• 1
  • 2
2008-02-07, 18:45
Medlem
Fiskmnglarens avatar
Nn som vet var man kan kpa bra krossade tomater?
Dom fr grna kosta bara dom r bra.
Jag r s trtt p att alla affrer bara har billigt skit och oftast bara en sort att vlja p.
Tips?
Citera
2008-02-07, 20:22
Medlem
quaertys avatar
Jag kper nstan alltid Mutti, ibland Kung Markatta. Bda r otroligt mycket godare och fylligare n butikernas egna mrken. Det finns skert ngon skitbra lyxvariant, men jag r ganska njd med att slippa ICA-handlarnas, Eldorado och Blvitt. Skillnaden r riktig stor.
Citera
2008-02-07, 20:25
Medlem
Ett vanligt tips man hrt i sammanhanget r att istllet kpa konserverade hela tomater av hygglig sort och hacka upp dem sjlv. Dock rekommenderar jag inte att, som en tv-kock jag sg, kra ner en fin kockkniv i pltburken och sedan vispa runt som en jvla aktersnurra. Det gjorde ont inom mig

/ Lenn
Citera
2008-02-07, 20:30
Nu vet jag inte ifall man har tid och lust att gra sina egna krossade tomater men det borde vl vara bst? Brukar inte gilla "burkmat" och tycker att t.ex krossade tomater och tomatpur kan vara fr st ibland.

Finns det inte ett mrke som heter ngot i stil med Del Monte? Tror min mor anvnder det mrket och jag har upplevt det som ett bra val.
Citera
2008-02-07, 21:12
Medlem
Fiskmnglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Jag kper nstan alltid Mutti, ibland Kung Markatta. Bda r otroligt mycket godare och fylligare n butikernas egna mrken. Det finns skert ngon skitbra lyxvariant, men jag r ganska njd med att slippa ICA-handlarnas, Eldorado och Blvitt. Skillnaden r riktig stor.

I vilken affr hittar du dom mrkena?
Citera
2008-02-07, 21:24
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytterstedt
Nu vet jag inte ifall man har tid och lust att gra sina egna krossade tomater men det borde vl vara bst? Brukar inte gilla "burkmat" och tycker att t.ex krossade tomater och tomatpur kan vara fr st ibland.

Finns det inte ett mrke som heter ngot i stil med Del Monte? Tror min mor anvnder det mrket och jag har upplevt det som ett bra val.
Del monte brukar ha bra kvalitet p sina varor, en favorit r deras chiliss som r bttre n alla andra men finns inte i mina affrer lngre :s

Om man funderar sig p att gra egna krossade tomater s tror jag att det r som hela konserverade tomater, att det r en speciell sort dom anvnder.
Kan vara samma sort man anvnder till soltorkade tomater fr dom ser i alla fall lika ut.
Citera
2008-02-07, 21:35
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
I vilken affr hittar du dom mrkena?
ICA Kvantum har bda, tminstone i Kungens kurva. Trepack Mutti fr tjugo kronor sg jag senast idag drute.

Kom just p att jag inte vet var du bor. Men Kvantum ser skert ganska lika ut produktmssigt runt om i landet.
Citera
2008-02-07, 21:43
Medlem
Fiskmnglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
ICA Kvantum har bda, tminstone i Kungens kurva. Trepack Mutti fr tjugo kronor sg jag senast idag drute.

Kom just p att jag inte vet var du bor. Men Kvantum ser skert ganska lika ut produktmssigt runt om i landet.

Brukar handla i Kungens kurva, tack fr tipset.
Citera
2008-02-07, 23:03
Medlem
Isnatts avatar
Jag gillar och kper alltid mutti. Klart mycket bttre n andra fabrikat som finns i butikshyllorna. terkom med vad du tycker om dom, Fiskmnglaren
Citera
2008-02-07, 23:18
Medlem
Fiskmnglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag gillar och kper alltid mutti. Klart mycket bttre n andra fabrikat som finns i butikshyllorna. terkom med vad du tycker om dom, Fiskmnglaren

Sjlvklart.
Citera
2008-02-07, 23:23
Bannlyst
Euroshopper, kanske?

// Roger P.
Citera
2008-02-07, 23:26
Medlem
Starpoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson