• 1
  • 2
2008-02-11, 07:59
Medlem
soptippsbosses avatar
Jag såg en reklam nyligen angående just detta. Är detta något nytt fenomen eller har du funnits länge?

För er som är lika oinsatta som en annan är så ska jag försöka förklara lite. Tydligen så är riset förpackat i tvåportionsförpackningar i små plastpåsar med andningshål i. När man sen ska tillaga detta så kokar man bara upp en kastrull med vatten och släpper ner påsen där i. Det verkar ju skitsimpelt till och med för en annnan.

Så är det någon som har erfarenheter utav ris i påse? Är det mycket dyrare är vanligt ris? Det lär väl knappast smaka annorlunda iallafall..
Citera
2008-02-11, 08:03
Medlem
SamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soptippsbosse
Jag såg en reklam nyligen angående just detta. Är detta något nytt fenomen eller har du funnits länge?

För er som är lika oinsatta som en annan är så ska jag försöka förklara lite. Tydligen så är riset förpackat i tvåportionsförpackningar i små plastpåsar med andningshål i. När man sen ska tillaga detta så kokar man bara upp en kastrull med vatten och släpper ner påsen där i. Det verkar ju skitsimpelt till och med för en annnan.

Så är det någon som har erfarenheter utav ris i påse? Är det mycket dyrare är vanligt ris? Det lär väl knappast smaka annorlunda iallafall..

Det är smidigt och gott, kommer bara inte ihåg vad det kostar, så käkar jag ris hemma så blir det i påse.
Citera
2008-02-11, 08:19
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
kan tänka mig att det är för att riset inte ska koka fast i kastrullbottnen
Citera
2008-02-11, 09:10
Medlem
hesons avatar
* Smidigt
* Alltid för lite eller för mycket ris
* Dyrt, otroligt ryrt
* Fånigt
* För litet urval på rissorter
Citera
2008-02-11, 10:21
Medlem
tuffes avatar
Inget att rekomendera

Snålt tilltaget med ris i påsarna

Tycker det är bökigt att öppna påsen när den är kokhet
Citera
2008-02-11, 10:43
Medlem
goregalores avatar
Fanns väl ett tag i slutet på 70-talet men försvann för att det sålde för dåligt. Är väl typ bland det fånigaste jag kan tänka mig. Förresten - det finns många saker som är mer fåniga.

Köp vanligt ris i stället: godare, billigare, mer miljövänligt.
Citera
2008-02-11, 10:48
Medlem
rooys avatar
Är det inte jävligt dumt att inte kunna dosera själv? Jag skulle köpa ris för nån dag sen. Brukar köra Uncle Bens fullkorn och nu fanns den bara i "boil in bag". Slutade med att jag inte köpte ris alls eftersom varje påse är på 125g.
Citera
2008-02-11, 13:38
Medlem
klybans avatar
Det finns "ris kulor" som gör samma sak.
Citera
2008-02-11, 13:52
Medlem
mm, så finns det ju ris i mikro. Man köper en påse med ris, som är förberett för mikro. Alltså samma som popcorn. Grejen är att det inte behövs nått vatten. Det är tydligen behandlat på något sätt. Smidigt som fan. Bara att slänga in i micron i 12-15 min. klart!
Citera
2008-02-11, 14:19
Medlem
-jOE!s avatar
Tycker det funkar rätt OK, blir dock jävligt varmt så man kan lätt bränna sig när man klipper upp påsen.
Citera
2008-02-11, 14:41
Medlem
Gyters avatar
Jag tycker portionerna är alldeles för små.
Citera
2008-02-11, 14:49
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Ännu en värdelös uppfinning åt folket.
Man får som vanligt betala mer för mindre.
Är ni rädda för att riset ska bränna fast, häll en liten skvätt olja i vattnet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in