2017-02-04, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
"Sista tiden" håller på i händer nu men jorden kommer dock bestå 1000år till. Bibeln slutar inte med "sista tiden" utan det är början på Jesus återkomst för att här regera i 1000år.

Ock sedan kommer satan släppas lös ett tag. För att sedan låsas in för alltid och de människor som visat sig trogna gud kommer leva för alltid.
Undrar om folk kommer tycka det blir långtråkigt🤔
Citera
2017-02-04, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Ock sedan kommer satan släppas lös ett tag. För att sedan låsas in för alltid och de människor som visat sig trogna gud kommer leva för alltid.
Undrar om folk kommer tycka det blir långtråkigt🤔
Ja, det borde bli långtråkigt då fri vilja inte verkar existera i "himlen".
Citera
2017-02-04, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, det borde bli långtråkigt då fri vilja inte verkar existera i "himlen".

Jag tänker på det jehovas vittnen predikar, att de ska leva på jorden.
Helt klar utan fri vilj, men det är de ju vana vid, men vad ska de sysselsätta sig med?
Fast borde det inte bli långtråkigt?
För hur underbar en semester än är, så blir den ju till slut långtråkig.
Citera
2017-02-04, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Jag tänker på det jehovas vittnen predikar, att de ska leva på jorden.
Helt klar utan fri vilj, men det är de ju vana vid, men vad ska de sysselsätta sig med?
Fast borde det inte bli långtråkigt?
För hur underbar en semester än är, så blir den ju till slut långtråkig.
Ja, så är det.
Citera
2017-02-04, 23:40
Medlem
Citat:
Ja, så är det.

Nej, detta stämmer inte. Fri vilja kommer att existera både i himlen och på jorden enligt Jehovas vittnen.

Dessutom kommer det inte att bli långtråkigt, dom som har levt 90 år och har hälsan kvar vill alltid se nästa dag, dom väljer inte att efter 90 år är det tillräckligt, och att livet därmed är tråkigt, och man därmed vill dö nästa dag. Ingen 90-100-åring, 200-åring väljer detta om dom har hälsan kvar och livet leker.

Tvärtom vill dom ha det som dom hade i ungdomen, en frisk kropp så att dom kan göra det dom önskar sig, livet är oändligt intressant med miljarder saker som man kan göra, utan att bryta Guds lagar och vilja.

Det är bara människan som begränsar livet, ofta genom onaturliga, syndfulla, skadliga val i livet, som dom tror är det enda roliga i livet.
Citera
2017-02-04, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Nej, detta stämmer inte. Fri vilja kommer att existera både i himlen och på jorden enligt Jehovas vittnen.

Dessutom kommer det inte att bli långtråkigt, dom som har levt 90 år och har hälsan kvar vill alltid se nästa dag, dom väljer inte att efter 90 år är det tillräckligt, och att livet därmed är tråkigt, och man därmed vill dö nästa dag. Ingen 90-100-åring, 200-åring väljer detta om dom har hälsan kvar och livet leker.

Tvärtom vill dom ha det som dom hade i ungdomen, en frisk kropp så att dom kan göra det dom önskar sig, livet är oändligt intressant med miljarder saker som man kan göra, utan att bryta Guds lagar och vilja.

Det är bara människan som begränsar livet, ofta genom onaturliga, syndfulla, skadliga val i livet, som dom tror är det enda roliga i livet.
Jo, det stämmer att en semester kan bli långtråkig, även om den är rolig.
Citera
2017-02-04, 23:50
Medlem
Citat:
Jo, det stämmer att en semester kan bli långtråkig, även om den är rolig.

Paradiset kommer inte att vara en enda lång semester, tvärtom står det att människor kommer även att jobba, t.ex. bygga sitt eget hus och bo i det:

"De skall bygga hus och bo i dem, odla vingårdar och äta deras frukt."(Jesaja 65:21 Bibel2000)
Citera
2017-02-05, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Paradiset kommer inte att vara en enda lång semester, tvärtom står det att människor kommer även att jobba, t.ex. bygga sitt eget hus och bo i det:

"De skall bygga hus och bo i dem, odla vingårdar och äta deras frukt."(Jesaja 65:21 Bibel2000)
Jag har inte påstått att paradiset ska vara en lång semester. Och det du räknar upp är "jobb" många gör på semestern. Och detta är väldigt off topic.
Citera
2017-02-05, 00:17
Medlem
Citat:
Inte mycket av detta stämmer på alla människor idag, så det ör lugnt ett tag till för oss människor.

Slipp att se allvaret du.
Citera
2017-02-05, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Slipp att se allvaret du.
Jag ser "gärna" allvar, men jag sitter inte och dömer folk.
Citera
2017-02-05, 00:51
Medlem
Citat:
Jag ser "gärna" allvar, men jag sitter inte och dömer folk.

Dömandet hör till Gud och måttstocken står i Hans ord bibeln.
Citera
2017-02-05, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Dömandet hör till Gud och måttstocken står i Hans ord bibeln.
Ja, det vore skönt att slippa allt dömande från kristna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in