Flashback bygger pepparkakshus!
2008-02-12, 03:30
Medlem
Jag ar ratt saker pa att denna fraga har varit uppe ratt manga ganger tidigare, men jag finner inget nar jag soker sa jag staller den pa nytt.

Gar det pa nagot satt att losenordsskydda en enskild mapp i xp, nar flera personer anvander samma profil? Det lattaste ser ju ut att vara att skapa en ny profil med losenord helt enkelt. Men finns det nagot annat satt?
Citera
2008-04-11, 12:42
Medlem
Farbror Sallads avatar
Bump!

Det finns en tråd om detta för Vista, men jag fattar inte ett jota om vad de snackar om. Varför går det inte att bara skydda en mapp med lösenord, oavsett vems konto som används? Högerklickar man på mappen och kollar egenskaper så står det att man kan göra mappen "privat", men ibockningsrutan är grå. Antagligen för att det bara rör sig om att ge access till olika inloggningskonton, men på datorn ifråga är det bara ett konto som används.
Citera
2008-04-11, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Sallad
Bump!

Det finns en tråd om detta för Vista, men jag fattar inte ett jota om vad de snackar om. Varför går det inte att bara skydda en mapp med lösenord, oavsett vems konto som används? Högerklickar man på mappen och kollar egenskaper så står det att man kan göra mappen "privat", men ibockningsrutan är grå. Antagligen för att det bara rör sig om att ge access till olika inloggningskonton, men på datorn ifråga är det bara ett konto som används.

Ah, detta för Vista söker jag! Länk, tack
Citera
2008-04-11, 16:02
Medlem
Farbror Sallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Ah, detta för Vista söker jag! Länk, tack
Hört talas om sökfunktionen?

http://www.flashback.org/showthread.php?t=507430

Jag löste mitt "problem" tills vidare genom att gömma mappen på ett helt otippat ställe och sen dölja hela innehållet. Då går det inte att hitta något genom att söka nämligen. Kan vara en bra idé att komma ihåg var man la mappen alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in