2008-02-10, 12:58
Medlem
pyro860s avatar
Ja, kan man göra det på något sätt?
Finns det något program eller något som gör att man kan se vem som blockerat en, kanske tillochmed tagitbort, till windows live messenger?
Ett viusfritt program givetvis.
Har sökt lite på google, men hittade bara till äldre versioner

Tack på förhand
Citera
2008-02-10, 14:26
Medlem
unikums avatar
Men klienterna pidgin och instant-t kan man se om dom du har på din lista har dig på sin. Med andra klienter vet jag ej.
Citera
2008-02-10, 14:29
Medlem
coqs avatar
Vet inte om det är till någon större hjälp men jag fann detta på http://www.mess.be:

Citat:
Probably the most Frequently Asked Question: "Can you see who has blocked you on MSN Messenger?". My two cents: don't get them to block you in the first place

Anyway, there used to be several techniques you could deploy to find out if you're being blocked or not. Some required MacGuyver techniques, others were as simple as a mouse-click. The bottom-line, however, is that Microsoft fixed a privacy bug (in an effort to outsmart Instant Messaging spam or SPIM) and now there's NO FOOL PROOF METHOD anymore to find out who blocked you on MSN Messenger.

NO single MSN block checker out there can make a distinction between a contact that has blocked you or is just simply offline.

Moreover, we STRONGLY ADVISE AGAINST using online MSN block checkers for Messenger because we've seen many of them collecting e-mail addresses for SPAM or worse. Some even auto-install worms that spread to all your contacts.

(If you're reading this and already installed the infamous block-checker, run our Block-Checker Virus Scanner ASAP.)

The only and most efficient way to find out someone's blocking you is through social engineering: find a mutual contact (a friend, collegue or family member on both your contact list and the suspected blocker's) and find out (as subtle as possible) if he or she is online or not.

For archiving reasons, here are the retired techniques for finding out who blocked you... Again, THESE BLOCKCHECKER METHODS DO NOT WORK ANYMORE.
Citera
2008-02-10, 14:34
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Ja, kan man göra det på något sätt?
Finns det något program eller något som gör att man kan se vem som blockerat en, kanske tillochmed tagitbort, till windows live messenger?
Ett viusfritt program givetvis.
Har sökt lite på google, men hittade bara till äldre versioner

Tack på förhand

Tagit bort kan du se på inställningar/sekretess/ se vilka som har mig på sin lista

behöver man inte ladda hem något program för...
Citera
2008-02-10, 15:06
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
Tagit bort kan du se på inställningar/sekretess/ se vilka som har mig på sin lista

behöver man inte ladda hem något program för...

Man högerklickar, och står det "ta bort" så har DOM tagit bort en va?

Och stämmer detta alltid?

EDIT:
Aha, där var en annan knapp
Citera
2008-02-10, 15:08
Medlem
pyro860s avatar
Men ett program hade varit enklare
Citera
2008-04-14, 21:01
Medlem
Sadirs avatar
Citat:
Man högerklickar, och står det "ta bort" så har DOM tagit bort en

Det är helt korrekt, så funkar det.
Dock, jag kan aldrig veta om någon bara blockat mig (EJ tagit bort), det kan man inte kolla längre (det gick förr).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in