2008-02-09, 17:58
Medlem
NkpgTettes avatar
Jag är extrem nybörjare angående DJ'andet. Fick hem massa prylar från en kompis av märket Numark för ett tag sen. Har tränat på det ett tag nu och fått in det där med att skifta från dem två olika cd'erna mellan varje låt.

Jag har ännu inte bränt ut mina låtar som jag ska använda på festen, det är alltså min mammas 50-årsfest och min fråga är hur man ska bränna ut skivorna, alltså inte rent praktist utan i låtstil.
Ska man blanda lugnt med fart på samma cd eller dela in i "70-tal" "80-tal" "Lugna" "Buggiga" "Efterfest" osv?
Min andra fråga är om man bör lära sig något mer än att träna på övergåendet mellan låtarna?
Citera
2008-02-09, 18:20
Medlem
sugar_skulls avatar
Bränn dem i kategorier är väl smidigast, tänkt på vilka låtar du kommer spela mest osv.

Det du kan "öva" på är väl att bli kreativ i dina övergångar. Ha kul med ljud helt enkelt
Citera
2008-02-10, 22:43
Medlem
NkpgTettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugar_skull
Bränn dem i kategorier är väl smidigast, tänkt på vilka låtar du kommer spela mest osv.

Det du kan "öva" på är väl att bli kreativ i dina övergångar. Ha kul med ljud helt enkelt

Men om jag delar in i kategorier så om jag har en med ballader och "svängiga" i andra då kommer det ju pendlas mellan sväniga och lugna, det blir väl lite konstigt?
Citera
2008-02-10, 23:51
Medlem
Folk kommer vara fulla, ingen bryr sig typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här