2008-02-12, 20:36
Medlem
Proxzors avatar
Varför kostar portion 25kr och lös 34!?

Ganska stor skilland enligt mig.

Fast granit lös smakade piss.

Nån som vet nå billigt snus lös som smakar bra?
Citera
2008-02-12, 20:42
Medlem
Pös Gurras avatar
Hm, Kronan kanske? Jag tror inte den kostar så mycket.
Citera
2008-02-12, 20:47
Medlem
Ozmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proxzor
Varför kostar portion 25kr och lös 34!?
Det beror på att lösdosan innehåller mer snus till vikt sett, lite skillnad på 24 och 50/45 gram. (Ja det är även skilnad i volym också)
Citera
2008-02-12, 21:59
Medlem
Proxzors avatar
Ok kommer nog gå över till portion igen.

Är mocca nånting att ha?

Ser lite ga* ut
Citera
2008-02-16, 19:22
Medlem
wonderlands avatar
Citat:

Är mocca nånting att ha?

Ser lite ga* ut

Mocca är lite speciellt, torrt snus tycker jag, men anis är rätt gott. Metalldosan är snygg dock opraktisk. När jag snusade Mocca ett tag brukade jag hälla över dom i en generaldosa i stället. Mocca verkar dock vara opopulärt på FB.. prova att köpa en lite dosa om du har tillgång till 7eleven, brukade sälja sådana för tio kronor styck.
Citera
2008-02-17, 11:05
Medlem
R.Rs avatar
Citat:

Är mocca nånting att ha?

Ser lite ga* ut

Visst går mocca, men frågan är om den ger någon större effekt till nån som redan snusat "riktigt snus". Mocca är ganska svagt och har inte sådär jättegod smak heller, är väl mest att rekommendera till den totala nybörjaren eller en del kvinnor som vill snusa utan att det märks så mycket.

Själv lägger man ju pengar på general och ettan, men satsa på kronan om du vill ha ett hyfsat bra och billigt snus.
Citera
2008-02-17, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister
Det beror på att lösdosan innehåller mer snus till vikt sett, lite skillnad på 24 och 50/45 gram. (Ja det är även skilnad i volym också)
Innan skatte höjningarna började för ett par år sedan kostade en dosa lös och portion nästan lika lite, så den största anledningen att lösdosan är dyrare, är att du betalar mer skatt för en dosa lös än portion. Detta eftersom snus beskattas per kg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in