Jag är extrem nybörjare angående DJ'andet. Fick hem massa prylar från en kompis av märket Numark för ett tag sen. Har tränat på det ett tag nu och fått in det där med att skifta från dem två olika cd'erna mellan varje låt.
Jag har ännu inte bränt ut mina låtar som jag ska använda på festen, det är alltså min mammas 50-årsfest och min fråga är hur man ska bränna ut skivorna, alltså inte rent praktist utan i låtstil.
Ska man blanda lugnt med fart på samma cd eller dela in i "70-tal" "80-tal" "Lugna" "Buggiga" "Efterfest" osv?
Min andra fråga är om man bör lära sig något mer än att träna på övergåendet mellan låtarna?
Bränn dem i kategorier är väl smidigast, tänkt på vilka låtar du kommer spela mest osv.
Det du kan "öva" på är väl att bli kreativ i dina övergångar. Ha kul med ljud helt enkelt
Men om jag delar in i kategorier så om jag har en med ballader och "svängiga" i andra då kommer det ju pendlas mellan sväniga och lugna, det blir väl lite konstigt?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!