2008-02-08, 10:50
Medlem
izens avatar
Nu är det problem med dreamweaver, när jag går in på insert och sedan väljer Tag så ska det komma fram en ruta som heter tag chooser MEN den kommer inte upp på skrivbordet. Den kommer upp i aktivitetsfältet men inte på själva skrivbordet. Jag tror att rutan har på något vänster hamnat utanför skrivbordet. Jag har provat att sänka upplösningen, att ordna fönster sida vid sida m.m. Jag behöver hjälp vill helst inte installera om dreamweaver men....

Snabba svar uppskattas
Citera
2008-02-08, 11:58
Medlem
tryck alt tab (knappen över capslock) och se om det kommer upp
Citera
2008-02-08, 13:56
Medlem
Ettan^s avatar
Har datorn haft två skärmar inkopplade förut? Minns att jag hade lite problem med vissa program när jag flyttat vissa rutor till andra skärmen och sen startat programmet med bara en skärm, men det löste jag genom att helt enkelt högerklicka på programmet i aktivitetsfältet och välja "maximize", då hoppade den upp på rätt skärm igen.
Citera
2008-02-08, 14:51
Medlem
jallaballas avatar
Du kanske har utökat skrivbordet så att fönstret dyker upp bredvid skärmen, på en andra skärm.

Högerklicka på skrivbordet och välj egenskaper, se till så att du inte utökar skrivbordet till en andra skärm.
Citera
2008-02-09, 01:07
Medlem
izens avatar
Thx

Tack för alla svaren, men jag har aldrig haft en annan skärm inkopplad (skrivbordet är inte utökat) att tabba fram det funkar inte, och maximera, flytta, ändra storlek fungerar inte heller när jag väljer detta så skickar den iväg musen längst upp i vänstra hörnet och det går inte att få tag på fönstret(det syns inte förövrigt) någon mer som har haft liknande problem?
Citera
2008-02-09, 01:16
Medlem
izens avatar
Fixade det :D

Med lite hjälp av ettan^, jag var tvungen att gå in i aktivitetshanteraren och sedan välja "tag chooser" programet och välja maximera då kom det fram woho
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in