2007-08-20, 19:35
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Det finns speciella luktkulor som man suger upp med dammsugaren för att hindra den (eller snarare överrösta med annan doft) från att lukta "torrt äckligt damm". Finns hos alla vitvaruhandlare som små kulörta kulor i små plaströr (som provrör ungefär). Rekommenderas.

Tack för tipset! Av ditt inlägg att döma är du alltså övertygad om att det är dammet i sig som luktar?
Citera
2007-08-20, 20:27
Medlem
Bjakovs avatar
Så jävla äckligt luktar det väl inte..
Citera
2007-08-20, 20:41
Medlem
Megaforces avatar
Damm består ju mest av hudavlagringar och kan ju lukta en hel del, särskilt om det är en rökare..
Citera
2007-08-20, 20:46
Medlem
Aisha Svenssons avatar
När påsen med damm legat ett tag blir det alltid den där lukten. Jag byter dammsugarpåse ofta, 1-2 gånger i månaden för att slippa lukten. Finns inga genvägar.
Citera
2007-08-20, 20:50
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjakov
Så jävla äckligt luktar det väl inte..

Då har du inte träffat på många dammsugare i dina dar!
Citera
2007-08-20, 20:52
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aisha Svensson
När påsen med damm legat ett tag blir det alltid den där lukten. Jag byter dammsugarpåse ofta, 1-2 gånger i månaden för att slippa lukten. Finns inga genvägar.

Och då luktar det alltså inte?
Då kan vi ju härmed konstatera att det är dammet som luktar. Tycker ändå att lukten borde skifta från hushåll till hushåll, jag menar - damm består ju (som ovan nämnde) av hudavlagringar, samt tyg, hår, grus osv. Och det måste ju lukta beroende på vad det är för sorts människor som smutsar ner.
Citera
2007-08-21, 01:08
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrykill
Och då luktar det alltså inte?
Då kan vi ju härmed konstatera att det är dammet som luktar. Tycker ändå att lukten borde skifta från hushåll till hushåll, jag menar - damm består ju (som ovan nämnde) av hudavlagringar, samt tyg, hår, grus osv. Och det måste ju lukta beroende på vad det är för sorts människor som smutsar ner.
Precis, då luktar det inte. Ibland slarvar jag med städningen, och dammsugaren står oanvänd låt säga en månad, med påsen full av damm. När jag sedan sätter igång den brukar det komma en unken lukt. Jag har rätt många djur så det är massor av hudavlagringar och hår som ligger och myser i påsen. Jag är känslig för lukter, så när man är hemma hos vissa så känns det som man ska spy när de sätter igång dammsugaren. Vissa har ju samma påse i flera år .
Citera
2007-08-26, 01:40
Medlem
Darsans avatar
Jag lyckades spilla ut massor med kaffe ("begagnat" men torrt). Detta var inte som vanligt kaffepulver utan mycket mycket finare i konsistensen och efter detta luktar det kaffe om min dammsugare. Hela filtrer måste vara fyllt med kaffe
Citera
2007-08-26, 01:45
Bannlyst
Hårtorkar luktar också speciellt. Vet inte om det är lukten från håret eller från själva hårtorken, men den kan påminna lite om dammsugares lukter.
Citera
2007-08-26, 01:49
Medlem
tjaboooos avatar
Hårtork luktar väl mest bränt damm, eller ?
Citera
2007-08-26, 21:51
Medlem
Picyas avatar
Förstår inte hur ni kan tycka det är äckligt .

Det är ju en av de godaste dofterna som finns .

Min top 3:

Tågbromsar (luktar bäst i tunnelbanan)
Blöt asfalt
Dammsugarluft
Citera
2007-08-26, 22:28
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clarity
Jag tycker det luktar gott!

Citat:
Ursprungligen postat av Picya
Förstår inte hur ni kan tycka det är äckligt .

Det är ju en av de godaste dofterna som finns .

Min top 3:

Tågbromsar (luktar bäst i tunnelbanan)
Blöt asfalt
Dammsugarluft

Count me in! Det luktar mycket gott, kanske bara är min elektrolux och era dammsuger som ger ifrån sig denna mysiga doft?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in