2008-02-12, 10:36
Medlem
Har ett stort problem. När jag kör Windows Media Player (musik) så efter ett tag "fryser" datorn!? Antingen stänger den av sig själv (oftast så), eller så blir jag tvungen att själv starta om den. Ibland startar den om då jag startar om den, direkt, ellerv så får jag göra det ett par ggr. alltså starta om den för att den ska starta. Vad är detta för fel?
Citera
2008-02-12, 14:28
Medlem
Relels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Körkort
Har ett stort problem. När jag kör Windows Media Player (musik) så efter ett tag "fryser" datorn!? Antingen stänger den av sig själv (oftast så), eller så blir jag tvungen att själv starta om den. Ibland startar den om då jag startar om den, direkt, ellerv så får jag göra det ett par ggr. alltså starta om den för att den ska starta. Vad är detta för fel?

byt till en mindre kylare som inte kyler så kallt? HAHAHAH va rolig ja va nu, fb-humor, nä men är de bara wmp som låser datorn åt dej?
Citera
2008-02-12, 14:47
Medlem
Använder du senaste versionen av wmp?
Citera
2008-02-28, 11:50
Medlem
statoil^s avatar
BUMPAR TRÅDEN

Jag har också enorma problem med WMP...

Varje gång det är en WMP video som ska streamas, eller om jag använder programmet till en video så fryser datorn för att sedan startas om. Alltså, använder jag den vet jag att datorn startas om. Vad är felet? Jag har version 9... Och jag har inte ändrat på några inställningar alls.
Citera
2008-02-28, 20:16
Medlem
statoil^s avatar
Ingen som vet något eller?
Citera
2008-02-28, 23:20
Bannlyst
Fungerar andra mediaspelare som tex VLC eller krashar även dessa systemet?
Citera
2008-02-28, 23:51
Medlem
statoil^s avatar
Det är bara WMP... VLC, Realplayer, Quicktime funkar prima.. (dom tre jag har förutom WMP... Men problemet är att på vissa sidor så streamas det endast i WMP... är väl ingen big deal, men ibland vill man ju se något.
Citera
2008-02-29, 00:02
Bannlyst
Ja om det bara är WMP så borde du ju antingen vara en codec som strular (vlc använder inbyggda) eller så är det något annat fel med installationen av wmp. Kan inget annat säga än, testa att installera om, eller uppgradera din version till en nyare, 9an är rätt gammal.
Citera
2008-02-29, 08:20
Medlem
Min pappas dator gjorde sådär och det verkar som att det berodde på att han hade för mycket minne i datorn, att det var för mycket minne och för dåligt grafikkort.. tror det var grafikkortet... iaf, det var någon datakunnig som hade förklarat det så. testa och ta ut något minne ur datorn så blir den kanske bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in