Allt är fullt bakåtkompitabelt, kan köra WCIII, Guitar Hero III. Vilket det båda står att dom inte ska funka med 64x. Har frågat denna fråga innan här, så sök!
Har sökt runt lite men inte hittat något som behandlar just min fråga...
Hur funkar det idag med spel på Vista x64?
Har hört att det knappt finns några spel alls som går på 64bitars, stämmer detta?
Tack på förhand
Det spel som INTE kommer funka är ju de gamla MS-DOS och Win3.11 spelen... fast det avhjälps enkelt med DOS-Box... en MS-DOS emulator...
Alla moderna spel funkar finfint... dock så fick jag aldrig en piratat kopia av F.E.A.R att glida på bra... fast iofs ingen större skada skedd iom att jag ändå aldrig gillade F.E.A.R... har dock läst andra som har spelat det på just Vista...
Det mesta funkar, men om man har för lite minne i maskinen så kan det gå långsamt. Vista64 förbrukar ibland nästan dubbelt så mycket minne än Windows XP när man kör spel. Men har man 4Gb minne så är det inga som helst problem..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!