2008-02-09, 18:03
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turboo
finns det någon tyst dammsugare att köpa egentligen? det är ju 2008 nu och tycker det borde finnas en riktigt ljudlös dammsugare till hands

Det finns ett antal modeller där sugförmågan kan ställas in och således även ljudstyrkan. Kan dock vara svårt att hitta en helt tyst som fungerar bra då motorn låter och det inte finns mycket till ljudisolering på en dammsugare.

Läste för några år sedan att någon tillverkade kommit med nästintill ljudlösa dammsugare, men att kunderna klagat då de inte trodde den fungerade ordentligt.
.
Citera
2008-02-09, 18:06
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Det fanns en tv-serie för x antal år sedan "Snoken" (Sven-Åke nånting heter huvudrollsinnehavaren) Snoken var detektiv och hade en hund som side-kick. Hunden hette Turbo (antingen IRL eller i serien, det minns jag ej) hundar är ju som bekant rädd för dammsugare.

Är du den riktiga Turbo herr TS?
Citera
2008-02-09, 18:15
Medlem
Jag är allergisk mot högljudda dammsugare jag med.
Flyttade hemifrån nyligen, fick då denna: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=336286

Har aldrig varit med om tystare dammsugare, nu kan jag dammsuga utan hörselkåpor!
Rekommenderas verkligen!
Citera
2008-02-09, 18:26
Medlem
Det finns inget värre än en dammsugare, när man är hemma oss någon så hör man det ljudet irriterande som fasiken
Citera
2008-02-09, 18:32
Medlem
BluesPowers avatar
Eftersom min mamma tyckte det var jätteskoj att dammsuga utanför min dörr varje jävla morgon man var ledig så har jag utvecklad ett extrem hat mot det där ljudet, får panikattacker bara av att tänka på det där äckliga brummandet .
Det löser jag dock genom att aldrig dammsuga , föredrar dammallergi framför det där jävla bullret.
Citera
2008-02-09, 18:32
Medlem
fnuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octupus
Jag är allergisk mot högljudda dammsugare jag med.
Flyttade hemifrån nyligen, fick då denna: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=336286

Har aldrig varit med om tystare dammsugare, nu kan jag dammsuga utan hörselkåpor!
Rekommenderas verkligen!

Är tystaste dammsugaren på www.prisjakt.nu också med 69dB. De självgående går att hitta runt 75dB men så är de svindyra också.
Citera
2008-02-09, 18:34
Medlem
Lastbils avatar
Någon som har testat den där som de visar på tv-shop ibland? Svible sweeper eller nåt heter den. Ser ut som en sopborste. Blir alltid skitsugen på att ringa och köpa en när jag ser reklamen.
Citera
2008-02-09, 19:50
Medlem
sommarlovs avatar
En dammsugare är designat att låta en del, psykologiskt skulle vi tycka dammsugaren var dålig om den inte lever om, samma sak med dyrare bilar, visst ska det låta när man drar på!?
Citera
2008-02-09, 21:22
Medlem
latsomfans avatar
Det kanske är nått fel på mig men jag njuter verkligen av det ljudet.
Lika dant med ljudet från hårtorken.
Så fort jag hör någon som dammsuger så blir jag sjukt avslappnad, nästan så jag somnar.
Och när jag själv går omkring och dammsuger så kan jag knappt göra det färdigt för jag blir så sjukt trött. Vill bara lägga mig ner.
Min käre mor har berättat att när jag var liten och låg i vaggan och grät så brukade hon sätta igång dammsugaren och låta den stå och låta så slutade jag grina och somnade direkt.
Citera
2008-02-09, 21:27
Medlem
DURRpaderrKAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latsomfan
Det kanske är nått fel på mig men jag njuter verkligen av det ljudet.
Lika dant med ljudet från hårtorken.
Så fort jag hör någon som dammsuger så blir jag sjukt avslappnad, nästan så jag somnar.
Och när jag själv går omkring och dammsuger så kan jag knappt göra det färdigt för jag blir så sjukt trött. Vill bara lägga mig ner.
Min käre mor har berättat att när jag var liten och låg i vaggan och grät så brukade hon sätta igång dammsugaren och låta den stå och låta så slutade jag grina och somnade direkt.

Du är en sjuk man!!!
Citera
2008-02-09, 22:57
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DURRpaderrKA
Du är en sjuk man!!!

Tydligen är det så, att när vi ligger i mammas mage så hör vi hjärtats slag, tarmarnas arbete och blodets susande.
Kanske därför killen ovan blir lugn!?
Citera
2008-02-10, 02:23
Bannlyst
sopkvast Jag har en idé om hur man kan få bor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in