Citat:
Ursprungligen postat av Endynia
Hej,
Är en hyfsat erfaren trummis (dock inte inom själva hårdvaran) som hittills, i brist på pengar, spelat på Paiste 201 cymbaler. Då jag tänkte att det var dags att förnya sig lite gick jag in på min lokala 4soundbutik, där jag såg ett set med Sabian B8Pro cymbaler för 3000 spänn. Det innehöll 14" hihats, 16" crash, 20" ride och dessutom en 18" crash, 10" splash och en väska "på köpet" (vilket, enligt snubben i kassan, inte hade varit inkluderat i det paketet förut).
Nu frågar jag då er, är detta någonting värt att slå till på? Antar att dom inte direkt låter mig öppna paketet och provspela, så jag behöver någon med erfarenhet av dessa cymbaler, och helst även Paistes 201 serie. De är trots allt jävligt billiga, så jag är lite osäker på om det blir någon direkt förbättring mot vad jag har nu. Jag är som sagt ingen nybörjare, men får inte direkt några stora summor av att sälja mina nuvarande cymbaler och är jävligt fattig, vilket är anledningen till att jag måste nöja med mig ett "budgetset". Jag tycker själv 201orna låter jävligt bra med tanke på priset, men dom börjar bli lite slitna med nyckelhål och annat skit.
Cymbalerna kommer användas både till studioinspelningar och live.
Min starka rekomendation är att du köper typ Wuhan eller East istället då.
Jag har en en splash och en crash av modellen b8pro och det är verkligen INGET jag rekomenderar.