2008-02-11, 18:39
Medlem
T.B.s avatar
Ngon som vet om det kommer att dyka upp nya modeller av macbook pro under den nrmaste tiden.

Funderar p om det r vrt att kpa en med 2,4 GHz Intel Core 2 Duo och NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 256 MB SDRAM fr 22 995 kr.
Citera
2008-02-11, 18:44
Medlem
Durkslags avatar
Om det r vrt beror ju helt p om du behver eller inte. Men om man har pengarna brukar det alltid vara vrt det

MBP'n kommer antagligen uppdateras nr som helst, s om du klarar dig, vnta.
Citera
2008-02-11, 18:44
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.B.
Ngon som vet om det kommer att dyka upp nya modeller av macbook pro under den nrmaste tiden.

Funderar p om det r vrt att kpa en med 2,4 GHz Intel Core 2 Duo och NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 256 MB SDRAM fr 22 995 kr.
Lter ju billigt... Eller inte. Sjlv har jag en brbar med 2,2 Core 2 Duo och 8600M GT med 512 Mb. Jag gav hlften s mycket.

Lnge leve Mac och deras enorma verpriser!
Citera
2008-02-11, 18:49
Medlem
Durkslags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Lter ju billigt... Eller inte. Sjlv har jag en brbar med 2,2 Core 2 Duo och 8600M GT med 512 Mb. Jag gav hlften s mycket.

Ja, vi har sett att du inte gillar Mac och att du fredrar PC, blir bara jobbigt om du ska ppeka det i alla trdar i det hr forumet.
Citera
2008-02-11, 18:54
Medlem
VictorNs avatar
Citat:

Du kr skert en japansk trimmad bil ocks, fr det r ju mer prestanda fr billigare pris jmfrt med italienska eller tyska mrken eller hur=
Citera
2008-02-11, 19:04
Medlem
Yes...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictorN
Du kr skert en japansk trimmad bil ocks, fr det r ju mer prestanda fr billigare pris jmfrt med italienska eller tyska mrken eller hur=
Vad var det dr fr en jmfrelse?
Datorerna bestr ju av samma delar, det gr inte en trimmad japansk bil och en itialiensk bil.

Bttre jmfrelse skulle vara:
Du kr skert en billig Volvo V70 2.0 TDI orginal, fr det r ju mer prestande fr billigare pris jmfrt med en dyr Volvo V70 2.0 TDI med lderkldsel.

Vilket visar hur rtt HC47 har.
Citera
2008-02-11, 19:19
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durkslag
Ja, vi har sett att du inte gillar Mac och att du fredrar PC, blir bara jobbigt om du ska ppeka det i alla trdar i det hr forumet.
Jag har inget speciellt emot Mac som varumrke men deras priser r alldeles fr hga med tanke p vad det r fr delar. Mac anvnder Intel, jag har Intel. Mac anvnder Nvidia, jag har Nvidia. Vill man ha prestanda i en Mac fr man lgga ut en frmgenhet.

Som TS frgade: r det vrt att kpa? Nej, det r det inte. Det r alldelles fr mycket pengar fr alldeles fr lite prestanda. Nstan lika sjukt som Alienwares priser.
Senast redigerad av HC47 2008-02-11 kl. 19:22.
Citera
2008-02-11, 19:22
Medlem
Citat:
Jag har inget speciellt emot Mac som varumrke men deras priser r alldelles fr hga med tanke p vad det r fr delar. Mac anvnder Intel, jag har Intel. Mac anvnder Nvidia, jag har Nvidia. Vill man ha prestanda i en Mac fr man lgga ut en frmgenhet.

Jag har ocks samma crap som en macbook pro och kostade halva priset
Fan nr jag kpte den var den BTTRE n Macbook Pro

Deras ockerpriser r sjuka, dremot de billigare Macbooksen verkar okej, dock s har inte den frsta modellen en DVDbrnnare vilket borde vara STANDARD nu fr tiden.

Angende trdskaparen du ska vnta, nya Macbook pro's kommer snart med Multi-touchpad (likt Macbook Air)
Citera
2008-02-11, 19:31
Medlem
Japp, en intelligent mnniska jmfr bara processor och grafikkort mellan tv brbara.

Vikt, design, material, skrm, ljudniv, batteritid, operativsystem, medfljande programvara, andrahandsvrde o.s.v. r helt ovsentligt...

Eller vnta.....
Citera
2008-02-11, 19:37
Medlem
Durkslags avatar
Citat:
Jag har inget speciellt emot Mac som varumrke men deras priser r alldeles fr hga med tanke p vad det r fr delar. Mac anvnder Intel, jag har Intel. Mac anvnder Nvidia, jag har Nvidia. Vill man ha prestanda i en Mac fr man lgga ut en frmgenhet.

Som TS frgade: r det vrt att kpa? Nej, det r det inte. Det r alldelles fr mycket pengar fr alldeles fr lite prestanda. Nstan lika sjukt som Alienwares priser.
Nu nr vi redan har gtt rtt mycket OT fr jag fortstta lite

Fanns en trd innan dr detta diskuterades, orkar inte leta upp den nu dock.

Om man bara ser till komponenterna r Mac dyrare, ja, men jag r vldigt designintresserad och betalar med nje lite extra fr att f en dator som jag tycker r snygg. Sen r ju mycket annat annorlunda, ihopbyggandet av kunnig personal hos Apple, chassit med allt som minnesplatserna, tangentbordet, kylningen och ett operativsystem som bara funkar p Mac, etc etc.

Vad bra att varje person sjlv fr vlja om han vill kpa en PC eller Mac, s om man tycker att Apples datorer r dyra kan man ju kpa en "vanlig" laptop.
Citera
2008-02-11, 19:50
Medlem
NiV3Rts avatar
Osx, storlek/vikt, ljudniv, material, skrm, chassi och batteritid r ju vrt att tnka p ocks nr man jmfr.

Ska vi ta samma ljliga diskussion inom tv? Hr har vi en tv som r mycket billigare n samsungs motsvarande modeller. Full-hd och 42".: http://www.netonnet.se/item.asp?iid=...ectionTopOffer
Citera
2008-02-11, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angrepp
Japp, en intelligent mnniska jmfr bara processor och grafikkort mellan tv brbara.

Vikt, design, material, skrm, ljudniv, batteritid, operativsystem, medfljande programvara, andrahandsvrde o.s.v. r helt ovsentligt...

Eller vnta.....
Min vger mindre, bttre skrm, som lenovo chassi, vet inte om ljudniv, bttre batteritid, fredrar dock Mac OSX, ..........LOL PROGAMVARA... herregud.
Andrahandsvrde r ovsentligt om du ska jobba med den.

Herregud f in i skallen att de tar ockerpriser fr sina datorer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in