Citat:
Ursprungligen postat av
HasseBanan
Idag är det mer tydligt än någonsin. Folk stirrar ner i sina Smartphones för att slippa konfronteras med verkligheten. Man blir beroende av dataspel som ett sätt att fly. Det är den spontana tillfredsställelsen som räknas, att uppgå i nuet. Att söka sinnlig njutning och sensationer, bl.a. genom droger och spel. Detta avskärmar oss från det som är viktigt i livet.
Köpbeteendet med att betona tekniska prylar som oumbärliga, har väl inget med bibeln att göra, förstår inte hur du gör den kopplingen, och dessutom att se bibelläsning som kunskap och lärdom (det är ju äldre än antikt.. fullständigt värdelös läsning, ur varenda jävla aspekt) - du är ju visst det fundamentalistisk med klåfingrarna långt utanför vad befogenheterna tillåter.
Tidseran är nu, rymdåldern och skrotåldern med nu behov för förnybar energi, detta efter mycket dekadenta århundranden bakom oss, var var bibeln i början på 1900-talet då? nej just det, alla ville in i komforten och bibelläsare också, exakt så hagalet som man ser när folk köar till köpcentra, en hel massa "religiösa" där!!
jag tror t.o.m ALLA reliigösa där, i jakten på det "goda" hemmet, "finaste" hemmet som kan "avspegla, hur gooood och kristen man är"
du hycklar rätt ordentligt, ta du handen på hjärtat och säg.. gud, jag-är-en-hycklare av rang.
oh guuuud.. skulle jag haft tio mille, skulle jag bränna av några mille rätt snart, säg det men säg att jag ljuger om att du knappast skulle gå loss med spekulativa affärer... hur många sekter i världen bränner pengarna från sina fromma undersåtar på.. vulgolyx i kvadrat?! .. ja, egenhändigt självutsedda till
kristna.
säg "oooh gud, skulle jag få 18 mille, då skulle jag minsann aldrig iaf visa mig vara materielistisk, för dt är så ooooooooooooooooooooonaturligt. ?