• 1
  • 2
2008-02-11, 20:17
Bannlyst
Hej

Blev för ett tag sen tagen av polisen när jag rökte en jolle, slängde jollen och sa att den inte var min, hur som helst blev mitt blodprov positivt och jag ska dit om ett par veckor för att ta den av den slutförda förundersökningen och för att svara på eventuella frågor.

Är det lika bra att erkänna allt då eller neka men acceptera böter?
Citera
2008-02-11, 20:24
Medlem
Mockens avatar
Du får väl böter oavsett om du nekar eller erkänner. Det finns ju bevis mot dig!
Citera
2008-02-12, 07:12
Medlem
spwnzns avatar
Som Mocken sa så har dom bevis i mot dig..
Så varför tala sanning ?
Citera
2008-02-12, 07:16
Medlem
Evolution!s avatar
Förneka allt! Säg att du inte har en aning om hur det har kommit restämnen från THC i din kropp!
Då blir det rättegång, och du kommer ändå till 99,99% att få dina jävla böter ändå, så varför inte jävlas lite under tiden? Tänk på alla härliga rättegångskostnader som ditt lilla skitmål kan komma att kosta
Citera
2008-02-12, 16:07
Medlem
spwnzns avatar
Får inte han betala det isf?
Om inte, så tokneka, ingen åklagare kmr dra upp en sån liten sak i rätten..
Citera
2008-02-12, 19:39
Bannlyst
Det kommer att bli straffföreläggande tippar jag på. Det spelar ingen roll vad du säger. Dom har ju svart på vitt att du hade thc i blodet.
Citera
2008-02-13, 16:04
Medlem
Evolution!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spwnzn
Får inte han betala det ?

Nej, just därför är det bara att le stort & neka hårt!
Citera
2008-02-13, 18:42
Medlem
man ska alltid neka oavsett vad polisen säger eller hur starka bevisen mot dig är. det dummaste man kan göra är ju att erkänna något imo
Citera
2008-02-13, 18:47
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spwnzn
Får inte han betala det isf?

Nej, det blir jag som skattebetalare som får betala för kalaset.

Förstår inte grejen med försöka kosta så mycket pengar som möjligt för staten, eftersom det i slutändan endast är skattebetalarna som drabbas. Det är ju knappast så att rättsväsendet kommer nedrustas för att det får slut på pengar.
Citera
2008-02-13, 18:59
Medlem
FestaUtan_Skulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Det är ju knappast så att rättsväsendet kommer nedrustas för att det får slut på pengar.

Låt oss göra vårt bästa!
Citera
2008-02-13, 19:05
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Nej, det blir jag som skattebetalare som får betala för kalaset.

Förstår inte grejen med försöka kosta så mycket pengar som möjligt för staten, eftersom det i slutändan endast är skattebetalarna som drabbas. Det är ju knappast så att rättsväsendet kommer nedrustas för att det får slut på pengar.
Kanske inte, men om alla ringa narkotikabrottmål, som i min mening är meningslösa och stjälper mer än de hjälper, kostar en massa pengar kanske de inser att det inte är rätt väg att gå. Kanske slutar de jaga dessa brukare/missbrukare som bara kostar en massa pengar (för pengar är ju ett av de få språk som politiker talar), bara kanske, men kanske räcker för mig.
Citera
2008-02-13, 19:15
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evolution!
Förneka allt! Säg att du inte har en aning om hur det har kommit restämnen från THC i din kropp!
Då blir det rättegång, och du kommer ändå till 99,99% att få dina jävla böter ändå, så varför inte jävlas lite under tiden? Tänk på alla härliga rättegångskostnader som ditt lilla skitmål kan komma att kosta

Sånt finns det pengar till i samhället. Jävla förmynderi! Låt folk röka på om dom vill ifred så länge dom inte stör nån.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in