Citat:
Ursprungligen postat av Lahey
Givetvis är det skillnad på cola i burk, glasflaska, flaska.
Det är tillomed skillnad i smak på 1&½-liters och 2-liters.
Suck......
Citat:
Framförallt är det kolsyremängden som gör den stora skillnaden, och vad det beror på vet jag inte.
Bra sagt, kunde inte sagt det bättre själv, du vet helt enkelt ingenting, ändå skriver du massa skit...
Citat:
Men man behöver inga instrument för att mäta skillnaden som nån här säger.
Fan va schysst! då kan vi skrota all utrustning för kolsyremätning som idag används på alla produktionsanläggningar. Du har just sparat in en kostnad på åtskilliga tiotusentals kronor!!!
Citat:
En annan intressant grej är skillnanden på Coca Cola i olika länder. i USA smakar den ungefär som i Sverige.. men i många andra länder smakar ju Coca Cola som fulcola.
Jovisst, och i indien smakar den som sur mjölk..
Citat:
Ursprungligen postat av Cocacola.se
Coca-Cola blandas utifrån ett hemligt recept som förvaras i ett bankvalv i Atlanta. Antalet personer som känner till receptet är mycket få. Koncentratet tillverkas på några platser runtom i världen och respektive lands produktionsanläggning tillsätter vatten, kolsyra och socker. Receptet är detsamma över hela världen.
Nu känner jag att jag börjar bli som en del eldsjälar här på FB som i oöndligheten försöker övertyga knäppa jävlar som vägrar inse att de har fel. Det orkar inte jag så ni som inte fattar eller är för dumma för att fatta hädanefter får helt enkelt tro vad ni vill. Har ni övriga några frågor som är relevanta så svarar jag givetvis på dem...
Hare gött!
Citat:
Ursprungligen postat av punksvin
Det borde väl rimligtvis bero på vattnet den bryggs på.
Faktiskt inte, alla stora varumärken Coca-Cola, Pepsi, etc. har egna vattenanläggningar som säkerställer att smaken ska vara lika i varje land och produktionsanläggning. Naturligtvis går det ju inte att få 100% lika men tillräckligt lika för att det inte skall bli någon smakskillnad för människan...