2008-11-13, 22:59
Medlem
WhiteSpeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Hur många W är lampan på?

90W http://www.growlight.cn/90W-grow-light.asp
Citera
2008-11-13, 23:09
Medlem
Lilabanans avatar
Okej, jo men räkna med minst 50 gubbar iaf! De är ju svindyra såna där lampor, varför körde du inte på 2-3 högwatts LE?
Citera
2008-11-13, 23:20
Medlem
WhiteSpeeds avatar
Citat:
Okej, jo men räkna med minst 50 gubbar iaf! De är ju svindyra såna där lampor, varför körde du inte på 2-3 högwatts LE?

jag kommer tjäna på led lampan i längden + att jag tror stenhårt på den.. har sett jämförelser med led lampor och 600w hps och det var i princip samma växtlighet.. jag behöver inte tänka på att köpa något nytt på 10år. De kostar 3200kr på amazon.
Citera
2008-11-14, 02:17
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteSpeed
jag kommer tjäna på led lampan i längden + att jag tror stenhårt på den.. har sett jämförelser med led lampor och 600w hps och det var i princip samma växtlighet.. jag behöver inte tänka på att köpa något nytt på 10år. De kostar 3200kr på amazon.

Okej, låter ju nice! Man kan ju avgöra lite själv hur stark lampan är genom att se hur starkt den lyser (nähe ), har ju själv aldrig sett en sån annat än på bild, men är det så att den lyser upp growroomet väldigt mycket kan du kanske räkna om de där 50 gubbarna till 70-80!

Puss & kram
Citera
2008-11-14, 03:37
Medlem
WhiteSpeeds avatar
Citat:
Okej, låter ju nice! Man kan ju avgöra lite själv hur stark lampan är genom att se hur starkt den lyser (nähe ), har ju själv aldrig sett en sån annat än på bild, men är det så att den lyser upp growroomet väldigt mycket kan du kanske räkna om de där 50 gubbarna till 70-80!

Puss & kram

hehe peace, and legalization all the way! ska bli intressant och se hur det går iaf kommer ha den om ca 2 veckor I let you know how it goes. bra att du slängde in något gram där börja spåra ur topic
Citera
2008-11-14, 06:18
Medlem
Sick_my_ducks avatar
Jag har odlat i en 60x60 ikea garderob och fick mellan 50-80g per planta på på ttre plantor i tiolitershinkar. Hade en ativa som höll på att växa ur garderoben den vägde nog närmare 200....

Nu skulle jag aldrig riskera fängelse bara för att odla garderogsröka,,,, men kul vare och så fiick man ljusterapi också.

Hade en 250W högtrycksnatrium.

iööHmmm är det dessutom inte tillåtet att odla en planta för personligt bruk i många andra eu-länder? Har för mig att det är så schweiz och Holland..

Här åker man automatiskt dit för brott av normalgraden även om man bara har några lowryder med aids under en trasig ljusterapilampa.

Fast det verjar som om många klarar sig undan mildare är rättspraxis....
Citera
2008-11-14, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sick_my_duck
Jag har odlat i en 60x60 ikea garderob och fick mellan 50-80g per planta på på ttre plantor i tiolitershinkar. Hade en ativa som höll på att växa ur garderoben den vägde nog närmare 200....

Nu skulle jag aldrig riskera fängelse bara för att odla garderogsröka,,,, men kul vare och så fiick man ljusterapi också.

Hade en 250W högtrycksnatrium.

iööHmmm är det dessutom inte tillåtet att odla en planta för personligt bruk i många andra eu-länder? Har för mig att det är så schweiz och Holland..

Här åker man automatiskt dit för brott av normalgraden även om man bara har några lowryder med aids under en trasig ljusterapilampa.

Fast det verjar som om många klarar sig undan mildare är rättspraxis....

fick du alltså ut en torrvikt på 200 gram av rökbara buds från en sativa i en garderob som hade måtten 60x60cm med en 250watts hps?

sedan.. 50-80 gram per planta under samma förhållanden?

antingen är du dum i huvudet eller så ljuger du... men med tanke på hur du stavar så är det kanske är en kombination av bägge............
Citera
2008-11-17, 02:09
Medlem
Softers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr nagel
antingen är du dum i huvudet eller så ljuger du... men med tanke på hur du stavar så är det kanske är en kombination av bägge............

Det verkar som att han inte är ensam om att vara dum i huvudet isf.
Citera
2008-11-17, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Det verkar som att han inte är ensam om att vara dum i huvudet isf.

och ändå ögnade jag igenom inlägget innan.
Citera
2008-11-17, 14:20
Medlem
Hydroliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr nagel
och ändå ögnade jag igenom inlägget innan.

Haha, det känns alltid lika jävligt att äga ut sig själv

Jag funderade också mycket på det här när jag ville starta garderobsodling. Jag fick intrycket av att första skörden skulle ge ungefär 5-20 gram per planta och sen öka succesivt med erfarenheten.

Kan ni inte skriva vilken setup ni hade första gången och hur mycket ni fick ut då? Det hade ju varit intressantare eftersom att folk som undrar är förstagångsodlare.
Citera
2008-11-17, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrolicious
Haha, det känns alltid lika jävligt att äga ut sig själv

Jag funderade också mycket på det här när jag ville starta garderobsodling. Jag fick intrycket av att första skörden skulle ge ungefär 5-20 gram per planta och sen öka succesivt med erfarenheten.

Kan ni inte skriva vilken setup ni hade första gången och hur mycket ni fick ut då? Det hade ju varit intressantare eftersom att folk som undrar är förstagångsodlare.

hehe, ja fyfan.. speciellt som man rackade ner på någon pga stavfel

men när jag började med odling för eget medicinskt bruk så var jag väldigt noggrann och medveten om vad det var jag gjorde och satsade seriöst på allt. jag använde mig utav en 600w hps i ett utrymme som jag la ner mycket tid på för att få det tätt och ljud/ljus/lukt-isolerat. jag odlade i jord och veggade under hps-lampan i drygt fyra-fem veckor och använde näring som exempelvis cannas produkter.. tror jag blommade dom i dryga 8 veckor och fick ut en skörd på kanske i runda slängar 150g. det var då alltså under första odlingen innan jag hade fått kloner osv... sedan byggde jag en box för kloner och veggande plantor i ett separat utrymme med bara lågenergilampor och använde utrymmet med hps-lampan endast till blomning. då blev det en grymt effektiv odling eftersom jag då kunde använda så många kloner som jag fick plats med och orkade ta hand om. som mest tror jag att jag använde mig utav 12-14 plantor över en kvadratmeter sog som i ren output gav drygt ett halvtkilo rökbart material var 8/9e vecka. men att ta hand om en såpass stor odling med så många plantor i separata krukor utan något bevattningssystem är väldigt tidskrävande och tungt. vet inte exakt vad varje planta vägde eftersom jag inte vägde dom individuellt men det kunde förmodligen vara allt från 25g till 38g beroende på olika faktorer. men det spelade inte så stor roll eftersom det var den totala yielden jag var ute efter....
Citera
2008-11-22, 18:44
Medlem
Likbents avatar
Från planta till planta..

Tydligen ska du kunna få ut 900g/m2 med denna strainen.
http://www.everyonedoesit.com/online_headshop/Greenhouse_Seeds__Arjans_Ultra_haze_1_Feminised.cf m?iProductID=5265

(Notera: 1300g/planta utomhus???!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in