Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-16, 16:31
Medlem
SvenSvenssonovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenSvenssonovsky
Från Psalm 666 kl 21:25 till jordbävningen 06:46 förlöper 9h * 21m; 189. En 8.9. Artificiell tid 5h 21m, 17:21 -EQ:UA 21:25; -46

LIKA=E-QUA

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----

Psalm 9:21

And God sat terror over them; now the world knows the jews are but men.

Och Gud lät förskräckelse komma över dem; nu vet världen att judarna ej är förmer än män-i-skor.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------
-----------------------------------------------------------------
U.S Geological Survey upgraderar jordbävningen från 8,9 till 9,0.

Så jag kalibrerar siffrorna. "Psalm 666" 18, 1+8, 9.

9 * 21, 1+8+9, 18, 1+8, 9.
Citera
2011-03-16, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broadman
Eftersom många inte vet vad som står i bibeln om den sista tiden rekommenderar jag denna dokumentär, 1,5 timme lång. Kan ge insikt om hur allvarlig tiden är.

Den utgår från delvis från bibelns profetior och vetenskapsmän utalar sig inom sina områden.

http://www.sockshare.com/file/KANMSED3BNKW4G&smaller#
Nu är det som så att katastrofer och liknande har skett i alla tider. Visste du inte det?
Om Japan katastrofen nu är starten, varför var inte tjernobyl det? Eller tsunamivågen i thailand?
Lägg ner detta med bibelns Apocalypse!
Citera
2011-03-16, 22:17
Medlem
Citat:
Eftersom många inte vet vad som står i bibeln om den sista tiden rekommenderar jag denna dokumentär, 1,5 timme lång. Kan ge insikt om hur allvarlig tiden är.

Den utgår från delvis från bibelns profetior och vetenskapsmän utalar sig inom sina områden.

http://www.sockshare.com/file/KANMSED3BNKW4G&smaller#
Jo, Tjena, såg de första 6 min och kan skjuta ner första av de "7 seals".
Sjukdom och dravel som skall komma den sista tiden. Jaha, en enkel sökning på pandemier under åren visar att det var BETYDLIGT värre på 1300 talet med digerdöden tex! Eller , läs själv, http://www.popularhistoria.se/o.o.i.s?id=54&vid=199
Citera
2011-03-17, 13:03
Medlem
Citat:
U.S Geological Survey upgraderar jordbävningen från 8,9 till 9,0.

Så jag kalibrerar siffrorna. "Psalm 666" 18, 1+8, 9.

9 * 21, 1+8+9, 18, 1+8, 9.

Du bevisar att man kan få fram vilka samband som helst bara man vrider på det och har ett bestämt mål för vad man vill bevisa.

Du som iakttar dina dumma idéer på första parkett borde genomskåda detta.
Citera
2011-03-17, 15:19
Medlem
SvenSvenssonovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Boris-
Du bevisar att man kan få fram vilka samband som helst bara man vrider på det och har ett bestämt mål för vad man vill bevisa.

Du som iakttar dina dumma idéer på första parkett borde genomskåda detta.
Nej,boris. Däremot visar du på vad ditt oförstånd förmår bringa fram.

Det är ett Gudsbestämt samband. Som förstås den ogudaktige vill rucka på.

Jordskalvet 02.46 lokal tid

Psalm 2

Jordens konungar resa sig upp,
och furstarna rådslå med varandra,
mot Gud och hans smorde:

»Låt oss slita sönder deras bojor
och kasta deras band ifrån oss.»

Han som bor i himmelen ler,
Gud bespottar dem.

Då talar han till dem i sin vrede,
och i sin förgrymmelse förskräcker han dem:

Psalm 46

Gud är vår tillflykt
och vår starkhet,
en hjälp i nöden,
väl beprövad.

Därför skulle vi icke frukta,
om än jorden omvälvdes
och bergen vacklade
ned i havsdjupet;

om än dess vågor
brusade och svallade,
så att bergen bävade
vid dess uppror. Sela.

-"Han som bor i himmelen ler,
Gud hånar dem."-

- i "Psalm 666" fick de ogudaktiga rejält med Ordskall.

Och det är dessa ogudaktiga som bär skulden till allt elände.

"Dårarna säga i sina hjärtan:
»Det finnes ingen Gud.»
Fördärv och styggelse är deras verk;
ingen finnes, som gör vad gott är."
Citera
2011-03-17, 16:14
Medlem
KalleGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerSteffo
Jo, Tjena, såg de första 6 min och kan skjuta ner första av de "7 seals".
Sjukdom och dravel som skall komma den sista tiden. Jaha, en enkel sökning på pandemier under åren visar att det var BETYDLIGT värre på 1300 talet med digerdöden tex! Eller , läs själv, http://www.popularhistoria.se/o.o.i.s?id=54&vid=199

Kan tillläggas att samtidigt rasade 100-åriga kriget med 15-20 länder inblandade under 1300-talet. Jordbävningar och svält rullade på i vanlig takt.

Alltså:
Diderdöden tar död på mellan 30-50% av europas befolkning ( med dagen mått ca 200-300 miljoner) och innan dess har den härjat i asien- vet inte hur många som dog.

100-åriga kriget (andra världskriget - 6år) - Nästan 20 länder.

Slutet kom inte då heller.........så här kan man hålla på för varje sekel.....kanske inte lika jävligt som 1300-talet, men det finns hur många andra krig och pester( farsoter man knappt känner till).

Exempelvis har vi Taipingupproret i Kina http://sv.wikipedia.org/wiki/Taipingupproret

Kriget krävde 20 miljoner med efterföljande 60 miloner som svalt. Detta var på mitten sent 1800 tal. Alltså inte så långt före första världskriget (som krävde ca 12 miljoner). Geografiskt kanske kriget var lika utbrett, men inte titulerade man det ett världskrig och framförallt kom inte slutet då heller.
Senast redigerad av KalleGustav 2011-03-17 kl. 16:17.
Citera
2011-03-17, 16:41
Medlem
Citat:
Nej,boris. Däremot visar du på vad ditt oförstånd förmår bringa fram.

Det är ett Gudsbestämt samband. Som förstås den ogudaktige vill rucka på.

Jordskalvet 02.46 lokal tid

Psalm 2

Jordens konungar resa sig upp,
och furstarna rådslå med varandra,
mot Gud och hans smorde:

»Låt oss slita sönder deras bojor
och kasta deras band ifrån oss.»

Han som bor i himmelen ler,
Gud bespottar dem.

Då talar han till dem i sin vrede,
och i sin förgrymmelse förskräcker han dem:

Psalm 46

Gud är vår tillflykt
och vår starkhet,
en hjälp i nöden,
väl beprövad.

Därför skulle vi icke frukta,
om än jorden omvälvdes
och bergen vacklade
ned i havsdjupet;

om än dess vågor
brusade och svallade,
så att bergen bävade
vid dess uppror. Sela.

-"Han som bor i himmelen ler,
Gud hånar dem."-

- i "Psalm 666" fick de ogudaktiga rejält med Ordskall.

Och det är dessa ogudaktiga som bär skulden till allt elände.

"Dårarna säga i sina hjärtan:
»Det finnes ingen Gud.»
Fördärv och styggelse är deras verk;
ingen finnes, som gör vad gott är."

Då måste du vara säker på din sak nu? Eftersom detta är så otvetydiga tecken?
Citera
2011-03-17, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleGustav
Kan tillläggas att samtidigt rasade 100-åriga kriget med 15-20 länder inblandade under 1300-talet. Jordbävningar och svält rullade på i vanlig takt.

Alltså:
Diderdöden tar död på mellan 30-50% av europas befolkning ( med dagen mått ca 200-300 miljoner) och innan dess har den härjat i asien- vet inte hur många som dog.

100-åriga kriget (andra världskriget - 6år) - Nästan 20 länder.

Slutet kom inte då heller.........så här kan man hålla på för varje sekel.....kanske inte lika jävligt som 1300-talet, men det finns hur många andra krig och pester( farsoter man knappt känner till).

Exempelvis har vi Taipingupproret i Kina http://sv.wikipedia.org/wiki/Taipingupproret

Kriget krävde 20 miljoner med efterföljande 60 miloner som svalt. Detta var på mitten sent 1800 tal. Alltså inte så långt före första världskriget (som krävde ca 12 miljoner). Geografiskt kanske kriget var lika utbrett, men inte titulerade man det ett världskrig och framförallt kom inte slutet då heller.
Exakt! Hela denna apocalypse a la Bibeln är ett skämt! ALLA, och jag menar ALLA tecken för en sån apocalypse har funnits hela tiden. Att komma och säga att "Nu är det nära!" är ett stort skämt.
Citera
2011-03-18, 17:54
Medlem
broadmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerSteffo
Nu är det som så att katastrofer och liknande har skett i alla tider. Visste du inte det?
Om Japan katastrofen nu är starten, varför var inte tjernobyl det? Eller tsunamivågen i thailand?
Lägg ner detta med bibelns Apocalypse!
Det började för längesedan men nu eskalerar förloppet.

Om du kan räkna tänk på grafen x^2-5x -det är så jag menar. Man måste ha en helhetsbild av bibeln när man ser på historien.

Om jag ska gissa så är det hela över inom 30 år, då har Gud sållat sitt vete. Jag tror antikrist har placerat en transponder i din panna inom 20 år. Inom 10 år har vi fler och större katastrofer än vi varit med om de sista 70 åren osv.
Citera
2011-03-18, 18:37
Medlem
KalleGustavs avatar
Citat:
Det började för längesedan men nu eskalerar förloppet.

Om du kan räkna tänk på grafen x^2-5x -det är så jag menar. Man måste ha en helhetsbild av bibeln när man ser på historien.

Om jag ska gissa så är det hela över inom 30 år, då har Gud sållat sitt vete. Jag tror antikrist har placerat en transponder i din panna inom 20 år. Inom 10 år har vi fler och större katastrofer än vi varit med om de sista 70 åren osv.

Jag skulle vilja påstå att man borde ha en helhets bild också utanför bibeln. Vad baserar man egentligen sådana uttalanden på som du gör. Stödjer du dig överhuvudtaget på någon fakta eller vad kommer det ifrån.......
Citera
2011-03-18, 18:55
Medlem
Herjarns avatar
Citat:
-ja det har börjat, jorden våndas.

Här är ökningen sedan 1973 http://www.earth.webecs.co.uk/

Enligt mina källor så är det eftersom att piraterna minskar som detta sker!
Citera
2011-03-18, 20:00
Medlem
broadmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleGustav
Jag skulle vilja påstå att man borde ha en helhets bild också utanför bibeln. Vad baserar man egentligen sådana uttalanden på som du gör. Stödjer du dig överhuvudtaget på någon fakta eller vad kommer det ifrån.......
Jag ser en helhetsbild utifrån bibeln, vad som hänt utanför dörren de sista 10 åren vet nog de flesta som ser på nyheterna.

Här är några få av alla profetior från bibeln som talar om tiden för Jesu återkomst.

2 Petrus 3:3: Framför allt skall ni veta, att i de sista dagarna kommer det människor som drivs av sina begär och som förtalar och hånar er och frågar: ’Hur går det med löftet om hans återkomst? Ända sedan våra fäder dog förblir ju allting precis som det har varit från världens begynnelse.

2 Tim 3:1: Det skall du veta att i de sista dagarna skall det komma svåra tider. Människorna kommer att älska sig själva och vara penningkära, skrytsamma, stolta, hånfulla, olydiga mot sina föräldrar, otacksamma, gudlösa, kärlekslösa, oförsonliga, skvalleraktiga, obehärskade, råa, fientliga mot det goda, falska, egensinniga och högmodiga. De skall älska njutning i stället för Gud och ha ett sken av gudsfruktan men förneka dess kraft.

Luk 21:25: Tecken skall visa sig i solen, i månen och i stjärnorna, och på jorden skall folken gripas av ångest och stå rådlösa vi havets och bränningarnas dån. Människor skall ge upp andan av skräck, i väntan på det som skall komma över världen. Ty himlens krafter skall skakas.”

Matt. 24:7 Folk skall resa sig mot folk och rike mot rike, och det skall bli hungersnöd och jordbävningar på den ena platsen efter den andra.

Matt. 24:12 Och eftersom laglösheten tilltar, kommer kärleken att svalna hos de flesta.

Upp. 13, Dan. 2 och 7 En stormakt skall uppstå som beskrivs som ett Vilddjur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in