter sog som i ren output gav drygt ett
halvtkilo rökbart material var 8/9e vecka. men att ta hand om en såpass stor odling med så många plantor i separata krukor utan något bevattningssystem är väldigt tidskrävande och tungt. vet inte exakt vad varje planta vägde eftersom jag inte vägde dom individuellt men det kunde förmodligen vara allt från
25g till 38g beroende på olika faktorer. men det spelade inte så stor roll eftersom det var den totala yielden jag var ute efter....