2008-02-09, 01:20
Medlem
Rastapappans avatar
Vem vill igentligen gå runt med feta, gigantiska brillor? Sjukt.
Citera
2008-02-09, 01:32
Medlem
mushi_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ARTI

men snälla mushi ? antingen skapar man modet lr så följer man det som en slav.. jag hör till det först nämnda, samt designar och säljer kläder själv dock endast till ladies...

Vidare tycker jag nog inte modeslavar är primitiva då mode oftast är ett stort intresse hos dem snarare än en primitiv form av levnad

Man kan ju även undra vad du ens gör i den här tråden då du märkbart inte har något som helst intresse beträffande mode och således borde hålla dig till något som passar dig bättre eftersom dina åsikter inte är till gagn för tråden....

Frågor?

Så allt är ditt fel

Nä men, jag hajjar bara inte. Dom jag vet som är intresserade av mode är 1. Tjejer. 2. Psykopater som vill göra intryck på andra.

Jag själv har svårt och förstå varför man ska lyssna på homosexuella flintskalliga mobboffer eller överdrivet plastikopererade kärring jävlar om vad som skulle vara "inne" eller "ute". Är jag för intelligent för detta samhälle? Är det mig det är fel på eller är det er det är fel på?

Ursäkta om jag trampar någon på tårna. Men det här med mode förvirrar mig så pass mycket att jag undrar om jag är onormal, för jag hajjar inte ett jävla skit.
Citera
2008-02-09, 01:33
Medlem
Vicke-Struts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverre svensk
Tönten, numera nörd benämnd, tycks vara inne igen. Under Mode och livstil rasar en het debatt om de hetaste nördbrillorna.
Nytöntismen är en realitet och ska ses som den efterlängtade revolten mot framgångskult och Stureplanselitismen. Tönten är cool.
Nu till frågan. Ska tönten vara en äkta nörd eller ska han/hon målmedvetet ha anlagt en utstuderad "kusinen från vischanlook? Därom tvistar ännu våra livsstilsanalytiker och socialpsykologer.
Själv anser jag att en utövare av nytöntismen fullt medvetet eftersträvar nördlooken för att åstadkomma skarpast möjliga brytning med dagens innestilar. Jag ser en oerhörd modepotential i detta. Den, som oavsiktligt uppträder töntigt är således ingen äkta tönt!
Mitt stora problem för närvarande är att skilja äkta töntar från falska exemplar av arten - eller tvärt om.

Det klassiska....

Säger VEM?
Citera
2008-02-09, 01:44
Medlem
ARTIs avatar
Nope då jag inte följer svensk skräp mode, och om du inte vet så har den nyförlivade nörd looken fått sin inspi härifrån.. Tror även att det Ts nämner som nördlook nog mer är några vilsna reklamare som lekt runt på söder .. front bågar , för tajta jeans, knep skjorta och nån ful synt lugg :/

Då större delen av världen följer mode borde det kanske antyda på att det är dig det är fel på, hur man nu kan bedömma huruvida någon är fel elr rätt ?

Vidare att du yrkar på att de som följer modet skulle vara ointelligenta verkar ju än mer felaktigt då de flesta som är väldigt trend medvetna oftast har en lite större plånbok, följaktligen borde de har bättre betalda jobb. Vilket då påvisar att de ofta dock inte alltid besitter en högre intelligens....

Sen finns det ju alltid alla gold digger fittor som får cash av sina sugar daddys att köpa kläder för, men största delen konsumenter av dyrare mode är affärs kvinnor med god inkomst samt god utbildning...
Citera
2008-02-09, 02:00
Medlem
mushi_s avatar
Citat:
Nope då jag inte följer svensk skräp mode, och om du inte vet så har den nyförlivade nörd looken fått sin inspi härifrån.. Tror även att det Ts nämner som nördlook nog mer är några vilsna reklamare som lekt runt på söder .. front bågar , för tajta jeans, knep skjorta och nån ful synt lugg :/

Då större delen av världen följer mode borde det kanske antyda på att det är dig det är fel på, hur man nu kan bedömma huruvida någon är fel elr rätt ?

Vidare att du yrkar på att de som följer modet skulle vara ointelligenta verkar ju än mer felaktigt då de flesta som är väldigt trend medvetna oftast har en lite större plånbok, följaktligen borde de har bättre betalda jobb. Vilket då påvisar att de ofta dock inte alltid besitter en högre intelligens....

Sen finns det ju alltid alla gold digger fittor som får cash av sina sugar daddys att köpa kläder för, men största delen konsumenter av dyrare mode är affärs kvinnor med god inkomst samt god utbildning...

Ja givetvis...
Förlåt att jag inte dyrkade dig från första början
Du kan ju leva i din illusion om saker å ting medans riktiga män fortfarande fäller träd och gräver diken för din komfort (utan att klä sig i i trikåer)

Jag har dessutom aldrig konkret sagt att dessa modedyrkare skulle vara direkt ointelligenta. Det ter sig bara förbaskat naivt och fåfängt att bry sig om utseende när världen har bra större problem än vad som skulle vara inne eller inte.

Dessutom har plånboken oftast lite att göra med hur pass svag man är för grupptryck. Men men, kul att du kan leva på det du valt att ägna ditt liv åt. Det gläder mig att vi i Sverige har den möjligheten att blåsa andra människor på deras tillgångar för att dom är alldeles för osäkra.

I-lands dilemma?
Citera
2008-02-09, 02:10
Medlem
ARTIs avatar
Komiskt att du gömmer dig bakom den gamla manlighets normen(osäkerhet) när du nyss talade kring osäkra individer som slaviskt följer mode... Påvisar ju endast att du själv är en osäker stackare ....

orka lägga ner energi.. bara patetiskt att du ens kikar bland mode trådar när du märkbart är helt lost och ointresserad på området samt att du ej vill förstå passionen kring det...

trångsynt?
Citera
2008-02-09, 02:13
Bannlyst
Jag tror Mushi har kissat på sig i herrtrosan litegrann.
Han är nog ganska osäker, saknar självkänsla.
Och i termer av manligt/omanligt är ju det ganska .. omanligt.
Citera
2008-02-09, 02:17
Medlem
mushi_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sEBbe85
Jag tror Mushi har kissat på sig i herrtrosan litegrann.
Han är nog ganska osäker, saknar självkänsla.
Och i termer av manligt/omanligt är ju det ganska .. omanligt.

Din respons bekräftar ju bara min teori om din politiska korrekthet. Ja jag är jätte osäker och extremt blöt. frågan är bara vart? Bakom öronen eller i byxan

Put a sock in it sebbe
Citera
2008-02-09, 02:19
Bannlyst
Jag tror din penis är jättefin Muchli. Den är säkert mycket längre än min!
Om du vill kan vi träffas och titta på varandras penisar.
Citera
2008-02-09, 02:26
Medlem
mushi_s avatar
Citat:
Komiskt att du gömmer dig bakom den gamla manlighets normen(osäkerhet) när du nyss talade kring osäkra individer som slaviskt följer mode... Påvisar ju endast att du själv är en osäker stackare ....

orka lägga ner energi.. bara patetiskt att du ens kikar bland mode trådar när du märkbart är helt lost och ointresserad på området samt att du ej vill förstå passionen kring det...

trångsynt?

Men passionen att se ut som det här puckot

http://wwwc.aftonbladet.se/halsa/0010/28/barda.jpg

eller varför inte http://nymag.com/daily/fashion/photos/news060909_gaultier_300

och detta praktexemplar http://www.italian-fashion-watch.com/wp-content/uploads/2007/09/donatella-versace.jpg

Citera
2008-02-09, 02:27
Medlem
mushi_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sEBbe85
Jag tror din penis är jättefin Muchli. Den är säkert mycket längre än min!
Om du vill kan vi träffas och titta på varandras penisar.

Väldigt gulligt att du ska snacka penislängd helt plötsligt, har du komplex sebbe?

*Skrev i all hast*

Förlåt mig alla ni perfekta modegudar
Senast redigerad av mushi_ 2008-02-09 kl. 02:49.
Citera
2008-02-09, 19:49
Medlem
Sinsisters avatar
Tänk om den här trenden hade kommit för 10år sedan. Hejdå högstadiemobbning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in