2017-02-20, 20:52
Medlem
[quote=ttsp|59961302]Du får redigera det manuellt, i ditt senaste inlägg hade du fått ta bort detta:
Problemet är att jag inte redigerar utan bara citerar rakt av. FB får fixa detta!
2017-02-20, 21:05
Medlem
[quote=DindooNuffin|59959745]
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Kortfattat: skökan Babylon är världshandeln, odjuret är världens alla myndigheter och institutioner (Upp 19:19 = samverkar med jordens kungar, dess ledare), den falska profeten är all falsk religion, även ett barn kan fatta det. I vilket fall kan vi eliminera Babylon som falsk religion eftersom det står så här:

Och jordens köpmän gråter över henne och sörjer över henne (Babylon) eftersom ingen längre köper deras skeppslaster, deras laster av guld och silver, ädelstenar och pärlor, linnetyger och purpur, siden och scharlakan, deras tujaträ, saker av elfenben och dyrbaraste träslag, av koppar, järn och marmor, eller kryddor, parfymer och salvor och olika slag av rökelse, eller vin och olja, mjöl och spannmål, eller nötkreatur och får, hästar och vagnar och slavar och människoliv. Upp 18:11-13

Hur kan någon med en halv hjärna INTE se att Babylon är världshandeln? Detta att allting blev ödelagt (läs Upp 18) på en enda timme är EXAKT vad som hände i samband med bank- och finanskrisen.

Jordens kungar är inte ensamma om att beklaga det stora Babylons bortgång. ”Också jordens resande köpmän gråter och sörjer över henne, därför att det inte längre finns någon som köper deras fulla lager, ett fullt lager av guld och silver och dyrbara stenar och pärlor och fint linne och purpur och siden och scharlakan; och allt i doftande trä och varje slags föremål av elfenben och

varje slags föremål av dyrbaraste trä och av koppar och av järn och av marmor; också kanel och indisk krydda och rökelse och välluktande olja och virak och vin och olivolja och fint vetemjöl och vete och nötboskap och får, och hästar och vagnar och slavar och människosjälar. Ja, den läckra frukt som din själ hade begär till, den har försvunnit från dig [det stora Babylon], och alla de utsökta tingen och de prunkande tingen har gått förlorade för dig, och aldrig mer skall man finna dem.” — Uppenbarelseboken 18:11—14.
2017-02-20, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Problemet är att jag inte redigerar utan bara citerar rakt av. FB får fixa detta!

Jag undrar om det verkligen har med FB att göra, jag får aldrig sådana här problem som du nu fick igen när du citerade mitt inlägg.

Jag misstänker att det har något med din dator att göra.
2017-02-20, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag undrar om det verkligen har med FB att göra, jag får aldrig sådana här problem som du nu fick igen när du citerade mitt inlägg.

Jag misstänker att det har något med din dator att göra.
Flera andra har samma problem, så det är fel på FB
2017-02-20, 21:18
Medlem
[quote=Varjverumxx|59961490]
Citat:

Jordens kungar är inte ensamma om att beklaga det stora Babylons bortgång. ”Också jordens resande köpmän gråter och sörjer över henne, därför att det inte längre finns någon som köper deras fulla lager, ett fullt lager av guld och silver och dyrbara stenar och pärlor och fint linne och purpur och siden och scharlakan; och allt i doftande trä och varje slags föremål av elfenben och

varje slags föremål av dyrbaraste trä och av koppar och av järn och av marmor; också kanel och indisk krydda och rökelse och välluktande olja och virak och vin och olivolja och fint vetemjöl och vete och nötboskap och får, och hästar och vagnar och slavar och människosjälar. Ja, den läckra frukt som din själ hade begär till, den har försvunnit från dig [det stora Babylon], och alla de utsökta tingen och de prunkande tingen har gått förlorade för dig, och aldrig mer skall man finna dem.” — Uppenbarelseboken 18:11—14.
Ja, köpmännen gråter för att ingen vill köpa deras lager, och jordens kungar gör det för att deras skatteintäkter minskar. Babylon är världshandeln.
2017-02-20, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungluder
Verkligen, undrar vad dom gör idag ?? surfar dom runt uppe bland molnen eller blev dom bara en del av myllan ?

Den som lever får se... höll jag på att säga.
2017-02-20, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag vill gärna höra sanningen. Dock är du bara en i mängden som påstår sig veta sanningen. Så jag tar inte dig på orden att bibeln är sann, såklart.

Då får du använda din fria vilja och välja det som är trovärdigt för dig, välja, sedan är det bara att ta följderna av ditt val.
Det går inte att vara neutral.

Vi ser alla (som vill se) att den globala uppvärmningen snar är total.

Innan det så långt har Skaparen ingripit, när det händer, klarar de sig som valt den smala vägen.

Då går det inte att säga, jag har inget valt.....
2017-02-20, 21:43
Medlem
Citat:
Då får du använda din fria vilja och välja det som är trovärdigt för dig, välja, sedan är det bara att ta följderna av ditt val.

Innan det så långt har Skaparen ingripit, när det händer, klarar de sig som valt den smala vägen.

Vilda självsäkra spekulationer...
2017-02-20, 21:43
Medlem
Citat:

Är den globala uppvärmningen förutsagd i tecknet på de sista dagarna? Som farsot?
2017-02-20, 22:40
Medlem
Jag skulle uppskatta om något vittne förklarar varför ni citerar uppenbarelseboken som bevis för att slutet är nära.
Eftersom det krävs att man både kan och förstår bibeln.
De okunnige vet naturligtvis inte när tecknen inte ska tolkas bokstavligen och när de ska det.
2017-02-21, 08:56
Medlem
[quote=DindooNuffin|59961618]
Citat:
Ja, köpmännen gråter för att ingen vill köpa deras lager, och jordens kungar gör det för att deras skatteintäkter minskar. Babylon är världshandeln.

Babylon är religionen, den falska delen.
Köpmännen kommer att gråta när ingen firar högtider, skräpet stå kvar i hyllerna, strax efter det Fn utropar fred och säkerhet och tagit bort religionerna.
Senast redigerad av Varjverumxx 2017-02-21 kl. 09:05.
2017-02-21, 09:54
Medlem
[quote=Varjverumxx|59965088]
Citat:

Babylon är religionen, den falska delen.
Köpmännen kommer att gråta när ingen firar högtider, skräpet stå kvar i hyllerna, strax efter det Fn utropar fred och säkerhet och tagit bort religionerna.
Det är självklart att den falska profeten är en bild av falsk religion, vad kan det annars vara? JV förklarar bara en del, dessutom så dåligt att ingen fattar logiken bakom resonemanget. Så blir det nä'r JV bygger en teologi kring några få verser utan att läsa eller förstå sammanhang.

JV vill inte vara nån del av världen, och därför är ni blinda för hur världen faktiskt fungerar. Att jag menar att odjuret är världens myndigheter och institutioner som hjälper världens ledare (Upp 19:19) beror också på att det står att odjuret dog och fick liv igen och det hade det första odjurets makt (Upp 13:12). När Brittiska imperiet (en av de sju i Upp 17:10-12) föll, fortsatte samma makt, sprungen ur det Brittiska imperiet, att styra över människor, dvs deras demokratiska system behölls. Läs vad det står med det i åtanke. Beskrivningen måste ju stämma med hur världen ser ut och fungerar idag. Demokrati fanns inte när Johannes skrev detta. Och demokrati är ett monster.

Jag anser inte att JV kan säga när eller i vilken ordning den sista tiden/den sista stora nöden/harmageddon kommer. Ni vet lika väl som alla som har läst bibeln att den informationen bara är tillgänglig för Gud, Fadern. Så varför fortsätter JV med sina bristfälliga och felkatiga förutsägelser? Och varför fortsätter du att tro på de?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in