2008-02-09, 21:27
Medlem
sammi_250s avatar
Jag sitter på en nyköppt acer EXTENSA 5420g MED VISTA I...
Mitt problem består i när jag går in på eniro.se/kartor och sen trycker på "Sverigebilder" så kommer det fram en dialogruta med ladd fält där det står att windows letar efter vad som kan ha blivit fel. Sen kommer det upp en ny och där står det att explorer startas om....
Jag är van vid xp så detta med att det inte blir blåskärm är aningen oroande.
JAg har uppdaterat alla program + windows update och tänkte att det kanske var nån plugg som jag saknade men det verkar det inte vara men vad vet jag...
HJÄLP!!!

Tack i förhand
Citera
2008-02-09, 23:19
Medlem
är det inte så att du behöver flashplayer. Jag vill iaf minnas att jag hade samma problem och löste det att gå hit http://www.adobe.com/shockwave/downl...h&Lang=Swedish

kan ju dock vara ngt annat helt säker e jag icke
Citera
2008-02-10, 19:46
Medlem
sammi_250s avatar
tjena

Citat:
Ursprungligen postat av MaxMartin
är det inte så att du behöver flashplayer. Jag vill iaf minnas att jag hade samma problem och löste det att gå hit http://www.adobe.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash&Lang=Swed ish

kan ju dock vara ngt annat helt säker e jag icke

Tänkte på det och fixade det men det vart ingen skillnad.
Jag läste på eniro att det var det de hade använt nån java applett eller vad det heter så jag laddade ner java plug osså till ingen nytta
SUCK
microfluffmolnet ligger tätt!!! Ingen ljusning i tunneln:-(
Citera
2008-02-10, 22:49
Bannlyst
Det där har jag också råkat ut för.
Troligen är det någon Active-X som spökar.
Starta "Internet Explorer (inga tillägg)" (ligger i Tillbehör->Systemverktyg)
För mig löste det problemet
Citera
2008-02-11, 17:36
Medlem
sammi_250s avatar
Frusterad!!!

Jag blir tokig!
Nu har jag hittat vad jag ska ha men det här microfluf vista hem edition 64bit vägrar att installera java runtime 6 jag blir tokig...
vilken fil ska man använda sig av?
Jag tittade på eniro och där stod det att man ska använda sig av java enduser runetime men jag hittar ingen som passar min datorprosessor. hmmmmm

Är det nån som vet vilken fil jag ska använda.
Citera
2008-02-12, 14:32
Medlem
sammi_250s avatar
Nu har jag skrivit detta i ett forum hos ms

What I use:
I run Vista Home ED 64-bit on a new ACER Extensa 5420G with 4gb ram. The system is installed and all hardwear is working but not flash updated.
I will try to correct this but it feels like it´s not old hardwearflashes that courses the problem, becourse the computer is a rather new edition on swedish market.
I have updated the computer from MS updateservice and runned dx-plug and Java EndUser Runtime driverpack. As securety I use Norton protection center, lates uppgrade.
Problem:
The problem is when I want to access a web-function on http://kartor.eniro.se/# and view airplanefotos. This funktion is made for the Java applet but when i access this page and the computor is loding the applet windows starts: "Trying to solve the problem" and then: "shuts down the applecation". I have now tryied all that I can do. There seems to be a memory allkolatingsproblem, but it´s hard to say.
I cant find any changes that I can do to correct this problem so I need HELP! :-)
Hoppas att de kan svara hmmm ursäkta min engelska
Citera
2008-02-12, 18:57
Bannlyst
Har du provat att starta Internet Explorer utan tillägg ännu?
Jag har själv haft problem med att IE kraschar när jag tittar på eniros kartor och flygfoton.
Jag tror att det är någon Active-X på din dator som orsakar kraschen, så starta IE utan tillägg.
Det löste problemet för mig!
Citera
2008-02-13, 02:48
Medlem
prova med firefox och se om det fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in