2008-02-07, 19:32
Medlem
Jag har två paket mozzarellaost och fyra kycklingfiléer, vad rekommenderar ni att man gör? Jag tänkte skära filéerna i mitten (de är ju tjocka) och bara lägga på mozzarellan och köra det i ugnen. Låter det bra? Vilka kryddor tror ni passar? Tänkte ha det vanliga, typ grillkrydda, svart- och vitpeppar och salt
Citera
2008-02-07, 19:37
Medlem
mraskers avatar
Det är alla ingredienser du har??

Annars kan man göra en god chibbatasmörgås av det dvs om du har en, annars blir det svårt
Citera
2008-02-07, 20:05
Medlem
Nja jag ska ju ha något till kycklingen, alltså potatis eller något, och en del andra kryddor har jag. Chibattasmörgåsen var en riktigt bra idé men det är fler som ska äta, annars hade jag gjort så. :-P
Citera
2008-02-08, 08:46
Bannlyst
Jag hade lätt späckat kycklingen med mozzarellan och med lite tomat. In i ugnen med lite salt, peppar, timjan, oregano och vitlök. Till det kör du ris och nån sås (som jag antar att du inte har ingredienser till). Men jag hade kört grädde, lite chilisås, soya, salt, peppar, oregano och lite basilika.
Citera
2008-02-08, 12:44
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prydzzz
Jag hade lätt späckat kycklingen med mozzarellan och med lite tomat. In i ugnen med lite salt, peppar, timjan, oregano och vitlök. Till det kör du ris och nån sås (som jag antar att du inte har ingredienser till). Men jag hade kört grädde, lite chilisås, soya, salt, peppar, oregano och lite basilika.
Ja, Gordon Bleu är svaret. Tänk bara på att inte fylla fickan med för mycket ost eftersom den har en tendens att expandera.

~Paul~
Citera
2008-02-08, 16:20
Medlem
Brukar köra mozarellaost och ett par skivor starkare salami i mitten av filéerna. Bara att salta och peppra och käka med pasta.
Citera
2008-02-08, 19:16
Medlem
Schrails avatar
Innan jag blev vegetarian brukade jag först marinera kycklingfile med lite olja vitlök och cayennepeppar. Sedan bryna dem till dem fått färg. Satt i dem i ugnen i 200 grader i 10 min, ta ut dem och fyll med mozzarella och pesto sedan in igen i 5 min. Servera med ungstekt potatis och Bearnaisesås
Citera
2008-02-08, 20:06
Medlem
poojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul
Brukar köra mozarellaost och ett par skivor starkare salami i mitten av filéerna. Bara att salta och peppra och käka med pasta.

är inte salamin salt nog?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in