• 1
  • 2
2008-02-11, 20:11
Medlem
comeonnows avatar
nu har det varit höst i snart ett helt år och efter vad jag kan förstå så är det inte bara jag som har blivit en amöba som sitter och tynar bort framför datorn hela dagarna.. när man ibland får för sig att ta sig för saker så kommer man inte ens ihåg vad man gjorde på den tiden man hade ett liv. frågan är alltså vad folk gör nuförtiden för att göra livet meningsfullt..
Citera
2008-02-11, 20:23
Bannlyst
vill spinna vidare på det...

Känns det inte vemodigt att den tekniska utvecklingen går så snabbt framåt? Alternativa datorliv (som t.ex. wow redan är för många) kommer säkert inom en inte allt för långsiktig framtid att konkurrera med verkliga livet, och en stor del av våra liv spenderar vi med att observera fiktiva liv på tv, etc.

Hur lång tid kommer det ta innan all fritid går ut på att koppla upp sig på en fiktiv, simulerad värld, á la matrix, istället för våran egen?

Ibland önskar man att man kunde lagstifta mot utveckling...
Citera
2008-02-11, 20:38
Bannlyst
Internet och tv har blivet det vad kyrkan en gång i tiden var
Citera
2008-02-11, 20:47
Medlem
Gå ut och lyssna på världen. Andas lite. Lukta lite. Se lite. Känn lite. Ibland måste man gå ut utan särskild anledning. Då blir frågan om meningsfullhet inte meningsfull.
Citera
2008-02-11, 20:54
Medlem
någotfints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
Gå ut och lyssna på världen. Andas lite. Lukta lite. Se lite. Känn lite. Ibland måste man gå ut utan särskild anledning. Då blir frågan om meningsfullhet inte meningsfull.

Kan bara hålla med. Gå utanför dörren, hur jobbigt och tråkigt det än kan kännas.
Citera
2008-02-12, 00:16
Medlem
Holmeisters avatar
Åh fy fan vad jag känner igen mig!

"På den tiden man hade ett liv" är ett klockrent citat. Och det stämmer, vafan gör vi människor egentligen nu för tiden? Jobbar så man kan köpa fetare TV och leva sig in i nån annas liv i bättre upplösning?

Jag upptäcker ständigt mig själv välja bort socialt umgänge om jag vill se en ny film, eller kanske rent av hänga framför datorn en kväll.
Vänner och bekanta som "har ett liv" jobbar och super för det mesta, alternativt reser nån till Thailand en vecka och känner sig ultrahipp. Vad ska man göra om man inte vill fastna i the matrix?

Det är ju soft ute ett tag, men sen vill man ju bara hem till värmen och se nya avsnittet av Dexter.
Citera
2008-02-12, 05:12
Medlem
någotfints avatar
Hela mänskligheten är i ett stort behov av en fet exorcism.
Citera
2008-02-12, 05:37
Bannlyst
Jag funderar på att bli religös, inte för att jag tror på gud, utan för att det är mysigt i kyrkan. Livet har blivit ännu mer meningslöst sedan datorn klev in i mitt liv. Innan hade jag massor med kompisar, familj, bekanta. Nu har jag bara datorn. Livet suger, ja. Men man ska bara skita i samället, armbåga sig fram i livet, skita i gränser. Gör det och du skal se att livet blir mycket enklare. Sätt DIG SJÄLV före alla andra. Men behandla inte andra som smuts, avskräde eller dylikt. Var vänlig, trevlig, utåtriktad, social. Ingen gillar en negativ surpuppa. En sådan som mig...
Citera
2008-02-12, 11:20
Medlem
RockNRolands avatar
Sitter och diskuterar på flashback.
Det va bättre för
Citera
2008-02-17, 01:14
Medlem
saftad_burks avatar
Det finns inte mycket att göra, så man får satsa på innomhusaktiviteter som te.x läsa en bok eller runka balle...
Citera
2008-02-17, 04:08
Medlem
Hela meningsfullheten handlar ju bara om kärlek till andra människor. Eller om man är sjuk i huvudet och kan vara kärleksfull resten av livet helt själv.

Man blir lätt instängd i det primtiva tänkandet att livet är meningslöst om man inte har några vänner eller någon kärleksfrände.

Resten is history!
Citera
2008-02-17, 04:21
Medlem
Miramars avatar
Ja de e fan sjukt.....pratar ofta med mina vänner om dagens utveckling, och då självklart över msn. Saknar ju tiderna när man hängde och kollade film med polarna eller bara gjorde saker, nu händer det inte ofta, det e enklare att sitta framför skärmen.

Det behövs fanimig en revolution
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in