Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Icke!
Det handlar givetvis om att colan tar smak av behållaren det ligger i.
Burkcola, glasflaskcola och petcola smakar inte alls lika, och det handlar som sagt om förpackningen.
Precis som att det är stor skillnad på burk och flasköl.
3 Rader text, 3 rader kvalificerat skitsnack, jag har både pluggat kemi/bioteknik såväl som jobbat på labbet hos ett välkänt varumärke och kan intyga att det är precis samma sak i alla tre behållare

De(behållarna) är NATURLIGTVIS tillverkade så att de inte skall ge smak ifrån sig och tillverkningsprocessen är grundligt övervakad så att inte läsken skall smaka olika.
Det skulle va kul om du spottade ur dig lite bevis för dina teorier som inte härrör från din eller andras "kännedom" om hur det smakar.
En rapport där man smaktestat alla olika typer av behållare och kunnat konstatera högre eller lägre halter av vissa ämnen som påverkar smaken existerar, skulle t ex kunna övertyga mig....
PS. nån nämnde att det inte smakar bra ur ett "läsktorn" vilket jag kan hålla med om, men det beror snarare på "läsktornet" än på läsken eftersom blandningen inte är övervakad lika väl som på en produktionsanläggning. DS.
Såg att du hade svarat någon redan så jag tar tillfället i akt att krossa dina teorier på den punkten också.. Om du ska ha smakskillnad på läsk för solljus så måste läsken exponeras för solljuset, så långt hoppas jag vi är överens. Hur lång tid det tar innan man känner smakskillnaden vet jag inte på rak arm, men jag skulle nog gissa att det MINST är två-tre veckor i konstant solljus om vi räknar extremt lågt.
Här kommer problemet med din teori, läsken produceras och ställs i ett lager, därefter körs det till grossist som ställer det i sitt lager. Efter ett tag hamnar det i återförsäljarens lager, MEN den har ännu inte exponerats för solen mer än vid i och urlastning (detta görs förövrigt inomhus i de allra flesta fall vid t ex lastkajer) Summa summarum skulle du behöva sälja läsken fram och tillbaka sådär en 1000 ggr för att komma upp i den exponeringstid du behöver för smakskillnaden och då har Bästföre datumet gått ut för längesen..
Tack och adjö!