• 1
  • 2
2008-02-08, 19:32
Medlem
Saftblandares avatar
Som rubriken låter; varför har män bröstvårtor? Att kvinnor har det behöver jag inte ens förklara, men männens bröstvårtor fyller ingen funktion öht. För allt vi har på eller i kroppen fyller (eller har fyllt) någon sorts funktion. Det enda jag kan komma på är "purple nurple" aka "niple criple".

EDIT: Vet inte riktigt om detta är rätt forumdel, flytta den gärna om jag lagt den fel.
Senast redigerad av Saftblandare 2008-02-08 kl. 19:46.
Citera
2008-02-08, 22:48
Medlem
Ironbosss avatar
fostret utvecklas i en viss ordning där bröstvårtorna utvecklas FÖRE könsorganet, därför får män bröstvårtor.

är väldigt säker på att jag läst att fostrets könsorgan utvecklas sent när det ligger i magen, om det är sant, hur sent?
Citera
2008-02-08, 22:52
Medlem
De första sex veckorna (tror det var sex veckor) utvecklas alla foster till att bli tjejer.
Citera
2008-02-08, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av punyqoq
De första sex veckorna (tror det var sex veckor) utvecklas alla foster till att bli tjejer.

Det stämmer, vi är töser i början.
Citera
2008-02-09, 00:36
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saftblandare
Som rubriken låter; varför har män bröstvårtor? Att kvinnor har det behöver jag inte ens förklara, men männens bröstvårtor fyller ingen funktion öht. För allt vi har på eller i kroppen fyller (eller har fyllt) någon sorts funktion. Det enda jag kan komma på är "purple nurple" aka "niple criple".

EDIT: Vet inte riktigt om detta är rätt forumdel, flytta den gärna om jag lagt den fel.

Och känner du väldigt noga under mannnes bröstmuskler så har även männen små små antydningar till mjölkkörtlar

I 6-7 fosterveckan så aktiveras en liten gen som heter sry-genen som ligger på y-kromosomen. Detta medför att det som skulle bli kvinnliga "attribut" avstannar.. Klitoris växer sig längre och bildar snoppen medan blygdläpparna växer "om sig" och bildar pungen.

Fram till 6-7 fosterveckan så har det börjat bildats det som skall funka som bröstkörtlar men de avstannar i vidarutvecklingen de med. Så att männen har underutvecklade bröstkörtlar som vuxna. På ett flickfoster finns det lite mer av dem av naturliga skäl även om vi föds "plattbröstade" vi med..
Även bröstvårtorna påbörjas under de första 6-7 fosteveckorna men de avstannar oxå av aktvieringen av sry-genen och de blir underutvecklade bröstvårtor men annars strukturellt likadana som kvinnans bröstvårtor.

Sry-genen bär ansvaret med för att testosteron produktionen ökar och östrogen minskar (till en viss del) och testosteronen är det som medför att männen får ökad muskelmassa med. Dock så försvinner inte östrogenet helt från mannen då östrogenet är livsviktigt för spermaproduktionen. Har en man för låg halt av östrogen så får han taskig spermaproduktion..
Citera
2008-02-09, 19:35
Medlem
finns ju faktiskt män som kan producera mjölk med sina bröst, måste vara det berömda undantaget som bekräftar regeln.
Citera
2008-02-09, 20:13
Medlem
Saftblandares avatar
Tack för alla svar Hade ingen aning om att vi alla varit kvinnor
Citera
2008-02-09, 21:14
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji
finns ju faktiskt män som kan producera mjölk med sina bröst, måste vara det berömda undantaget som bekräftar regeln.

jupp vad vore livet och utvecklingen utan undantag från regeln..
Citera
2008-02-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punyqoq
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!
Citera
2008-02-09, 21:56
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenFantasi123
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!

HAHAHA

Intelligens är alltså nåt ungefär hälften av oss utvecklar först efter sex veckor ?
Citera
2008-02-09, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
HAHAHA

Intelligens är alltså nåt ungefär hälften av oss utvecklar först efter sex veckor ?

Haha!
Citera
2008-02-09, 22:48
Medlem
pooboxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji

Hade helt glömt det men jag har en bekant som kan pressa ut en liten vit droppe ur ena vårtan. Han hade visat detta för killarna i klassen som också testade och tydligen kunde en annan snubbe också utföra samma sak. Det är säkert vanligare än man tror men få har nog testat.

Jag har testat och jag kan inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in