Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-02-09, 00:32
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Ja som rubriken lyder eftersöker jag droger som "som gör en renare, rikare, skönare?".

Jag var hos en amfetaminist igår som hade det ganska stökigt, dock fin inredning. Hans tänder var riktigt illa däran, plötsligt tog han fram en liten ask och ett hemskt ljud hördes, han sandpapprade sina tänder....

FYFAN.

Dom var tydligen vassa, för att han bet sönder dom eller hur det var.

Tänker jag på en bensotjej, så hade hon det lite renare och mer exklusivt, fina prylar och så.

Haschkompisar brukar ha det ganska sunkigt och skitigt hemma, även om dom har en del fina grejjer, på väggarna, och bra musik.

En viss heroinist hade ganska tråkiga prylar, men väldigt städat och rent.

En gemensam nämnare, förutom för den sistnämnda, är att de flesta har ett ganska skitigt badrum.

Så jag undrar som sagt, vilka droger som har störst chans att göra mig och min omgivning renare, rikare, skönare/vackrare?
Senast redigerad av FreeWilhelmFree 2008-02-09 kl. 00:34.
Citera
2008-02-09, 00:39
Medlem
choralones avatar
Droger är ju en verklighetsflykt. Renast lägenhet får du om du inte nyttjar några droger. Detta pga att du har så jävla tråkigt att du lika gärna kan städa badrummet och diska rent efter dig.

Några droger som gör dig rikare är nog svårt att hitta.
Skönare? Kanske benso? Eller CB. Horse?
Senast redigerad av choralone 2008-02-09 kl. 00:46.
Citera
2008-02-09, 00:47
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av choralone
Droger är ju en verkligehetsflykt. Renast lägenhet får du om du inte nyttjar några droger. Detta pga att du har så jävla tråkigt att du lika gärna kan städa badrummet och diska rent efter dig.

Håller inte med. Jag städar för att jag vill ha det rent och fint och ordnat. Dock kan jag ha en motvilja mot att städa, då jag kan uppleva det som extremt tråkigt. Men efter vissa substansers inverkan, tex benso, så känns det mer ok att städa. Kan tom känna hur härligt det skulle vara om allt var skinande rent och omdonat/renoverat.

Om jag inte nyttjar några droger, så söker jag "kickar och upplevelser" på annat vis, exempelvis går ut i naturen, på stan, internet osv. Man får inte direkt en kick av att städa, men jag blir glad av resultatet och man städar samtidigt sitt inre när man städar det yttre. Men det är nuet som gäller, och man tröttnar helt enkelt på att tortera sig själv efter ett tag (städa fast det är tråkigt). Livet är för kort för att ha tråkigt.
Senast redigerad av FreeWilhelmFree 2008-02-09 kl. 00:50.
Citera
2008-02-09, 00:47
Bannlyst
Folk som går på benzo och lättare opioider, (tramadol, kodein etc), tycker jag är de människor som är renast så att säga. Jag tror att det beror på att det är mediciner man äter, piller som tillverkas utav legitimerade företag. Knarkstämpeln försvinner i princip och man känner sig inte som en knarkare, och man lever inte heller som en. Det är allmänt accepterat.
Citera
2008-02-09, 00:50
Medlem
SinCitys avatar
Amfetaminister som det inte slagit över för brukar ha det mkt välstädat hemma då städningen inte känns som någon betungande börda. Har de klivit över och bara är ute och driftar på nätterna så kan det se ut lite hur som helst med isärskruvade maskiner, cyklar, dammsugare, ja, vad som helst.

Skitigast gissar jag på är hemma hos en väldigt nedgången horsare eller alkis. Tja, de flesta missbrukare som är av det tyngre gardet skiter nog lite grand i hur det ser ut hemma...
Citera
2008-02-09, 00:52
Medlem
choralones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeWilhelmFree
Håller inte med. Jag städar för att jag vill ha det rent och fint och ordnat. Dock kan jag ha en motvilja mot att städa, då jag kan uppleva det som extremt tråkigt. Men efter vissa substansers inverkan, tex benso, så känns det mer ok att städa. Kan tom känna hur härligt det skulle vara om allt var skinande rent och omdonat/renoverat.

Kan nog visserligen hålla med där. När jag tänker efter har jag nog tagit tag i en del tråkiga sysslor när jag har ätit benso.
Citera
2008-02-09, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Knark
Folk som går på benzo och lättare opioider, (tramadol, kodein etc), tycker jag är de människor som är renast så att säga. Jag tror att det beror på att det är mediciner man äter, piller som tillverkas utav legitimerade företag. Knarkstämpeln försvinner i princip och man känner sig inte som en knarkare, och man lever inte heller som en. Det är allmänt accepterat.
Det låter rimligt.

Sen tror jag det inte finns någon specifik drog som gör en renare. Beror på hur hooked man är.
MVH
Citera
2008-02-09, 09:05
Medlem
On Steroidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Amfetaminister som det inte slagit över för brukar ha det mkt välstädat hemma då städningen inte känns som någon betungande börda. Har de klivit över och bara är ute och driftar på nätterna så kan det se ut lite hur som helst med isärskruvade maskiner, cyklar, dammsugare, ja, vad som helst.

Skitigast gissar jag på är hemma hos en väldigt nedgången horsare eller alkis. Tja, de flesta missbrukare som är av det tyngre gardet skiter nog lite grand i hur det ser ut hemma...

Jag håller med dig jag!
När jag gick på tjack så hade jag sån j-a ordning så det var sjukt! Allting tipp topp. Bilarna var alltid rekondade och villa och garage var i perfekt odning. Mina motorleksaker var alltid rena och servade. Nu står dom skitiga och oservade!
Nu när jag är clean igen är villa och garage stökigare och helt värdelöst att städa.
Man får väl ta en tjack helg i vår och städa!!

Alkisar har det mest sviniga jag sett!
Senast redigerad av On Steroids 2008-02-09 kl. 09:07.
Citera
2008-02-09, 10:07
Medlem
Kokain!
Citera
2008-02-09, 10:36
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mithril
Kokain!

Blir man inte ganska fattig snabbt om man kör hårt på ladd? Ett av kriterierna var ju att man skulle förgylla sin omgivning genom att bli rikare, men det är ju klart det går ju att deala kolan och frottera sig med kändisar och kanske dra in lite cash så, men...

Finns inte så många droger, om några som gör en renare, rikare, skönare. Det skall vara en stadig tillgång på opiater då. William S. Burroughs levde tills han var 80 bast och var morfinist merparten av sitt liv, opiater skadar inte kroppen på samma sätt som andra droger kan göra. Vidare var han en erkänd författare och levde säkerligen ett rätt rikt liv.

Iggy Pop sa en gång att anledningen till att han såg så ung ut(kan råda delade om det) berodde på att han under en period gick på mycket heroin och fick sova mycket vilket sparade på hans kropp, enligt honom då...
Citera
2008-02-09, 17:32
Medlem
JointOfStyxs avatar
ja...jag som stoner har det ganska stökigt... dom andra jag känner också
men jag skulle nog säga svamp
Citera
2008-02-09, 18:54
Bannlyst
Ta tillräckligt mycket bensodiazepiner så orkar du inte bry dig... vilket borde vara fördelaktigt i den miljön du rör dig i.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in