Hej,
Nu har jag en termin kvar på Komvux, sedan har jag ett färdigt gymnasiebetyg. Pågrund av sjukdom tvingades jag hoppa av gymnasiet men är nu i stort sätt klar med det. Betygen är inte extremt bra men ändå helt okej. Problemet jag har är att jag är totalt osäker på vad jag vill göra eller arbeta med i framtiden. Det enda jag är klar över är att jag vill flytta från Sverige så fort som möjligt. Hatar verkligen Sverige och såfort som möjligt vill jag sticka härifrån.
Därför funderar jag på att man kanske borde studera utomlands. Jag är intresserad i humaniora och religion, så jag skulle helst vilja studera någonting inom dessa ämnen.
Hur gör man egentligen om man vill studera utomlands? Är det bara att söka till universitetet och sedan uppbära studielån från CSN under tiden man studerar? Skulle helst vilja studera i en större stad i ett engelsktalande land. Är trött på Sverige då landet känns väldigt litet och tråkigt.
Vad jag är ute efter är förslag på utbildningar inom t.ex. religionskunskap eller samhällsvetenskap som står sig internationellt.
Mvh