2006-11-24, 10:07
Medlem
Hur stort kan hålet i örat vara för att det ska växa ihop sen igen?

Tacksam för svar!
2006-11-24, 10:09
Medlem
Alrion/s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triphys
Hur stort kan hålet i örat vara för att det ska växa ihop sen igen?

Tacksam för svar!

Läste i en annan tråd att upp mot 10mm inte var något problem
2006-11-24, 10:09
Medlem
McRills avatar
det har vid upprepade tillfällen nämnts, och jag har även läst att upp till 8mm går.... efter det är det väl individuellt...
2006-11-24, 12:29
Medlem
Enhörnings avatar
Jag hade 10mm i ena örat och 12mm i andra. Ser idag ingen skillnad på öronen. Tog ut pluggarna för kanske 6 år sedan. Polare töjde upp till 16mm i båda och hans växte inte igen. Sjönk ihop till typ 8-10mm men sedan var det stopp.

Kan lägga upp ett foto på hur mina öronsnibbar ser ut idag om du vill.
2006-11-24, 16:31
Medlem
Pokkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enhörning
Jag hade 10mm i ena örat och 12mm i andra. Ser idag ingen skillnad på öronen. Tog ut pluggarna för kanske 6 år sedan. Polare töjde upp till 16mm i båda och hans växte inte igen. Sjönk ihop till typ 8-10mm men sedan var det stopp.

Kan lägga upp ett foto på hur mina öronsnibbar ser ut idag om du vill.

Det skulle ju vara asarbra. Jag funderar själv på att töja lite i mina, men är larvig och oroar mig för hur det kommer se ut om jag ångrar mig.
2006-11-24, 18:29
Medlem
Minxs avatar
Kan bero mycket på ålder också, och individuella förutsättningar. Huden är fortfarande hyfsat elastisk upp till 30-årsåldern, men sedan tappar den undan för undan spänsten, så jag har svårt att tänka mig att de växer igen på samma sätt om man tar ut dem som 40-50-åring eller så. Men överlag brukar hål på runt 10mm dra ihop sig av sig självt.
2006-11-24, 18:52
Medlem
jens__Es avatar
Har också gått å tänkt på det där..
Är lite sugen själv å töja till runt 6mm. Men det är så att när jag va liten(8-9 år) så tog jag hål i örat och jag hade det i tills jag var ungefär 11 - 12 år. Det ser man fortfarande att det har suttit nått i, och sen så är det som "klumpar" i örat. Kan det va så att det läker ihop dåligt på mig?
2006-11-24, 20:20
Medlem
McRills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jens__E
Är lite sugen själv å töja till runt 6mm. Men det är så att när jag va liten(8-9 år) så tog jag hål i örat och jag hade det i tills jag var ungefär 11 - 12 år. Det ser man fortfarande att det har suttit nått i, och sen så är det som "klumpar" i örat. Kan det va så att det läker ihop dåligt på mig?

alla som har eller har haft hål i örat har som små brosktunnlar i örat... kan det vara dom som du kallar för "klumpar"? dom blir du inte av med, men en ren gissning från min sida är att det inte gör nån skillnad om du gör hål igenom... de e ju trots allt bara brosk... som sagt: Gissning och ren logik (så inte washuwant kommer och jiddrar)
2006-11-24, 21:41
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jens__E
Det gor ingen skillnad.
2006-11-25, 11:36
Medlem
Okej, då vet jag lite iallafall.. Måste bara ställa en annan fråga då ^^
Min flickvän har nyss töjt ut till 4mm och nu har öronsnibben blivit helt uppsvullen och området runtomkring också, såhär hårt och rött (nästan ner på halsen). Vad ska hon göra? Ska hon bara fortsätta eller ska hon ta ut smycket? Jag menar, vad jag har hört så stannar ju inflamationen i örat om man tar ut smycket, inte så bra kanske :/
Så vad tycker ni?
2006-11-25, 15:03
Medlem
McRills avatar
Citat:
Min flickvän har nyss töjt ut till 4mm och nu har öronsnibben blivit helt uppsvullen och området runtomkring också, såhär hårt och rött (nästan ner på halsen). Vad ska hon göra? Ska hon bara fortsätta eller ska hon ta ut smycket? Jag menar, vad jag har hört så stannar ju inflamationen i örat om man tar ut smycket, inte så bra kanske :/
Så vad tycker ni?

citerar vad jag sett andra kunniga människor skriva: låt det vara. ta inte ut smycket, pilla inte på det förutom när det ska tvättas och ge faen i att tvätta med sprit... typ
2006-11-25, 16:00
Medlem
Snilleblixtens avatar
Citat:
Så vad tycker ni?

vafan det där låter inge bra. jag hade helt klart tagit ut den iaf

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in