Citat:
Ursprungligen postat av Sugarfree
Syftar du p fredetta officerare? Vet med mig att de flesta rektorsposter bestr av fredetta dagis/frskolelrare, dvs bljrektorer. ven jag stller mig frgande till rekrytering av lrare p mnga skolor. Tycker personligen att mnga lrarstudenter saknar mneskunskap och allmnbildning vilket i sin tur gr att skolan kommer sjunka i kvalitt. Allts hrdare krav p lrarutbildningen!
Det spelar ju ingen roll om vi har hrdare krav p lrarutbildningen, nr nya lrare inte kommer in och f visa sina kunskaper. Ja, jag anser att de finns en massa officerare som sitter p rektorposter inom skolan.
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Obehriga lrare r oftast inte problemet. Obehriga lrare r ofta engagerade och intresserade av att lra barnen. Problemet kommer nr plyschtanternas fack vgrar lta kommunerna ge fast tjnst t obehriga lrare, vilket gr att dom gr tillbaka till att programmera datorer eller vad dom nu gjorde innan. Och plyschtanterna sitter bekvmt p sin post.
Det r helt rtt att de f g tillbaka till datorerna och gra ngot som dom kan! Det r stor skillnad p att kunna mycket om ett mne och kunna lra ut de p olika stt till eleverna.
Om obehriga lrare vill ha fast tjnst i skolan s fr de gra som alla andra. De fr allts och plugga till lrare. Visst, vissa obehriga lrare kan ha en lng efarenhet om skolan och den skall man ta vara p. Men vill de ha en fast tjnst s kan dom lsa den korta utbildningen. Sedan tror jag ven lnen r avgrande fr att de vljer att g tillbaka till sitt gamla yrke.
Citat:
Dom dliga lrarna r ju dessa mjkiga tanter som tappat intresset fr lnge sedan och inte har ngon ryggrad vrd namnet kvar.
Det hr ger jag rtt i och jag freslr att man tar bort det Lassystemet s att man kan sparka dessa tanter etc, etc.