2008-02-12, 23:41
Medlem
jag undrar om ngon vet av ntt "botemedel" om man r allergisk mot plsdjur, r grymt sugen att skaffa hund ... Finns det ntt sorts vaccin eller ntt? tacksam fr alla svar
Citera
2008-02-13, 00:14
Medlem
*Girlie*s avatar
Allergitabletter, som jag visserligen aldrig tycker fungerar men..

Annars har jag tv bekanta som tagit sprutor mot sin hstallergi, en av dem har numera egen hst (den andra kunde rida tidigare ocks men har slutat nu av andra skl). Nu r jag inte s insatt i hur detta gr till men googla p det hittar du skert information.
Citera
2008-02-13, 00:19
Medlem
Flytande_argots avatar
Metoden kallas hyposensibilisering och gr ut p att man injicerar sm doser av mnet du r allegisk mot och sakta hjer dosen. Funkar tydligen jvligt bra om man bara r allergisk mot t.ex. katter eller hundar. Kostar dock rtt mycket pengar.

http://allergi.nu/fragor/hyposensibilisering
Citera
2008-02-13, 00:27
Medlem
perfekt ni har rtat ut frgetecknet, tack ska frska kolla upp vad det kostar etc.
Citera
2008-02-24, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sicore
jag undrar om ngon vet av ntt "botemedel" om man r allergisk mot plsdjur, r grymt sugen att skaffa hund ... Finns det ntt sorts vaccin eller ntt? tacksam fr alla svar

har behandlats med hyposensibilering och skaffat hund, knner inget av allergin har haft hunden tv r. Det kostar inte mer n 900 per r med hgkostnadskortet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in