Flashback bygger pepparkakshus!
2008-02-10, 17:37
Medlem
Bytingens avatar
Hej.
Jag har lite frågor kring att instalera en Leopard variant på en Windows Vista burk, eller möjligtvis en XP burk.

Behövs det tanka massvis med drivrutiner? Exempel nätverkskort osv? För om man instalerar XP från en Vista så blir det ett tjat om att den behöver massa drivrutiner.

Vad mer bör jag veta? Jag har tänkt prova programvaran, har tänkt köpa en 20" iMac dator så fort pengarna låter mig.
2008-02-10, 17:54
Medlem
cammos avatar
Enklaste svaret = Det går inte.

Är du tillräckligt duktigt så hade du redan hittat info om hur man gör.
2008-02-10, 18:49
Medlem
Sök så finner du, jag provade på min laptop men misslyckades, fast då provade jag nån specialversion för SSE2 som tydligen inte funkar så jättebra, ska prova köra in det på nån dator med SSE3 när jag har tid och ork, det ska tydligen inte vara allt för svårt. (Dock är det lättare med Tiger och bättre stöd för SSE2- och AMD-processorer)

Tråden jag syftar till som du lätt borde kunna sökt fram är denna: http://www.flashback.org/showthread.php?t=617415
2008-02-10, 19:42
Medlem
Bytingens avatar
För krongelpongel..
Tror jag väntar med att fixa en helg när man har bra mycket tid!

Tack för hemsidan, funderar på köpa en mac mini, eller så sparar jag pengar till en iMac
2008-02-10, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bytingen
Behövs det tanka massvis med drivrutiner? Exempel nätverkskort osv? För om man instalerar XP från en Vista så blir det ett tjat om att den behöver massa drivrutiner.
Ja, men nu är det inte Vista eller XP vi pratar om. Att installera Leopard på en PC ska inte gå, och därför är det inte så enkelt som att uppgradera från XP till Vista. Det är mycket pillande, och det mesta hänger på om OSX klarar av din hårdvara. Om du sedan mot förmodan lyckas installera allt så kommer du aldrig få igång alla Core applikationerna som styr ljud, grafik och liknande, så du kommer aldrig få samma upplevelse av OS X på en gråburk som på en Mac.

Därför är det dumt att testa operativsystemet på det sättet, eftersom det inte ger en rättvis bild av hur operativsystemet fungerar.
2008-02-10, 19:49
Medlem
http://www.osx86scene.com/
2008-02-10, 20:21
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bytingen
Hej.
Jag har lite frågor kring att instalera en Leopard variant på en Windows Vista burk, eller möjligtvis en XP burk.

Vad mer bör jag veta? Jag har tänkt prova programvaran, har tänkt köpa en 20" iMac dator så fort pengarna låter mig.

För guds skull, sök innan du startar nya trådar!!! Det finns flera trådar om detta, den här är en av dem.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=555040

Vänligast forsätt diskussionen där.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in