• 1
  • 2
2008-02-07, 23:57
Medlem
Diamantinas avatar
Jag gillar killar, definitivt.. Men när jag går ut blir jag även tänd på tjejer. Jag har också haft sex med många tjejer, och tyckt om det. I alla situationer då jag varit med tjejer, har jag varit den dominerande. Jag vet inte om jag är bisexuell, eller om män helt helt enkel är för underlägsna för att kunna tillfredställa min sexualitet?
Citera
2008-02-07, 23:58
Moderator
evilhoneys avatar
Relationer & samlevnad-->erotik & sexualitet
//mod
Citera
2008-02-07, 23:59
Medlem
Psyko Dads avatar
Grubbla inte utan njut av att du borde ha dubbelt så lätt att ragga på krogen. Du har ju båda könen att välja mellan.
Citera
2008-02-08, 00:00
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamantina
Jag gillar killar, definitivt.. Men när jag går ut blir jag även tänd på tjejer. Jag har också haft sex med många tjejer, och tyckt om det. I alla situationer då jag varit med tjejer, har jag varit den dominerande. Jag vet inte om jag är bisexuell, eller om män helt helt enkel är för underlägsna för att kunna tillfredställa min sexualitet?

Gillar man att ha sex med båda könen är man väl bisexuell, vad annars?
Citera
2008-02-08, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Gillar man att ha sex med båda könen är man väl bisexuell, vad annars?

MEH!

Va fasen!

Bara för att man är tänd på en tjej då och då...
Så är man väl inte gay?!?!
Citera
2008-02-08, 00:41
Medlem
WrathInMes avatar
Det är väl mer när känslorna börjar komma in i bilden som man kanske kan se sig som det ena eller det andra, i detta fall bisexuell. Annars är det ju bara sex, oavsett vilket kön man nu än föredrar för studens njutning. Jag är också kvinna och har hafe sex med kvinnor, men där har det stannat för, har aldrig känt några som helst känslor för kvinnor heller, det är inget för mig eftersom jag tycker om män. Nu är ju detta förstås mycket individuellt, så jag kan ju bara svara för mig själv...
Citera
2008-02-08, 00:42
Medlem
dahfinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pearly
MEH!

Va fasen!

det var väll förhelvete inte det han sa?
Citera
2008-02-08, 00:48
Medlem
DDKs avatar
Om du vill kalla dig bisexuell eller ej kan du väl välja själv? Att vara bi innebär inte att man *är* på ett visst sätt - det finns folk som beskriver sig som bi utan att någonsin levt ut den "andra sidan".

Tekniskt sett skulle man kunna definiera bisexuell som att könet är underordnat attraktionen, dvs det är personen man tänder på i första hand, inte mannen eller kvinnan. Men så enkelt är det inte i praktiken.

För min del varierar "läggningen" över tid så att jag periodvis varit mest attraherad av det ena könet. Att jag väljer att kalla mig bi beror på att det är en viktig del av min personlighet och identitet och det skulle kännas totalt fel att säga att jag är hetero eller homo.
Citera
2008-02-08, 00:53
Medlem
AxelFoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pearly
MEH!

Va fasen!

Nej, men däremot finns chansen att man är bisexuell.
Citera
2008-02-08, 01:11
Medlem
alcatrazs avatar
Tänder man sexuellt på båda könen är man bisexuell. Det är inget man kan definiera själv och det är heller ingen identitet, sen vad man blir kär i spelar mindre roll.

Det är ju ganka vanligt bland brudar, inte minst, att påstå att man tänder på andra tjejer men man vill inte leva ihop med någon och därför är de inte bisexuella. Att de inte kan tänka sig för förhållanden med tjejer beror ju snarare på normer att det måste va en man, snarare än sexualiteten. Men kan man bli kåt kan man bli kär.

Men det enlaste borde väl rimligen va att kalla alla brudar för bi så slipper de bekymra sig. Och det är nog också så nära sanningen man kan komma
Citera
2008-02-08, 01:12
Medlem
Empresss avatar
Citat:

Jag är bisexuell och det fick jag veta med besked vid ett tillfälle. Även om jag inte haft sex fult ut med brud så vet jag ändå sexuell attraktion till brudar för inte tala om de sexuella fantasierna..

Det där med att var "dominerande" så är det ingen "pusselbit" för att reda ut om man är bisexuell eller inte. Det finns gott om submissiva bisexuella tjejer.
Citera
2008-02-08, 01:14
Medlem
Klockrents avatar
Citat:

Det kan ju mycket väl vara så att sex med tjejer för dig blir bättre än med män, av den enkla anledningen att tjejerna själva är tjejer och vet hur ni vill ha det.

Om inte sex med en man som du verkligen älskar över allt annat känns bättre än med en tjej, så tycker jag du kan kalla dig för bi. För sex med känslor blir ju så mycket bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in