• 1
  • 2
2008-02-07, 18:45
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Nån som vet var man kan köpa bra krossade tomater?
Dom får gärna kosta bara dom är bra.
Jag är så trött på att alla affärer bara har billigt skit och oftast bara en sort att välja på.
Tips?
Citera
2008-02-07, 20:22
Medlem
quaertys avatar
Jag köper nästan alltid Mutti, ibland Kung Markatta. Båda är otroligt mycket godare och fylligare än butikernas egna märken. Det finns säkert någon skitbra lyxvariant, men jag är ganska nöjd med att slippa ICA-handlarnas, Eldorado och Blåvitt. Skillnaden är riktig stor.
Citera
2008-02-07, 20:25
Medlem
Ett vanligt tips man hört i sammanhanget är att istället köpa konserverade hela tomater av hygglig sort och hacka upp dem själv. Dock rekommenderar jag inte att, som en tv-kock jag såg, köra ner en fin kockkniv i plåtburken och sedan vispa runt som en jävla aktersnurra. Det gjorde ont inom mig

/ Lenn
Citera
2008-02-07, 20:30
Nu vet jag inte ifall man har tid och lust att göra sina egna krossade tomater men det borde väl vara bäst? Brukar inte gilla "burkmat" och tycker att t.ex krossade tomater och tomatpuré kan vara för söt ibland.

Finns det inte ett märke som heter något i stil med Del Monte? Tror min mor använder det märket och jag har upplevt det som ett bra val.
Citera
2008-02-07, 21:12
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Jag köper nästan alltid Mutti, ibland Kung Markatta. Båda är otroligt mycket godare och fylligare än butikernas egna märken. Det finns säkert någon skitbra lyxvariant, men jag är ganska nöjd med att slippa ICA-handlarnas, Eldorado och Blåvitt. Skillnaden är riktig stor.

I vilken affär hittar du dom märkena?
Citera
2008-02-07, 21:24
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytterstedt
Nu vet jag inte ifall man har tid och lust att göra sina egna krossade tomater men det borde väl vara bäst? Brukar inte gilla "burkmat" och tycker att t.ex krossade tomater och tomatpuré kan vara för söt ibland.

Finns det inte ett märke som heter något i stil med Del Monte? Tror min mor använder det märket och jag har upplevt det som ett bra val.
Del monte brukar ha bra kvalitet på sina varor, en favorit är deras chilisås som är bättre än alla andra men finns inte i mina affärer längre :s

Om man funderar sig på att göra egna krossade tomater så tror jag att det är som hela konserverade tomater, att det är en speciell sort dom använder.
Kan vara samma sort man använder till soltorkade tomater för dom ser i alla fall lika ut.
Citera
2008-02-07, 21:35
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
I vilken affär hittar du dom märkena?
ICA Kvantum har båda, åtminstone i Kungens kurva. Trepack Mutti för tjugo kronor såg jag senast idag därute.

Kom just på att jag inte vet var du bor. Men Kvantum ser säkert ganska lika ut produktmässigt runt om i landet.
Citera
2008-02-07, 21:43
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
ICA Kvantum har båda, åtminstone i Kungens kurva. Trepack Mutti för tjugo kronor såg jag senast idag därute.

Kom just på att jag inte vet var du bor. Men Kvantum ser säkert ganska lika ut produktmässigt runt om i landet.

Brukar handla i Kungens kurva, tack för tipset.
Citera
2008-02-07, 23:03
Medlem
Isnatts avatar
Jag gillar och köper alltid mutti. Klart mycket bättre än andra fabrikat som finns i butikshyllorna. Återkom med vad du tycker om dom, Fiskmånglaren
Citera
2008-02-07, 23:18
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag gillar och köper alltid mutti. Klart mycket bättre än andra fabrikat som finns i butikshyllorna. Återkom med vad du tycker om dom, Fiskmånglaren

Självklart.
Citera
2008-02-07, 23:23
Bannlyst
Euroshopper, kanske?

// Roger P.
Citera
2008-02-07, 23:26
Medlem
Starpoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson