2008-02-20, 04:26
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Jag frstr inte hur de kan veta s lite O_o. Att man inte vet var London ligger r ju ganska fantastiskt. Jag hade ju mer geografikunskaper nr jag var 10 r.
Visst. Sen att dom stllde 100 liknande frgor som ungarna svarat korrekt p, men klipper avsnittet s att man bara fr se den frga som det svarades fel p, r ngot av en vinkling.
Citera
2008-02-20, 08:32
Medlem
Schrails avatar
Citat:
Jag frstr inte hur de kan veta s lite O_o. Att man inte vet var London ligger r ju ganska fantastiskt. Jag hade ju mer geografikunskaper nr jag var 10 r.
Nu kanske dem inte frgade klassen ljushuvud precis, men visst fan ska dem kunna det. Kan utan att krydda sga att jag visste vars London lg nr jag gick i ettan, utan problem.
Citera
2008-02-20, 08:45
Medlem
FeFFes avatar
Jag tror det var SO-lraren? Fan vilken MILF hon var..
Citera
2008-02-20, 09:29
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeFFe
Jag tror det var SO-lraren? Fan vilken MILF hon var..

Sljdlraren ser rtt bra ut ocks . Men kanske ingen MILF, kanske fr ung fr det ;P.
Citera
2008-02-20, 09:31
Bannlyst
Citat:
Sljdlraren ser rtt bra ut ocks . Men kanske ingen MILF, kanske fr ung fr det ;P.

Sljdlraren r helt klart hetast!
Citera
2008-02-20, 10:26
Medlem
tigertompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugarfree
Syftar du p fredetta officerare? Vet med mig att de flesta rektorsposter bestr av fredetta dagis/frskolelrare, dvs bljrektorer. ven jag stller mig frgande till rekrytering av lrare p mnga skolor. Tycker personligen att mnga lrarstudenter saknar mneskunskap och allmnbildning vilket i sin tur gr att skolan kommer sjunka i kvalitt. Allts hrdare krav p lrarutbildningen!

Det spelar ju ingen roll om vi har hrdare krav p lrarutbildningen, nr nya lrare inte kommer in och f visa sina kunskaper. Ja, jag anser att de finns en massa officerare som sitter p rektorposter inom skolan.

Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Obehriga lrare r oftast inte problemet. Obehriga lrare r ofta engagerade och intresserade av att lra barnen. Problemet kommer nr plyschtanternas fack vgrar lta kommunerna ge fast tjnst t obehriga lrare, vilket gr att dom gr tillbaka till att programmera datorer eller vad dom nu gjorde innan. Och plyschtanterna sitter bekvmt p sin post.

Det r helt rtt att de f g tillbaka till datorerna och gra ngot som dom kan! Det r stor skillnad p att kunna mycket om ett mne och kunna lra ut de p olika stt till eleverna.

Om obehriga lrare vill ha fast tjnst i skolan s fr de gra som alla andra. De fr allts och plugga till lrare. Visst, vissa obehriga lrare kan ha en lng efarenhet om skolan och den skall man ta vara p. Men vill de ha en fast tjnst s kan dom lsa den korta utbildningen. Sedan tror jag ven lnen r avgrande fr att de vljer att g tillbaka till sitt gamla yrke.

Citat:
Dom dliga lrarna r ju dessa mjkiga tanter som tappat intresset fr lnge sedan och inte har ngon ryggrad vrd namnet kvar.

Det hr ger jag rtt i och jag freslr att man tar bort det Lassystemet s att man kan sparka dessa tanter etc, etc.
Citera
2008-02-20, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tigertompa
Det spelar ju ingen roll om vi har hrdare krav p lrarutbildningen, nr nya lrare inte kommer in och f visa sina kunskaper. Ja, jag anser att de finns en massa officerare som sitter p rektorposter inom skolan.

Det r helt rtt att de f g tillbaka till datorerna och gra ngot som dom kan! Det r stor skillnad p att kunna mycket om ett mne och kunna lra ut de p olika stt till eleverna.

Om obehriga lrare vill ha fast tjnst i skolan s fr de gra som alla andra. De fr allts och plugga till lrare. Visst, vissa obehriga lrare kan ha en lng efarenhet om skolan och den skall man ta vara p. Men vill de ha en fast tjnst s kan dom lsa den korta utbildningen. Sedan tror jag ven lnen r avgrande fr att de vljer att g tillbaka till sitt gamla yrke.

Det hr ger jag rtt i och jag freslr att man tar bort det Lassystemet s att man kan sparka dessa tanter etc, etc.

HLLER MED OM ATT DEN NYA SKOLMINISTERN R ETT HOT MOT SKOLAN. SNUBBEN HAR MILITRUTBILDNING; OCH att anstlla en sdan som skolminister r ju fan inte lmpligt!!!! RSTA P VNSTERBLOCKET NSTA VALL!!!!!!!!
Citera
2008-02-20, 15:39
Medlem
sprutiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
HLLER MED OM ATT DEN NYA SKOLMINISTERN R ETT HOT MOT SKOLAN. SNUBBEN HAR MILITRUTBILDNING; OCH att anstlla en sdan som skolminister r ju fan inte lmpligt!!!! RSTA P VNSTERBLOCKET NSTA VALL!!!!!!!!

Jag brukar inte mrka ord men du r ta mig fan anledningen till att folk rstar borgerligt. Snlla lt oss infra kommunismen igen och ge bidrag till analfabeta anarkister. Kan DU ens stta ut London p vrldskartan? En stilla frfrgan i det tysta...

(Ber s hemskt mycket om OT: en men jag kan faktiskt inte hlla mig nr ngon skjuter sig sjlv s brutalt i knsklen)
Citera
2008-02-20, 16:10
Medlem
Calaveras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprutis
Jag brukar inte mrka ord men du r ta mig fan anledningen till att folk rstar borgerligt. Snlla lt oss infra kommunismen igen och ge bidrag till analfabeta anarkister. Kan DU ens stta ut London p vrldskartan? En stilla frfrgan i det tysta...

(Ber s hemskt mycket om OT: en men jag kan faktiskt inte hlla mig nr ngon skjuter sig sjlv s brutalt i knsklen)

Ditto. Var det inte vnsterpartiet som ville avskaffa betyg en tid?
Skolan idag r allt fr "chill" enligt mig. r du smart och pluggar s r det ju klart att det ska vara ltt - men av egen erfarenhet s kan jag sga att det skulle krvas mer disciplin. En av de bttre lrarna jag haft var en tidigare ubtsofficer - han var en snll person, bra lrare och alla hade respekt fr honom.

P tal om obehriga lrare s mste jag sga att jag r kluven. Jag har haft bde bra och dliga behriga samt obehriga lrare - det gr inte att sga att en lrare r bra eller dlig bara fr att denna har eller saknar lrarutbildning.

Fr vrigt ett trevligt avsnitt, bra att det bara r 30min lnga.
Citera
2008-02-20, 17:52
Medlem
Schrails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calavera
Ditto. Var det inte vnsterpartiet som ville avskaffa betyg en tid?
Skolan idag r allt fr "chill" enligt mig. r du smart och pluggar s r det ju klart att det ska vara ltt - men av egen erfarenhet s kan jag sga att det skulle krvas mer disciplin. En av de bttre lrarna jag haft var en tidigare ubtsofficer - han var en snll person, bra lrare och alla hade respekt fr honom.
Jag tycker ocks att den svenska skolan r fr slapp, men jag tror inte det r rtt metod att infra betyg tidigare. Tror vi istllet mste jobba med att f kidsen att respektera lrarna, dem lrare jag tyckte var bst nr jag gick i skolan var dem som man respekterade. En motiverad och respekterad lrare r idealet.
Citera
2008-02-20, 17:56
Medlem
tigertompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schrail
Jag tycker ocks att den svenska skolan r fr slapp, men jag tror inte det r rtt metod att infra betyg tidigare. Tror vi istllet mste jobba med att f kidsen att respektera lrarna, dem lrare jag tyckte var bst nr jag gick i skolan var dem som man respekterade. En motiverad och respekterad lrare r idealet.

Det hr kan man just garantera med lrarutbildningen, eftersom man bedms i social kompetens i alla fall p gbg univ. Sedan r det lrarens uppgift att motiveria eleverna till att gra s bra dom bara kan.
Citera
2008-02-20, 20:57
Bannlyst
Programmets sista kommentar frn "Ala" gladde skert mnga hr p Flashback
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här