2008-02-08, 20:09
Medlem
Tönten, numera nörd benämnd, tycks vara inne igen. Under Mode och livstil rasar en het debatt om de hetaste nördbrillorna.
Nytöntismen är en realitet och ska ses som den efterlängtade revolten mot framgångskult och Stureplanselitismen. Tönten är cool.
Nu till frågan. Ska tönten vara en äkta nörd eller ska han/hon målmedvetet ha anlagt en utstuderad "kusinen från vischanlook? Därom tvistar ännu våra livsstilsanalytiker och socialpsykologer.
Själv anser jag att en utövare av nytöntismen fullt medvetet eftersträvar nördlooken för att åstadkomma skarpast möjliga brytning med dagens innestilar. Jag ser en oerhörd modepotential i detta. Den, som oavsiktligt uppträder töntigt är således ingen äkta tönt!
Mitt stora problem för närvarande är att skilja äkta töntar från falska exemplar av arten - eller tvärt om.
Citera
2008-02-08, 20:17
Medlem
ARTIs avatar
Nej nej nej nu får ju du hela den liiiillla trenden att låta som framtidens enda mode.. Det de tog upp ang. "nörd modet" på moderådets trendseminarie var ju i princip bara att nörd bågar samt tre kvarts byxan var på intåg, som förövrigt bara är en liten förgrening i 7 olika trend teman....
antar att du inte varit på någon av de senaste trend seminarierna utan litar totalt på sofi fahrmans idiotiska råd..

/w
Senast redigerad av ARTI 2008-02-08 kl. 20:27.
Citera
2008-02-08, 20:51
Medlem
ojz0rs avatar
Jag håller med ARTI; Du är ute och cyklar.
Citera
2008-02-08, 21:05
Medlem
Toppen av ett isberg

Citat:
Ursprungligen postat av ARTI
Nej nej nej nu får ju du hela den liiiillla trenden att låta som framtidens enda mode.. Det de tog upp ang. "nörd modet" på moderådets trendseminarie var ju i princip bara att nörd bågar samt tre kvarts byxan var på intåg, som förövrigt bara är en liten förgrening i 7 olika trend teman....
antar att du inte varit på någon av de senaste trend seminarierna utan litar totalt på sofi fahrmans idiotiska råd./w

Du tar alldeles för lätt på fenomenet. Nytöntismen är den starkast växande trenden just nu. Vi ser bara toppen av isberget - the tönterian way of living is here!
Citera
2008-02-08, 21:21
Medlem
mushi_s avatar
Att ni ens orkar bry er? är ni svaga rent psykiskt som måste lyda andras råd? kan ni inte bara slänga på er det ni själva gillar? måste det vara trendigt?

Och till sist. Är ni verkligen så primitiva så att ni inte ens lärt er att ignorera flocken?
Citera
2008-02-08, 21:48
Medlem
Du har rätt!

Citat:
Ursprungligen postat av mushi_
Att ni ens orkar bry er? är ni svaga rent psykiskt som måste lyda andras råd? kan ni inte bara slänga på er det ni själva gillar? måste det vara trendigt?

Och till sist. Är ni verkligen så primitiva så att ni inte ens lärt er att ignorera flocken?

Modet marterar oss.
Citera
2008-02-08, 22:31
Medlem
mushi_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverre svensk
Modet marterar oss.

Ja eller hur... Dags att självmordsbomba alla HM butiker?
Citera
2008-02-08, 23:04
Medlem
Oxelbergens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushi_
Ja eller hur... Dags att självmordsbomba alla HM butiker?

Jag sätter en hundring på att du klarar max 1 butik innan du dör.
Citera
2008-02-08, 23:25
Medlem
mushi_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxelbergen
Jag sätter en hundring på att du klarar max 1 butik innan du dör.

Jag menade givetvis sverre. För övrigt, hur kan man klara fler än en?

Du kanske har ett trick du vill dela med dig? Gud förbjude att islamister läser denna tråd

*stavfel*
Citera
2008-02-09, 00:11
Bannlyst
riktiga töntar har aldrig varit inne, eller vad menar TS?

visst finns det en visst modestil med vissa klädkoder - modestilar som birasvennar från Borlänge, ni vet "vanliga" tubsocke killar som gillar hockey och systrana Graaf - inte fattar.

det är väl nån sorts indiemode, med smala skjortor och v-ringade pullovers och smala manchesterbyxor och snedluggar och retroironiska pilotglasogon osv.. tänk alla medlemmarna i Kings of convenience

men detta är ju kläder som är högst medvetet ihopsatt, ofta svindyra kläder, och de som anammar denna stil är ju knappast "riktiga" töntar eftersom de alla bor i storstäderna och går på klubbar och klämmer indiebrudsstjärtar hela tiden och jobbar med eller i utkanten av media.
Citera
2008-02-09, 00:43
Medlem
mushi_s avatar
Jag hatar dig sebbe, du är en politiskt korrekt fredrik federley eller snarare ännu värre.
Hoppas du kvävs av en rutten sushibit som du delade me Ebba Bratt-Wittström.

Din jävla metrosexuella hobbyhomo
Citera
2008-02-09, 01:12
Medlem
ARTIs avatar

men snälla mushi ? antingen skapar man modet lr så följer man det som en slav.. jag hör till det först nämnda, samt designar och säljer kläder själv dock endast till ladies...

Vidare tycker jag nog inte modeslavar är primitiva då mode oftast är ett stort intresse hos dem snarare än en primitiv form av levnad

Man kan ju även undra vad du ens gör i den här tråden då du märkbart inte har något som helst intresse beträffande mode och således borde hålla dig till något som passar dig bättre eftersom dina åsikter inte är till gagn för tråden....

Frågor?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in