Citat:
Ursprungligen postat av CitySoundtrack
Jag tycker man kan klaga på Sergels torg och Slussen i första hand.
Om man bygger upp och glasar in slussen till en galleria skulle jag nog faktiskt kunna tänka mig att besöka även södermalm.
Jag håller med om det första men jag tycker också att mer borde göras. Om Stockholm är Skandinaviens huvudstad är jag kungen i Birkastan.
Men att glasa in Slussen och riskera att byta Debaser mot O'Learys, torget mot ICA och Gondolens utsikt att likna Ikeas rimmar illa. You can't polish a turd.
Jag har dock inte kollat så noga på "nya slussen" men mina få ögonkast har givit mig signalerna att det ungefär är lika fantasifullt som namnet. Inglasning skulle hjälpa föga.
Efter lite googlande fann jag en mycket intressant sida och det verkar som att du kanske får lite som du vill i alla fall!
"
Slussen ska sjuda av liv på dygnets alla timmar när vi skapar en inomhusmiljö med utekänsla, säger Torbjörn Wiberg, vd på Gyllenforsen."
Gyllenfors m.fl. har köpt rätten till att skapa affärsytor på slussen.
Förövrigt så är Södermalm är inte så farligt längre men passa dig för "Hattbaren". Jag har nog sett varenda skurk ur samtliga Tintinalbum där!
Men befinner man sig utefter Götgatan med omnejd kan man vara hyffat trygg om att det finns en galleria eller ett liknande utbud rimligt nära. Ibland är man t.o.m. närmare en kedjas länk än man kan tro. Cheap Monday har ju blivit H&M och American Apparell, nu ägt av nån bankman, tycker jag mig ha skymtat lite oftare ute i världen.
Föt att knyta an
lite till ämnet så såg jag en liten rolig klisterlapp ovanför ingången till H&Ms lokal på Götgatan med en text i stil med: Köp ditt barns kläder här om du inte vill att det ska mobbas!
EDIT: Länken till sidan med citatet kanske vore på sin plats?
http://www.yimby.se/