2010-02-25, 16:09
Medlem
Arbetarbroders avatar
Det har väl egentligen snurrat rykten om Björn Gustavssons mående sedan han slog igenom för två år sedan.

Jag tror det är "barnstjärna-syndromet".
Björn slog igenom i Melodifestivalen 2008 när SVT satsade på unga och relativt okända komiker, dvs Björn Gustavsson och Nour El-Refai. Björn var den som tog hela strålkastarljuset och blev otroligt hypad.
Hela hans komik gick ju ut på att vara en "gullig ung kille". ALLT han gjorde som han slog igenom byggde på det. Nu har det gått två år och han börjar växa upp och han kan inte köra på den komiken hela karriären, dels är man inte en "ung gullig pojke" för evigt och dels tröttnar väl publiken på samma form av rätt billiga humor om den körs sönder.
Då blir det väl en kris när man upptäcker det. Han kan inte köra på komikgrejen och han kan ju inte direkt börja jobba i kassan på ICA.

Lyssnade på The Voice-klippet också på Youtube nu och där låter det ju som han ligger på psyket eller ligger under täcket och käkar mediciner. Undra hur allvarligt det är egentligen.
Citera
2010-02-25, 16:10
Medlem
#4 Stevenss avatar
Träffade Björn under inspelningen av Roast på Berns för några veckor sedan. Jävligt trevlig och ödmjuk kille.

Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
ja han är ju nykterist t ex vem fan skulle inte bli galen av det

Har för mig att han gick och pimplade på ett glas vin.
Citera
2010-02-25, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stofiil
Vad är det med Jacob Öqvist egentligen? känns som att han alltid ska skydda andra komiker och han tar typ personligen åt sig när någon yttrar något dumt om en annan komiker.
kommer ihåg när Katrin sa att Özz är en helt värdelös komiker. då blev Jacob helt rabiat, ungefär som om hon hade sagt något om hans mamma...
Kanske för att det är en nära kompis som någon kärring snackar skit om bakom ryggen på?
Citera
2010-02-25, 16:46
Medlem
EtCeteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #4 Stevens

Har för mig att han gick och pimplade på ett glas vin.

Man kan dricka alkohol fast man är nykterist... bara man håller sig nykter

Absolutism är en annan sak.
Citera
2010-02-25, 16:56
Medlem
InnocentWar1s avatar
Tacka vet jag Björn Gustafson http://sv.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B6rn_Gustafson
Citera
2010-02-25, 17:11
Medlem
Telwins avatar
Det är väl egentligen inget större fel på honom, men svårt att inte bli negativt inställd till någon som skvallerpressen hypar veckor i streck..
Citera
2010-02-25, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidkun-Quisling
Det största problemet med Björns komik är att den saknar en viktig ingridiens; nämligen humor.
Han flaxar med armarna och gör ljud och hundögon och vad vet jag... men det är liksom allt.

Och det är säkert jättekul om man är 15 år och tjej, men har man nått vuxen älder så känns det inte lika kul så att säga.

Mvh

Ord.
Citera
2010-02-25, 18:03
Medlem
Krim1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YogHurts
Måste hålla med om att många komiker ligger på gränsen, men en av dom som verkar ha alla hemma är Magnus Betnér.

Skulle mer kalla honom för en klagande samhällskritiker.
Citera
2010-02-25, 18:04
Medlem
Olikasakers avatar
När man varit hela Sveriges gullegris och legat med alla snygga tjejer kan jag tänka mig att man känner "jaha, vad händer nu då?" Jag har hört flera kända som uttryckt sig så. De känner en slags tomhet trots att livet erbjuder allt man kan önska.

Att framgången kom över en natt gör det nog inte lättare. Krya på dig!
Citera
2010-02-25, 18:28
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentWar1
Tacka vet jag Björn Gustafson http://sv.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B6rn_Gustafson

Trodde faktiskt det var om honom som tråden handlade om först innan jag läst den.

Gustavsson den yngre har jag väl egentligen ingen åsikt om. Möjligen att hans frånvaro tror jag handlar om att han fått en knäck orsakad av dels sin fort påkomna framgång samt att han kanske har en begränsning, möjligen insett den själv också, till att spela andra humoristiska karaktärer utöver "ung, söt, smånördig kille".
Citera
2010-02-25, 18:35
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
alla komiker ligger ju på gränsen till psyksjuka hela tiden sen slutar det som med svullo

..eller som med Henrik Schyffert, att man aldrig blir av med dem, oavsett vilket material de presenterar.

Tycker Björn håller en god nivå, inte för att jag föll in i den riktiga Björn-hypen för något år sen, men jag tyckte helt klart att han hade talang och gjorde sig bra i ett folkligt program som melodifestivalen. Sen kan jag förstå att han blivit less på skiten, antar att han inte ens kunde gå på ica för att handla utan att någon skulle ha en autograf, eller att han kunde ha sin mobil på i 10 minuter utan att någon ringde, eller att det kunde gå en dag för hans mailbox att bli översvämmad.
Sånt du får räkna med om du blir lite för framgångsrik för snabbt. Och man får ju känslan när man ser Björn att han inte är den typen som gottar sig i uppmärksamheten, och det är ju även därför som han funkat så bra som han gjort, han är så långt ifrån en TITTA PÅ MIG-attention whore det går att komma.
Citera
2010-02-25, 18:41
Medlem
om han nu är psyksjuk: det kom inte en dag försent.
Han var rätt kul till en början av sitt rus (nån vecka på sin höjd (haha)), sedan gick det rejält utför. Dvd:n han släppte senare var så tråkig att jag spydde på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in