2008-02-07, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Starpoop
Ja jo för han va ju trött på billigt skit
Ja, sån där jävla Mutta eller vad det hette är inget för en riktig karl. Nej, Euroshopper är grejen. Den nästan askgrå färgen, den klimpiga konsistensen, den milda nästan frånvarande smaken, den charmigt knöggliga burken och - icke att förglömma - det hutlöst låga priset. Kan det gå fel?

// Roger P.
Citera
2008-02-07, 23:36
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Ja, sån där jävla Mutta eller vad det hette är inget för en riktig karl. Nej, Euroshopper är grejen. Den nästan askgrå färgen, den klimpiga konsistensen, den milda nästan frånvarande smaken, den charmigt knöggliga burken och - icke att förglömma - det hutlöst låga priset. Kan det gå fel?

// Roger P.

Jag blir magsjuk bara jag läser namnet Euroshopper.
Bra rescention för övrigt.
Citera
2008-02-07, 23:47
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Jag blir magsjuk bara jag läser namnet Euroshopper.
Bra rescention för övrigt.

Jag föreslår att du skippar den krossade varianten och köper hela tomater på burk istället - de håller smaken bättre. Främsta fabrikaten är Mutti och Änglamarks ekologiska. Strax efter i kvalitet och smak kommer Kung Markatta och De Cecco. Allt annat är ofta bara att förstöra maten.
Citera
2008-02-08, 00:09
Medlem
Starpoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson

// Roger P.

Euroshopper om roger själv får bestämma!?
Citera
2008-02-08, 00:23
Medlem
FarbrorGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenn
Ett vanligt tips man hört i sammanhanget är att istället köpa konserverade hela tomater av hygglig sort och hacka upp dem själv. Dock rekommenderar jag inte att, som en tv-kock jag såg, köra ner en fin kockkniv i plåtburken och sedan vispa runt som en jävla aktersnurra. Det gjorde ont inom mig

/ Lenn

Detta har rekomenderats i "kökstipstråden" av en herre, En sax är nog det bäst utformade verktyget
Citera
2008-02-09, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorGud
Detta har rekomenderats i "kökstipstråden" av en herre, En sax är nog det bäst utformade verktyget
Jag brukar använda en potatisstöt (en sån man gör potatismos med). Självklart inte i burken, man får ju isf göra det i en kastrull när man kokar såsen eller vad det nu är man gör.
Citera
2008-02-09, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agent
Jag föreslår att du skippar den krossade varianten och köper hela tomater på burk istället - de håller smaken bättre.
Exakt...Bättre kvalitet och mindre fusk med hela tomater.
Citera
2008-02-09, 14:49
Medlem
Kör en kompromiss, och köp Muttis hela körsbärstomater på burk istället. Hela tomater som ändå är tillräckligt små (iallafall när de briserar vid tillagning) för att fungera bra i samma roller som krossade tomater. Smakar också mkt bra. Priset är väl lite dyrt för tomater (runt 13-18 kr/burk), men själv tycker jag att det är värt det.
Citera
2008-02-09, 15:00
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Var och storhandlade idag så nu har jag investerat i 3 burkar Muttis krossade tomater.
Rescension följer efter nästa användningstillfälle.
Citera
2008-02-09, 23:52
Medlem
Sconemans avatar
Mitt förslag om du vill lyxa till det lite.
Köp kvisttomater, skär ett kryss i den ändan som inte har haft kvist i sig.
Skålla dem nån minut i kokande vatten och skala dem genom att dra av skalet med början där du gjorde krysset. Kör dem sen i mixer eller liknande tills du gillar konsistensen. Tokgott!

/ Sconeman.
Citera
2008-02-10, 09:11
Medlem
F.ö. föredrar jag oftast passerade tomater istället i köttfärssåser motsv.

/Lenn
Citera
2010-11-04, 18:52
Medlem
spoilers avatar
ICA slår Mutti i SvDs test.

http://www.svd.se/mathalsa/mathalsa/...st_5588147.svd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto