2008-02-11, 17:27
Medlem
Palm of Swedens avatar
Nr jag frsker aktivera "speech recognition" i Vista s fr jag felmeddelandet: "Det refererade paketet r inte installerat p den hr datorn".
Har allts svenskt OS och vill ha "speech recognition" p engelska eftersom det inte finns p Svenska. Kan det vara s att om man inte har engelskt OS s kan man inte anvnda "speech recognition"?
Citera
2008-02-12, 09:16
Medlem
Relels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palm of Sweden
Nr jag frsker aktivera "speech recognition" i Vista s fr jag felmeddelandet: "Det refererade paketet r inte installerat p den hr datorn".
Har allts svenskt OS och vill ha "speech recognition" p engelska eftersom det inte finns p Svenska. Kan det vara s att om man inte har engelskt OS s kan man inte anvnda "speech recognition"?

precis, du behver engelska versionen av vista.. eller japanska ocks om jag inte minns fel..
Citera
2008-02-12, 10:50
Medlem
Palm of Swedens avatar
Aha, vad synd. Har nmligen ett program som skulle anvnda sig av det, dligt att det inte ens finns engelska.
Citera
2008-02-12, 14:06
Medlem
Relels avatar
jo visst r de dligt.. skulel ocks anvnda det en gng och fick samma fel. frskte testa en liten genvg, att installera engelska sprkpaketet, men d blev det nt annat fel istllet.
Citera
2008-02-12, 15:52
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palm of Sweden
Aha, vad synd. Har nmligen ett program som skulle anvnda sig av det, dligt att det inte ens finns engelska.

Fungerar det inte med andra program som klarar speech recognition?
Har fr mig att det finns fristende program som kan klara av att knna igen rster..
Citera
2008-02-12, 16:41
Medlem
Subways avatar
det r fan vrdelst att det inte finns p svenska, men nnu mer vrdelst att man inte kan kra den engelska p ett svenskt OS.... hoppas verkligen det kommer en uppdatering p detta riktigt snart.
Sjlv kr jag vidare p XP tills alla sdana hr problem r tgrdade.

_peace
Citera
2008-02-12, 22:14
Medlem
Relels avatar
jo det finns ett program som klarar av att styra andra program, om ja nd kunde minnas mamnet, har ju sjlv anvnt det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in