Citat:
Ursprungligen postat av samron333
lufttryck är jämt i däcken det har jag kontrollerat flera gången. Hoppades också på att det skulle vara något enkelt som det men nej :S. Jag har gjort en balansering på hjulen men det var mer för att ratten skakade när jag hade vinterdäcken på. Det vibrerar fortfarande men betydligt mindre å bara mellan 90-110 km/h skumt va.
Det kan inte vara vägen för den åker till höger direkt man släpper ratten överallt. Men ratten är inte centrerad den är kanske en 2cm till vänster ner asså om ni förstår.
Ska jag satsa på att göra en hjulinställning å centrera ratten? Centrera ratten är det någon man kan göra hemma genom att skruva bort å fixa själv?
Om din ratt sitter snett så har din framvagn troligen fått sig en ordentlig kyss vid något tillfälle, såvida inte ratten hoppat några splines (inte så troligt

). Satsa på en framvagnsinställning. En del kallar det för hjulinställning men det är inte samma sak. En hjulinställning är något man gör på alla hjulen då man med sensorer kollar allla hjulen och utgår ifrån bakvagnen. En ratt som pekar snett är ett säkert tecken på en slagen framvagn och därför behöver du just en framvagnsinställning!