2008-02-10, 12:42
Medlem
robert123s avatar
Hej det är så att jag vill ha ett program som man kan göra egna låtar med. Lixom man lägger in karoke version eller helt enkelt gör en karokeversion av en låt med det programet.

Det är så att jag vill lägga till min egna röst istället för dom som sjunger kan bli en roligt grej och sen spara ut den som windows mediaplayer. Nått program som fixar detta? Gratis program helst. Vet att texten blev lite konstig hoppas ni har överseende med detta./Robban

Ps jag är odentligt amatör på detta förstår inte musik språket som sampla osv...
Citera
2008-02-10, 17:40
Medlem
pooboxxxs avatar
Efter att ha läst din text måste jag tyvärr säga att jag inte tror att du kommer lyckas alls. Du verkar åtminstone inte ha någon större koll på hur det här funkar.

Menmen.. här ska inte jag komma och gnälla. Lite svårt att hjälpa dig bara. Mitt hetaste tips för någon med dina skills är:

1. Leta reda på lite karaokeskivor. Gärna mp3 osv så du slipper rippa från fysiska skivor om det skulle vara för krångligt.

2. Fuck gratis och tanka ned Adobe Audition.

3. Dra in önskad låt i programmet. Koppla in en mic. Slå på record på en ledig kanal och yla på.

4. Plåga dina vänner med resultatet.
Citera
2008-02-11, 21:53
Medlem
mrhenkos avatar
Jag kan gärna försöka instruera dig lite, men då måste jag ställa några frågor till dig först:
Vad är du ute efter mer exakt? Vill du lära dig hur man spelar in därför att du vill lära dig spela in? Eller är det för att du vill sjunga in något bara? Alltså, är du ute efter kunskapen eller resultatet? Om vi vill lära, får lärandet kosta något? (I form av böcker, mjuk- och hårdvara m.m.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in