Tja okej mitt fall är följande: Jag har nu bott inneboende hos en äldre invalid man och nu på senaste tiden har jag börjat märka att han blåser staten på pengar genom att ha 5 st heltidsanställda personliga assistanter som ska vara här 5 dagar i veckan 8 timmar,(detta vet jag pga jag sett löne rapporterna ligga framme på bordet) dom 5 anställda ska dammsuga skära upp hans mat och skjutsa runt honom a ni förstår poängen. hur som helst har jag märkt att dom är här 1-2 timmar om dan och ändå får 8 timmars betalning, och han är tillräckligt frisk för att dammsuga och sånt själv har sett han göra det flera ggr ska även börja spela in när han gör det , och jag har även märkt att alla hans anställda är hans nära vänner och flickvän som för den delen bara är 19 år och han är 47 hans son ex faktiskt. han har även hållt på med sprit försäljning åt minderåriga detta vet jag för att jag brukade köpa partier av honom. så min fråga är om jag börjar spela in när han gör alldagliga saker som hans assistenter ska göra åt honom och kopiera deras löne spec (bevisar att dom inte varit här fast det står på lönerapporten), som han brukar ha liggandes på bordet. tror ni då att jag kan pressa honom på pengar?
om jag gör en ordentlig utredning och hotar med att gå till myndigheten / insider på tv 3, och isåfall någon som vet ungefär hur mycket pengar jag ska kräva snubben på?
Frågan är ju varför är man inneboende hos en äldre invalid man?
Du verkar ju uppenbarligen inte vara så bra vän med honom.
Men begär minst 200 om dagen!
varför jag bor där är inte så viktigt, jag tänkte mer på en stor summa när jag flyttat därifrån, och kan han ens bli fälld om det skulle bli så att jag lägger ut infomationen till någon myndighet
Problemet med utpressning är att du sätter den du utpressar i sistsen att betala dig för alltid elelr ge sig på dig. Tror du att han ger dig pengar eller möjligen använder lite pengar til att få dig uppklådd?
Tipsa staten om fusket istället så blir allt mycket bättre, om det slår fel är det inte första gången en utpressare råkar illa ut!
Problemet med utpressning är att du sätter den du utpressar i sistsen att betala dig för alltid elelr ge sig på dig. Tror du att han ger dig pengar eller möjligen använder lite pengar til att få dig uppklådd?
Tipsa staten om fusket istället så blir allt mycket bättre, om det slår fel är det inte första gången en utpressare råkar illa ut!
han har inga tunga vänner vad jag har märkt, dom flesta han känner har han träffat på sitt sjukhus
han har inga tunga vänner vad jag har märkt, dom flesta han känner har han träffat på sitt sjukhus
Du har även det tråkiga att du kan anmälas om det senare skulle komma fram och han blir avslöjad. Tänk igenom vad du skall göra ett par gånger före du bestämmer dig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!