• 1
  • 2
2008-02-08, 23:03
Medlem
Tuggmotstånds avatar
Hey folks.

Till våren/sommaren hade det varit trevligt att kunna visa upp ett par välformade armar och snygga spiror. Eller ja, det hade inte varit dumt att inte behöva skämmas för någonting i bikini.

Jag är dock inte så sugen på att gå på nån fånig diet eller träna tjugoelva pass i veckan. Just nu kör jag styrketräning+10 jogging på löpband en gång i veckan, samt 1000m simning en gång i veckan. Uppepå det ett par promenader, och när det blir värmare kanske jag tar någon joggingtur också.

Är detta tillräckligt för mig att bli lite lagom muskelös framåt maj-juni någon gång?

Utgångsläget är att hyfsat, är så att säga normalbyggd, och inte helt otränad.

Vad tror ni?
Citera
2008-02-08, 23:15
Bannlyst
Mjaa, du kan ju förbättre det lite.
Men jag kan säga såhär att om du börjar träna nu och kör ända fram till nästa vår så kommer du var mer än nöjd med din kropp.

Skriv gärna lite mera konkret hur offta du tränar, joggar och dylikt.

Hur gammal är du tex, hur mycket vill du gå ned, eller är du nöjd med din vikt etc?
Citera
2008-02-08, 23:18
Bannlyst
För att få ordentligt formade armar och spiror på benen krävs ofta många många års träning. Se bara på en medlem här som tokpreppade men fick ändå inga spiror på benen. Ett tips, glöm din Seven Eleven träning och sätt upp ett mer realistiskt mål till nästa nästa sommar.
Senast redigerad av Grischka 2008-02-08 kl. 23:39.
Citera
2008-02-08, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grischka
här
är det tänkt att man ska kunna trycka på här och bli länkad, bara undra?
Citera
2008-02-08, 23:27
Medlem
Tuggmotstånds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Et96Alhe
Mjaa, du kan ju förbättre det lite.
Men jag kan säga såhär att om du börjar träna nu och kör ända fram till nästa vår så kommer du var mer än nöjd med din kropp.

Skriv gärna lite mera konkret hur offta du tränar, joggar och dylikt.

Hur gammal är du tex, hur mycket vill du gå ned, eller är du nöjd med din vikt etc?

Bah, nästa vår!?

Hm, hur kan jag vara mer specifik...
När jag styrketränar försöker jag köra hela kroppen varje gång, lår-armar-axlar-rygg-mage, 3*15, och efteråt joggar jag gärna slut på mig själv på löpbandet.
Simningen är vanlig kärring-bröstsim, simmar 1000 meter på drygt en halvtimme.
Promenaderna ligger på mellan 40-80 min vardera, 2-3 gånger i veckan. Joggar jag tar det kanske 20-30 min, 1-2 gånger i veckan.
(Det här träningsprogrammet har jag kört med av och till under hela förra året, med varierande engagemang)

Jag är inte så intresserad av att gå ned i vikt, eftersom jag inte behöver, väger 64kg och är 172cm lång. Men skulle gärna bli lite muskulösare och fastare i kroppen.
Citera
2008-02-08, 23:29
Medlem
Tuggmotstånds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grischka
Ett tips, glöm din Seven Eleven träning och sätt upp ett mer relistiskt mål till nästa nästa sommar.
Seven Eleven-träning!? Fyfanken, vad nedvärderande.

Med spiror menar jag egentligen bara ben som tål att visas under en kjol. Är det en sådan stor uppgift?
Citera
2008-02-08, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuggmotstånd
Bah, nästa vår!?

Hm, hur kan jag vara mer specifik...
När jag styrketränar försöker jag köra hela kroppen varje gång, lår-armar-axlar-rygg-mage, 3*15, och efteråt joggar jag gärna slut på mig själv på löpbandet.
Simningen är vanlig kärring-bröstsim, simmar 1000 meter på drygt en halvtimme.
Promenaderna ligger på mellan 40-80 min vardera, 2-3 gånger i veckan. Joggar jag tar det kanske 20-30 min, 1-2 gånger i veckan.
(Det här träningsprogrammet har jag kört med av och till under hela förra året, med varierande engagemang)

Jag är inte så intresserad av att gå ned i vikt, eftersom jag inte behöver, väger 64kg och är 172cm lång. Men skulle gärna bli lite muskulösare och fastare i kroppen.

Hur offta styrketränar du då?

Kortfattat du simmar 1km 1 gång i veckan, du går 80 mins 2-3 ggr vecka?
Citera
2008-02-08, 23:41
Bannlyst
Citat:
Seven Eleven-träning!? Fyfanken, vad nedvärderande.

Med spiror menar jag egentligen bara ben som tål att visas under en kjol. Är det en sådan stor uppgift?

Okej med spiror brukar vi annars mena väldefinerade ben. Ja, som tjej går det inte lika snabbt, men fortsätt några månader till så ska du se att benen hårdnat till lite.
Citera
2008-02-08, 23:50
Medlem
Tuggmotstånds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Et96Alhe
Hur offta styrketränar du då?

Kortfattat du simmar 1km 1 gång i veckan, du går 80 mins 2-3 ggr vecka?
Det skrev jag ju i första inlägget.

Styrketräning en gång i veckan (hela kroppen runt).
1km simning en gång i veckan.
40-80min rask promenad 2-3 gånger i veckan.

Ska alternativt börja med ett pass hemmaträning i veckan, samt byta ut en promenad mot 20-30min jogging.
Citera
2008-02-09, 00:13
Medlem
Det är som Grischka säger det krävs många års träning.
Men för att göra det lite lättre för dig. de ända du behöver gör är öka styrketärningen till 2 pass i veckan simma längre, ut å löp mer kör lite "styrketärning" nör du springer tex utfall,benböj lite sånt.. tänk på vad du äter, drick inte alkohol..

men du kan inte tro på guld å gröna skogar fatt få snygg kropps krävs många års träning...

men lycka till man kanske visslar på dig i sommar
Citera
2008-02-09, 10:13
Medlem
Tuggmotstånds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredde_10/60
Det är som Grischka säger det krävs många års träning.
Men för att göra det lite lättre för dig. de ända du behöver gör är öka styrketärningen till 2 pass i veckan simma längre, ut å löp mer kör lite "styrketärning" nör du springer tex utfall,benböj lite sånt.. tänk på vad du äter, drick inte alkohol..

men du kan inte tro på guld å gröna skogar fatt få snygg kropps krävs många års träning...

men lycka till man kanske visslar på dig i sommar
Usch, låter för jobbigt.

Eventuellt utökar jag träningen så småningom, men annars får jag väl duga som jag är. Är som sagt inte så desperat att jag vill ägna varenda minut åt mat och träning och min kropp. Dötrist.

Ska skaffa mig lite solbränna, sen är jag säkert visslingsbar.
Citera
2008-02-09, 10:35
Medlem
MrBettys avatar
Citat:
Usch, låter för jobbigt.

Eventuellt utökar jag träningen så småningom, men annars får jag väl duga som jag är. Är som sagt inte så desperat att jag vill ägna varenda minut åt mat och träning och min kropp. Dötrist.

Ska skaffa mig lite solbränna, sen är jag säkert visslingsbar.

ja 4 timmar av 168 i veckan är verkligen jääääättte jobbigt och såååå tråååkigt...Eller så är det ingenting och blir riktigt roligt när du ser resultaten komma smygande i spegeln
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in