2006-10-16, 18:41
Medlem
uno kronqvists avatar
Kan du inte testa i fall den funkar som en vattensug!?

Jag har alltid undrat över detta.
Hoppa i badkaret och fyll upp det, ta med dig dammsugaren och börja lajja på full effekt.

Kan du suga vatten med den?

*Nyfiken*
Citera
2006-10-16, 19:41
Medlem
Phunkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uno kronqvist
Kan du inte testa i fall den funkar som en vattensug!?

Jag har alltid undrat över detta.
Hoppa i badkaret och fyll upp det, ta med dig dammsugaren och börja lajja på full effekt.

Kan du suga vatten med den?

*Nyfiken*

Sett på nyheterna: Man lekte med dammsugare, ville testa om den kunde suga vatten, dog på grund av 230 volt rätt genom "slangen".
Citera
2006-10-16, 19:51
Medlem
herons avatar
Bygg ett bubbelbad istället! Montera på en trädgårdsslang i lämplig längd och borra lite hål på olika ställen, plugga andra änden och pula ner skiten i badkaret.

Om du nu har utblås på den.
Citera
2006-10-16, 21:27
Medlem
Samaels avatar
Bygg en goddamn Alfons-helikopter!

Men måla den rosa.

Sen laddar du hem "Rosa helikopter" av Peaches (tydligen krävs även totalt överdimensionerad hjälm också). Montera en fet stereo i hytten och lär dig texten utantill.
Glid sedan runt på/över (beroende på hur bra du lyckas) staden och poppa loss. Brudar kommer att jaga dig, män kommer av avundas dig och lyckas du få skiten att faktiskt lyfta så slipper du krossa sniglar i din framfart.

Lycka till, young Skyhelikopeterwalker!
Citera
2006-10-17, 08:15
Medlem
svindyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samael
Men måla den rosa.

Sen laddar du hem "Rosa helikopter" av Peaches (tydligen krävs även totalt överdimensionerad hjälm också).

Är det där den "riktiga" videon, eller någon som några småtjejer tryckt ihop med sin pappa. Så fruktansvärt kul det ser ut när de kommer springande med hjälmarna på, hjälmar som är tre gånger så stora som deras huvuden...
Citera
2006-10-17, 08:25
Medlem
Lassemans avatar
Minns när jag som barn kollade på HAJK. Byggde Bengt en kanon av en dammsugare som sköt pingisbollar. Var bara och såga upp ett hål i röret och sätta fast ett rör i den som var i passande storlek. I det röret fyllde man på med pingisbollar som ett magasin. Sen var det bara och köra utblås på den och peppra på.
Citera
2007-08-20, 18:14
Medlem
Cherrykills avatar
Lukt från dammsugare?

Jag har insett att alla dammsugare jag mött i mitt liv ger exakt samma lukt ifrån sig. Vad är det som luktar? Är det något material i filtret som finns i samtliga dammsugare eller luktar allas damm likadant? Är det alltså dammet som luktar?
Jag tänker inte bemöda mig om att försöka beskriva lukten, jag tror att de flesta vet vilken jag menar - har du en gång känt en dammsugarlukt så förföljer den dig hela livet, det är ett som är säkert.
Detta är ett vardagsbekymmer då lukten smittar av sig på mina mjukisbyxor varje gång jag dammsuger.
För att inte skapa någon hetsjakt vill jag påpeka att min dammsugare är inte äckligare än någon annans dammsugare så kom inte och säg att jag inte sköter hygienen på den. Jag vet dammsugare som luktar vedervärdigt!

Hur luktar eran dammsugare och om ni har någon metod för att bli av med den eventuella lukten, är ni villiga att dela med er av den kunskapen isåfall? Fungerar doftkulor eller luktar de lika WT som doftgranar?

Tack på förhand.
Citera
2007-08-20, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrykill
Jag har insett att alla dammsugare jag mött i mitt liv ger exakt samma lukt ifrån sig. Vad är det som luktar? Är det något material i filtret som finns i samtliga dammsugare eller luktar allas damm likadant? Är det alltså dammet som luktar?
Jag tänker inte bemöda mig om att försöka beskriva lukten, jag tror att de flesta vet vilken jag menar - har du en gång känt en dammsugarlukt så förföljer den dig hela livet, det är ett som är säkert.
Detta är ett vardagsbekymmer då lukten smittar av sig på mina mjukisbyxor varje gång jag dammsuger.
För att inte skapa någon hetsjakt vill jag påpeka att min dammsugare är inte äckligare än någon annans dammsugare så kom inte och säg att jag inte sköter hygienen på den. Jag vet dammsugare som luktar vedervärdigt!

Hur luktar eran dammsugare och om ni har någon metod för att bli av med den eventuella lukten, är ni villiga att dela med er av den kunskapen isåfall? Fungerar doftkulor eller luktar de lika WT som doftgranar?

Tack på förhand.

Äckligt luktar det. Dock hade jag en gång en dammsugare som gav sig ifrån en mycket härlig doft... Citron liknande..
Citera
2007-08-20, 18:31
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Äckligt luktar det. Dock hade jag en gång en dammsugare som gav sig ifrån en mycket härlig doft... Citron liknande..

Vilket privilegium, hur kom det sig? Var den så när du köpte den eller preparerade du den med något?
Citera
2007-08-20, 18:42
Medlem
En gång så spillde jag tvättmedel med doft på golvet och sen dammsög upp det. Det luktade supergott varje gång jag dammsög efter det. Bra tips´!
Citera
2007-08-20, 18:55
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Det finns speciella luktkulor som man suger upp med dammsugaren för att hindra den (eller snarare överrösta med annan doft) från att lukta "torrt äckligt damm". Finns hos alla vitvaruhandlare som små kulörta kulor i små plaströr (som provrör ungefär). Rekommenderas.
Citera
2007-08-20, 19:34
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielle
En gång så spillde jag tvättmedel med doft på golvet och sen dammsög upp det. Det luktade supergott varje gång jag dammsög efter det. Bra tips´!

D.I.Y gillar vi, jag kör hellre på ditt förslag än att gå och köpa doftkulor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in