2008-02-11, 20:27
Medlem
spyhunds avatar
Hej

Jag har ett stort problem som bara blivit större och större med tiden.

Min dator har stora problem med att starta upp. När man trycker på On-knappen startar den upp, men efter cirka 2-3 sekunder startar den om igen. Så kan den göra i all oändlighet om den vill. Om man ska få på den måste man stänga av den där bak, sen se om den loadar upp. Om inte, måste man slå av den där bak igen. Denna prosedur kan ta upp till en h. Sedan, när den börjar komma igång ser man loading screenen, slår den av sig igen. Man slår av och på den lite till och sen kommer den igång. Värt att sägas är också att ju längre tid den har varit avstängd - ju längre tid tar det att starta upp de igen. Om den bara varit avstängd i några sekunder går det utan problem att sätta på den.

När den väl är på fungerar den perfekt, tills nu.

Nu har den börjat starta om sig lite när den vill. Den startar om sig t.ex. om jag spelar 2st Wow (World of warcraft) samtidigt, en consol på ena skärmen, de andra på den andra skärmen.

Jag laddade ner ett program och såg att temperaturen på Cpun låg på 69grader. Jag trodde detta var problemet, så jag drog och köpte lite kylningspasta (det var nästan ingen kvar) och en rejäl bordsfläkt som jag satte mot datorn. Den gick ner till 63grader. Datorn har alltid varit så varm.

jag kommer ihåg också att jag någongång hade sett att det stod att mitt grafikkort ( Geforce6800 GT) hade förlte ström. Jag var väldigt onykter när detta hände, så klickade bara bort det. Kanske kan det ligga någo där?

Min dator är p4 3.8Ghz, 2gig ram, Geforce 6800GT.

Hoppas någon vet vad det kan bero på, för snart åker skiten ut igenom fönstret.

// Spyhund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in