• 1
  • 2
2008-02-11, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stinkis
Typ... vatten?

Jo. Men kokt vatten r vl fortfarande vatten, ven om en del skert har smitit ivg som nga?
Citera
2008-02-12, 01:07
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weilöv
Hur mycket nyttigt finns det i vatten till att brja med?
Sg det. Det fr ngon naturvetare svara p. Men jag gissar att det finns en del mysigt, eftersom man dr utan vatten...
Citera
2008-02-12, 17:13
Medlem
Vattnet i sig r ju det som r livsndvndigt. Sedan finns det ju en del mineraler, salter, metaller och snt i kranvatten ocks, som kan pverka smaken, och vara nyttiga.
Citera
2008-02-12, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Sg det. Det fr ngon naturvetare svara p. Men jag gissar att det finns en del mysigt, eftersom man dr utan vatten...

Jojo. Men vattnet frsvinner ju inte av att man kokar det (Eller ja, svida man inte kokar bort allt vatten). Frgan gllde ju om ngon nyttig bestndsdel av vattnet frsvinner nr man kokar det. Vilket jag stller mig tveksam till.
Citera
2008-02-12, 17:48
Medlem
Nikeniks avatar
Finns ingen direkt mystik i vattnet. Mineraler kokas inte bort s ltt.
Dremot kan vattnet ta smak frn vrmeelementet om man inte tmt vattenkokaren imellan kokningarna. Fr d bildas det kalkbelggning. Jag tycker det smakar "badrum" d. D.v.s vattnet frn badrumskranen i frldrahemmet som var vldigt igenkalkad.

Lter du vattnet st i ngra dagar kommer bakterier, ambor och annat gott bostta sig i vattnet. Nr du vrmer vattnet igen ddar du ju alla bakterier men skeletten och avfringen br ju ge tevattnet extra "krydda".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in