• 1
  • 2
2008-02-12, 08:44
Medlem
Har haft mina tankar på hur jag ska kunna tjäna pengar på lättaste och smidigaste sättet. Har funderat på att börja beckna bara för att kunna gå runt... im happy with that.
Atm jobbar jag, trivs ganska bra på jobbet, men hela grejen med att gå upp 06:30 varje morgon är man inte så pigg på (det är väll ingen men men).
Känns som att av detta svensson liv så mår jag inte bra, som topicen säger: Vilket sätt skulle ni rekommendera att dra in lite pengar så man överlever på? hur gör ni?

//mvh
Senast redigerad av ConspiTheory 2008-02-12 kl. 08:53.
Citera
2008-02-12, 09:10
Medlem
Andvaris avatar
*host*sopfolket*host*

Själv så hatar jag folk som inte bidrar till samhället ett jävla dugg. Om man inte arbetar för att man mår dåligt så kan man åtminstonde försöka dra sitt strå till stacken på något annat vis.

Men visst, ska ge dig tips.

När jag var liten (& utan förnuft) så brukade jag och en kompis gå runt i området och leta burkar, sen gick vi och pantade dem (såklart). Fick kanske inte ihop någon jättesumma, men bättre än inget.

En annan sak man kan göra för att tjäna pengar är att gå på loppis. Där kan man fynda.
Påtal om att köpa grejer.. Man kan också vara lite fräck och köpa saker billigt och sälja dem fan så mycket dyrare, kanske måla/göra om någon fallfärdig byrå och påstå att den kommer från 1600-talets Grekland.
Citera
2008-02-12, 10:06
Medlem
Jag har jobbat ganska många år, och har bidragit till sammhället på många goda sätt. Det skulle uppskattas om mindre kloka personer som du håller inne på dina omogna/pubertala kommentarer. Det finns många som hustlar om dagarna, tydligen inte du.. suck..
Citera
2008-02-12, 14:52
Moderator
skunkensunes avatar
Lite olika tips.

1. Arbeta och betala skatt.
2. Arbeta och låt bli att betala skatt.
3. Klipp av din penis med en sax. Utkassera diverse olika bidrag samt att dina gener inte förs vidare.
4. Kapa av dina ben med en motorsåg. Som ovan fast du kan föra dina gener vidare.
5. Ta livet av dig och utkassera livförsäkringen.
Citera
2008-02-12, 15:00
Medlem
Fettogubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Lite olika tips.

1. Arbeta och betala skatt.
2. Arbeta och låt bli att betala skatt.
3. Klipp av din penis med en sax. Utkassera diverse olika bidrag samt att dina gener inte förs vidare.
4. Kapa av dina ben med en motorsåg. Som ovan fast du kan föra dina gener vidare.
5. Ta livet av dig och utkassera livförsäkringen.

Herrejävlar vilket dåligt försök till att vara rolig!
Citera
2008-02-12, 15:14
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettogubben

Var har jag nämnt att jag försökte vara rolig?
Citera
2008-02-12, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettogubben

Haha jag satt och tänkte precis samma sak när jag läste hans lilla text.
Citera
2008-02-12, 17:52
Bannlyst
Börja beckna lite smått, cannabis säljer lätt, tro mig

Sen kan du väl köra lite lättare internet bedrägerier och jobba dig uppåt.
Citera
2008-02-12, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiTheory
Har haft mina tankar på hur jag ska kunna tjäna pengar på lättaste och smidigaste sättet. Har funderat på att börja beckna bara för att kunna gå runt... im happy with that.
Atm jobbar jag, trivs ganska bra på jobbet, men hela grejen med att gå upp 06:30 varje morgon är man inte så pigg på (det är väll ingen men men).
Känns som att av detta svensson liv så mår jag inte bra, som topicen säger: Vilket sätt skulle ni rekommendera att dra in lite pengar så man överlever på? hur gör ni?

//mvh

www.PANTAMERA.NU

"Varje år säljs det mer en miljard burkar med pant i Sverige och cirka 85% kommer tillbaka. Panten är 50 öre per burk. "

En miljard burkar till dig, men då får du ju råna alla burkmaskiner i sverige samtidigt 365dagar om året
Kan bli lite jobbigt
Senast redigerad av Happyday 2008-02-12 kl. 17:58.
Citera
2008-02-12, 20:33
Medlem
Andvaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiTheory
Jag har jobbat ganska många år, och har bidragit till sammhället på många goda sätt. Det skulle uppskattas om mindre kloka personer som du håller inne på dina omogna/pubertala kommentarer. Det finns många som hustlar om dagarna, tydligen inte du.. suck..

Ah, personangrepp. Det "roliga" var att jag aldrig menade det åt dig.

Hursomhelst, kom precis på en sak till man kan göra. Kopiera upp streckkoder från pantburkar och sätt de på toarullar. Sen pantar du dem.
Citera
2008-02-12, 20:43
Medlem
KungensMages avatar
Kan du hålla bort dina tassar från cola så kan du tjäna fint med pengar på det. Skaffa dig rätt umgänge! Kör runt med bilen på Torsdag,Fredag och Lördagskvällar och häll ut kokain över dina vänner. Kombinera med att köra svarttaxi! Det svåra med att sälja cola är att själv inte röra godiset.
Citera
2008-02-12, 20:47
Medlem
pokergudens avatar
enklaste sättet?

ja det beror ju på var du kan tänka dej o göra för pengar. Om du inte har ngra problem med att begå brott så kan du ju göra allt möjligt skit.Råna folk, butiker, become a pimp

om du har moral kan det däremot bli lite knepigare..kan ju alltid utbilda dig till snickare o jobba så mycket svart du bara orkar...då behöver du ju ifs gå upp tidigt, men slipper iaf betala skatt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in